Ieșenii abia găsesc un loc de așteptare în stațiile de tramvai din cauză că sunt foarte înguste. Soluții există pentru a rezolva situația, însă nimeni nu se încumetă să facă vreo modificare
În mod normal, stațiile de tramvai trebuie să aibă o lățime de minim 1,6 m, însă multe nu respectă această prevedere. În orașele din alte țări europene, peroanele sunt foarte largi pentru a asigura confortul și siguranța călătorilor, însă lucrurile stau fix invers în Iași, oamenii se înghesuie ca să fie posibil să treacă tramvaiele.
Ieșenii se înghesuie în stațiile de tramvai
La orele de vârf, călătorii se înghesuie în stațiile de tramvai în așteptarea unui mijloc de transport. Mulți merg direct pe linia de tramvai pentru că nu au pe unde să treacă. Când ajunge și un tramvai în stație, situația este și mai complicată, pentru că oamenii sunt deja înghesuiți în fața ușilor. Există și un risc foarte mare ca tramvaiele să agațe călătorii din stații și să se producă o tragedie. În zonele aglomerate, oamenii stau nemișcați în timp ce vagonul trece chiar prin fața lor.
„Mi se pare impropriu, mai ales când vine un tramvai și coboară oamenii, nici nu ai pe unde să treci, mai este și cineva mai bătrân, cu un baston, abia te poți da la o parte. Cred că ar trebui să mai fie lățite puțin, poate fi și periculos, oamenii trec pe linia de tramvai”, povestește Cristian, un călător de la CTP.
În mod normal, lățimea unui peron trebuie să fie de minim 1,6 m, însă în unele zone abia ajunge la un metru.
„Din păcate, aceasta este situația, în mod normal, peroanele ar trebui să aibă o lățime de 1,6 m, însă nu este peste tot așa. În unele locuri, strada nu ne-a permis și trebuie să facem în așa fel să găsim un consens și pentru călători, și pentru tramvaie, dar și pentru mașini. Amplasarea stațiilor este decisă de către Comisia de Circulație, noi doar avem grijă de ele”, a transmis Cristian Stoica, directorul CTP Iași.
Primăria nu poate face modificări
Problema a fost deja discutată în Comisia de Circulație din cadrul Primăriei Iași, însă nu s-a luat vreo hotărâre momentan. Modificările ar afecta străzile și trotuarele, iar traficul ar fi îngreunat pentru o perioadă. Astfel, nimeni nu s-a încumetat până acum să facă o modificare.
„Este puțin mai dificil în anumite zone să facem ceva. Peroanele s-au modificat pentru a putea să fie folosite noile tramvaie. Sunt unele zone în care sunt cam înguste, dar e un compromis pe care ni l-am asumat pentru buna circulație în aceste zone. Am mai făcut, în trecut, propuneri pentru modificarea unor stații, însă este mai complicat. Soluții există, doar că este destul de greu să fie puse în practică. De exemplu, cum avem stațiile din zona Nicolina, noi am propus să facem modificări, însă nu am primit avizul de la Mediu, pentru că am fi intrat în spațiul verde.
Oricum trebuie să lățim stația, deci automat intrăm pe o bandă, iar cum nu putem să o anulăm, strada să ocolească stația. Astfel, era nevoie să mutăm trotuarul puțin ca să facem loc pentru două benzi. Vă imaginați câte de dificil ar fi, poate pe viitor să ajungem la anumite soluții”, a precizat Radu Botez, membru al Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei Iași.
Ieșenii se înghesuie în stațiile de tramvai din cauza peroanelor înguste. Zilnic, mulți oameni sunt nevoiți să meargă direct pe linia de tramvai, deoarece nu au pe unde trece.
SEMNAȚI SI DISTRIBUIȚI PETIȚIA VĂ RUGĂM PE Facebook
https://www.petitieonline.com/amanarii_iernii_in_iasi_pentru_a_elimina_incapacitatea_de_administrare
Cei care decid latimea statiilor de tramvai nu circula cu tramvaiul. De fapt, toti cei care au putere de decizie in Iasi nu circula cu tramvaiul. De asta si arata orasul asa cum arata.
Ca la Rapanosi la nimeni!
Eu inteleg asa : ca legea spune ca latimea peronului tb sa fie de minim 1,6 metri. In fapt, nu e asa. In consecinta, nu se respecta legea. Deci, domnul Botez, ne explica ca a trebuit sa faca un compromis si Primaria incalca astfel legea. La fel e si cu multe strazi (vezi Pacurari de la benzinaria MOL pina la Fundatie, unde benzile nu au latimea impusa de lege. Concluzia este ca avec persoane in primarie care sint infractori. Unde e politia sa amendeze si sa aplice sanctiuni adminsitratorului drumului ? Dar ISC care supravegheaza legalitatea constructiilor ?
Daca ar fi mai multe mijloace de transport in comun, poate nu ca nu ar mai trebui calatorii sa se inghesuie pe peroane; dar cand astepti 20-25 minute un mijloce de trasnport in comun normal ca sunt multi calatori care se inghesuie in primul tarmvai sau autobuz care vine.
Și mai rău pe trotuar cu mașini parcate pe ele . Sa se pună la vot la alegerile locale.
Peroanele au fost micsorate pt. a permite circulatia noilor tramvaie. Ma mir cum de nu au gresit ecartamentul.
Comisia de circulatie extrem de competenta de altfel poate totusi propune ca trecerea de pietoni din dreptul refugiilor de tramvai sa fie si intr-o parte si in cealalta. De ce? Pt ca oamenii care vor sa ajunga la tramvai si sunt pe partea opusa ce credeti ca fac?
Varianta 1: ocolesc 400 de metri ca sa treaca pe la 2 treceri de pietoni ca sa ajunga pe refugiu.
Varianta 2: trec direct pe strada, printre masini, ca sa ajunga la refugiu. Au si murit oameni in felul asta.
Toata lumea trece pe strada direct, pe unde nu e trecere de pietoni, in fuga, riscandu-si viata, printre masini.
In mintea astora, circulația fluida e mai importanta decât viața omului. Mai ales când în drumul spre Miroslava îi încurcă stațiile de tramvai.
de zeci de ani e asa si abia acum faceti scandal ?
nu stiu daca sa rad sau sa plang.
Daca ameteste unul sau se impiedica sau este impins…imaginati-va!!! Dar pina nu se intimpla asta nu se face nimic
decat prosti merge cu tramvai
jmekeri merge cu bemeveu si parcheaza pe trotuar casa mearga prosti pe strada
besenii e prosti decand sa nascut si linge koaie la kirika