Prima pagină » Local » Ieșenii îngheață în stații în așteptarea unui tramvai. Traficul și ultimele modificări ale companiei au dat peste cap programul: „Primarul ne promitea transport modern și tot pe tramvaie vechi ne bazăm” – FOTO

Ieșenii îngheață în stații în așteptarea unui tramvai. Traficul și ultimele modificări ale companiei au dat peste cap programul: „Primarul ne promitea transport modern și tot pe tramvaie vechi ne bazăm” – FOTO

14 dec. 2023, 02:00, 14 ,
Petronel Ștefan în Local

Ieșenii stau și așteaptă și câte jumătate de oră în stații să ajungă un tramvai. Cele mai mari probleme sunt pe tronsonul înspre Dancu, unde este traseul 3. Situația neplăcută a apărut din cauza modificărilor companiei și a traficului infernal din Iași

La începutul lunii decembrie, tramvaiele din depoul Dacia au fost mutate în cel de la Gară. Totuși, nu era suficient spațiu pentru toate vagoanele, așa că s-a hotărât ca unele să fie lăsate peste noapte la Tehnopolis, Canta și rond Dacia. Pentru traseul 3 s-a creat un decalaj acum, iar intervalul de așteptare este mai mare dimineață.

Ieșenii îngheață în stațiile de tramvai

 tramvai blocat de mașină

De multe ori tramvaiele sunt blocate de mașinile parcate ilegal

Situația cea mai problematică este la Dancu, pe unde trece tramvaiul numărul 3. Oamenii au sesizat că, încă de la începutul lunii, intervalele de așteptare pentru tramvaie au crescut considerabil dimineață. Astfel, dacă înainte așteptau maxim 10 minute, acum stau și până la jumătate de oră în stație.

„De la începutul lunii decembrie este aceeași situație, stăm câte 30-40 de minute în stație la Dancu în așteptarea unui tramvai, este incredibil așa ceva. Săptămâna trecută, când a nins puțin, am înghețat în stație, era dimineață, la 7 erau mulți copii, așteptau să meargă la școală. Am sunat la dispeceratul central de la CTP, iar doamna de acolo mi-a spus că a nins și se circulă greu pe linia de tramvai. Deci după atâtea investiții și timp, a nins 3 cm și tramvaiele nu pot să meargă pe linie? Deja e penibil ce vorbim.

A trecut prima zi, am zis că poate a fost un caz izolat, dar zilele următoare a fost la fel, stăteam jumătate de oră în stație, panourile nu arătau nimic. Am sunat la dispecerat și doamna foarte deranjată că am sunat iar să cer explicații. Am întrebat câte tramvaie sunt pe traseul 3 și ea mi-a spus că sunt 8 tramvaie. După am mers la dispecerul de la capăt Dancu și am întrebat câte tramvaie sunt, iar ea mi-a spus că sunt 5, din care unul s-a stricat, deci cei de la centru mă mințise. Și uite așa aproape zilnic am sunat să îi întreb și nimic nu s-a schimbat, e o bătaie de joc”, povestește Alina Brăticeanu, călătoare CTP.

Și pe traseul 9 au fost sesizate unele decalaje, însă problema este că, de multe ori, tramvaiele sunt pline ochi de la primele două stații.

„Depinde ce noroc ai cu tramvaiele astea că altfel îngheți în stație mult și bine. Eu iau tramvaiul 9 din zona Belvedere, păi stai și aștepți mult și bine un tramvai aici, iar când vine, e deja plin, nici nu ai loc unde să urci. Nu înțeleg cum e posibil, dacă ei știu că e foarte aglomerat dimineața, că merg copiii la școală, facultate, și noi la muncă, să facă un program bine stabilit, după e mai lejer. Nu mai zic că un tramvai de ăsta nou, dacă am noroc să prind de două ori pe săptămână. Primarul ne promitea transport modern, ecologic, s-au făcut investiții, dar tot pe tramvaiele vechi ne bazăm”, a spus un călător nemulțumit.

Modificările companiei și traficul au creat un decalaj

Cristian Stoica

Din cauza demolării depoului Dacia, cel de la gară este neîncăpător pentru toate tramvaiele

Într-adevăr, o mare problemă pentru mijloacele de transport în comun o reprezintă traficul infernal din oraș. Unii șoferi inconștienți restricționează calea tramvaielor, după care pot apărea blocaje chiar și de o oră. Astfel, banda unică pentru mijloacele de transport în comun este necesară la Iași.

„Pot fi diferite cauze, cum a fost acum câteva zile, din cauza unui blocaj cu o mașină parcată în gabaritul liniei pe Cuza Vodă, pe unde trec majoritatea tramvaielor. În acest caz a durat o oră blocajul. De asemenea, mai sunt accidente, nu neapărat din vina noastră. De exemplu, la Tătărași Nord, rondul a fost blocat de un autoturism parcat neregulamentar”, a declarat Cristian Stoica, directorul CTP Iași.

Totuși, pentru această problemă mai există o cauză, faptul că unele tramvaie de pe traseul 3 sunt lăsate la Tehnopolis, capăt Cug, de unde pleacă dimineață. Astfel, ele trebuie să meargă întâi până la Gară, de unde trebuie să întoarcă și să plece spre Dancu. Hotărârea a fost luată, deoarece tramvaiele de la fostul depou Dacia au fost transferate la Gară.

„Într-adevăr, s-a creat un anumit decalaj din cauza faptului că s-au pus tramvaiele pe capete dimineața. Pentru traseul 3 pleacă o parte din tramvaie de la Gară, iar celelalte de la Tehnopolis, de la capăt. Totuși, decalajul nu ar trebui să fie atât de mare, 10-15 minute dimineața, însă aici intervine și traficul, asta e realitatea. De asemenea, dimineața, la depoul de la Gară este o singură poartă pe care pot ieși tramvaiele, durează ceva. Este un singur revizor care verifică fiecare tramvai și vatman, deci durează 2-3 minute la fiecare. Trebuie să facem loc la depoul de la Gară pentru că sunt câteva tramvaie care trebuie duse la casat”, a precizat un angajat de la depoul Gară.

Ieșenii s-au săturat să aștepte tramvaiele câte 30 de minute în stații. Totul a fost dat peste cap din cauza șoferilor inconștienți și a modificărilor din cadrul companiei.

Comentarii
  • La fiecare știre despre problemele din transportul în comun apare acest domn care vine mereu cu scuze și are impresia că aceste lucruri sunt izolate. Dacă se tot discută de atâta vreme și situația persistă, nu ar fi cazul să lase altcuiva locul?

  • Marti dimineata am stat 40 de min in Dacia, asteptand tramvaiu6. In tot acest interval, au trecut mai multe tramvaie de 5 si 11.

  • Saiuz Angela

    Bravo ctp iasi furati iesenii de 10 ani incontinuu mana in mana cu primaru si totusi mai puteti bravo !

  • Păi cum să piardă acest eșuat salariul baban care âl încasează moca –nu e cel care a falimentat fosta companie de trasport public–deci are experență în falimentări–

  • Gica Dancianu

    O solutie ar fi, sa fie parcate peste noapte mai multe tramvaie la capetele de linie (Dancu, Tehnopolis, Dacia, Canta, Copou, etc) si astfel s-ar rezolva timpii mari de asteptare. Oamenii merg de la marginea orasului spre centru la munca, copii la scoala.

  • Jonas Vingegaard

    Pe traseul 36 se circula dupa cum vor soferii, nu dupa programul postat pe website-ul CTP (nu cred ca se poate invoca traficul infernal la ora 6:30). In plus, nu-si activeaza tracker-ul GPS, astfel ca Moovit-ul e nefolositor. Daca alegi sa mergi cu bicicleta, aceeasi soferi „te urca pe garduri”, drept pentru care, din pacate, singura solutie care mai ramane e sa mai ard ceva motorina mergand singur in masina personala catre serviciu. Misto!

  • Mintiti cu nerusinare! Am mai scris aici! Pe 27 nov a.c. am stat in puata unirii asteptand un 6 spre dacia de la 9.55 la 11 .10 ! Panoul nu afisa nimic, treceau tramvaie 6 spre tg cucu dar inapoi aveau afis de – defect sau depou ! Am sunat la exploatare la viu si au zis ca i blocaj pe pod alexandru! Era o minciuna afcorse pt ca pe un sens circulau! Plus ca 90% din tramvaiele de pe toate traseele erau vechi, ici colo cate unul nou pe 9 si pe 7 ! Mincinoși si incompetwnti ordinari! Alea 49 tramvaie nou unde sant ?

  • ar trebui sa se monteze cate un godin in fiecare statie, atunci nu ar mai ingheta nimeni…

  • Daca nu sună sardinele zilnic de câteva ori pe zi măcar vreo 20.000 de mii din sutele de mii care folosesc rablele fără frânare și cele 4-8 noi care funcționează doar dacă folosesc piese din celelalte venite, în loc sa fie toate scoase pe toate traseele + altele mai rapide din Baza 3 in toate direcțiile.

  • Au loc și în baza 3 de minim 10 tramvaie spre CET.

  • Reduceti pretul biletelor! La mizeria ce ne-o ofera CTP nu meritati decat 1 RON pentru 1 calatorie! Intervalul de 2 ore a valabilitatii biletelor este exagerat de mic avand in vedere ca asteptam 30-40-60 minute 1 tramvai dupa care tot atat stam blocati in el asteptand in coloana minum 30 minute zilnic de la orele 16 pe traseul Palas-Podu Ros. Si sunt multe alte exemple negative de acest fel. RUSINE CTP!

  • Reduceti pretul biletelor! La mizeria ce ne-o ofera CTP nu meritati decat 1 RON pentru 1 calatorie! Intervalul de 2 ore a valabilitatii biletelor este exagerat de mic avand in vedere ca asteptam 30-40-60 minute 1 tramvai dupa care tot atat stam blocati in el asteptand in coloana minum 30 minute zilnic de la orele 16 pe traseul Palas-Podu Ros. Si sunt multe alte exemple negative de acest fel. RUSINE CTP!

  • Ciudat, nu e niciun comentariu al celor care îi îndeamnă pe ieșeni sa circule cu mijloacele de transport în comun, pentru a decongestiona traficul și a salva planeta. Hai, curaj.

  • @plm ai dreptate , daca mergi pe sine ajungi mai repede acasa. Macar nu te mai feresti din masinile parcate pe trotuare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`