Ieșenii îngheață în tramvaiele vechi de la CTP Iași, deoarece sistemul de încălzire nu este deschis de cele mai multe ori
Călătorii de la CTP Iași se confruntă cu o problemă serioasă în aceste zile geroase. În tramvaiele model GT4, diferența de temperatură față de exterior nu este foarte mare. În interiorul vehiculului, călătorii stau și suportă frigul pe timpul călătoriei. Dacă un călător stă câteva minute în aceste condiții, un vatman lucrează 8 ore în frig.
Ieșenii îngheață în tramvaie
Ieri, 11 februarie 2025, pe ruta 8, tramvaiul numărul 120 s-a defectat înainte să ajungă la stația de la Târgu Cucu, după ce a oprit la trecerea pentru pietoni. O coincidență foarte mare este faptul că acest lucru s-a întâmplat la câteva stații după ce vatmanul a pornit căldura. Oamenii au început să se panicheze de zgomotul produs de tramvai când vatmanul încerca să îl pornească, solicitând să coboare. O femeie care stătea lângă cabina vatmanului a început să își facă cruce când a văzut ce se întâmplă. Realizând că nu are nicio șansă să pornească vehiculul, angajatul a contactat centrala și a cerut ajutor pentru a fi tractat. Ulterior, a coborât și a ajutat călătorii să iasă în siguranță.
Vatmanii de la CTP Iași au avertizat, în mai multe rânduri, că astfel de probleme sunt tot mai dese și că nu au de ales decât să nu deschidă căldura pentru a nu se defecta vagonul. Conform planificării făcute în depou, tramvaiul cu numărul 120 nici nu era programat pe traseu pentru ziua de 11 februarie 2025.
„Noi am sesizat și iarna trecută aceeași problemă, tramvaiele nu sunt verificate, nu sunt reparate, revizorii le scot pe traseu, nici nu știu dacă funcționează. Vatmanii au de făcut o alegere: dacă deschid căldura, riscă să se defecteze tramvaiul și nu mai poate face ore de muncă să își ia salariul. Totuși, dacă nu deschide, îi sar călătorii în cap, că este frig. Orice se întâmplă, vatmanul cade vinovat direct. Am pățit să preiau tramvaiul de la colegul de pe tura de dimineață, iar imediat ce am pornit căldura în cabină, a luat foc”, povestește un vatman de la CTP Iași.
Vehiculele nu sunt întreținute
În ceea ce privește întreținerea vagoanelor, acestea sunt într-o stare deplorabilă, iar multe dintre ele nici nu ar mai trebui să circule pe străzi. De asemenea, și infrastructura lasă de dorit în anumite locuri.
„Sunt tramvaie vechi, normal că nu avem mari așteptări, dar nici nu sunt întreținute bine. Dacă s-ar schimba piesele defecte și s-ar face reparații corespunzător, nu am mai fi în situația asta. Conducerea nu ne aude ce probleme avem, se rezolvă punctual, dar după câteva zile este la fel, degeaba. Aici intervine întrebarea: de ce mai sunt scoase aceste vagoane la stradă dacă nu sunt complet funcționale? Deoarece nu sunt tramvaie suficiente, vatmanii nu au pe ce lucra, unii sunt trimiși acasă fără să fie plătiți”, a mai adăugat vatmanul.
Reporterii BZI l-au contactat pe directorul general CTP Iași, Cristian Stoica, însă acesta a refuzat să ofere un răspuns concret cu privire la această situație. Totuși, într-un articol apărut în luna noiembrie 2023 la BZI, directorul general afirmase că tramvaiele GT4 sunt echipate cu 4 aeroterme și există echipe de electricieni care fac verificările.
„Prostii mai mari nu am auzit! Un tramvai din 76, asta este știre?”, a precizat Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.
Ieșenii îngheață în tramvaie în aceste zile, deoarece vehiculele se defectează dacă circulă cu căldura pornită.
Vrajeli.
Frigul este contraserviciul oferit de CTP, celor care cred ca vor salva planeta mergand cu tramvaiul. Pentru ca frigul conserva. Babele de 100 de ani vor arata ca la 30 🙂
Saracii ieseni, ce milă mi-e de ei, sărăcuții votanți.
Cum ziceam și ieri. O să o belească Ciopraga la următorul accident grav. Stoica are o durere în fund că nu o să-l demită primarul, cei de la RAR se scot și ei pentru că sclavii revizori din CTP răspund pentru cadavrele de tablă dar Ciopraga o să cadă nasol. Credeam că are „biluțe” dar m-am înșelat. L-a castrat cu pixul „șăful” incompetent Cioric.
Este extrem de îngrijorător că situațiile în care tramvaiele se defectează din cauza lipsei de reparații și verificări adecvate se repetă și afectează în mod direct siguranța și confortul călătorilor. Este inacceptabil ca oamenii să înghețe în tramvaie în 2025 după o majorare a tarifelor de călătorie din cauza problemelor tehnice care ar putea fi prevenite printr-un program de întreținere corespunzător și verificări regulate. Este obligația ctp să asigure condiții optime de transport public pentru toți cetățenii și este nevoie urgentă de acțiuni pentru remedierea acestei situații. Vinovatul pentru aceste probleme nu ar trebui să fie vatmanul, ci revizorul tehnic împreună cu cei responsabili de întreținerea și siguranța tramvaielor.
Domni de la rar cum aprobați ieșirea la cazane de 63 ani. Să iasă la strada tramvaiele sunt putrede oameni nu știu cu ce merg la vatmani se spune ești liber daca nu îți convine domnilor de la primărie cit are garanție un mijloc de transport persoane
frigul e inclus in pret.
mie mi-a inghetat pen-i-s-u-l in tramvai, odata.