Tot mai multi ieseni nemultumiti pentru ca raman fara apa depun reclamatii la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Iasi. In ultima perioada, numarul sesizarilor impotriva ApaVital si Termo-Service s-a inmultit. De la inceputul anului si pana in prezent, au fost depuse mai multe reclamatii ale iesenilor care locuiesc in diverse zone ale orasului. Majoritatea locatarilor nemultumiti sustin ca din cauza vecinilor rau-platnici, raman fara apa calda. Astfel, desi acestia achita lunar facturile la utilitati, din cauza unor vecini care nu platesc datoriile la ApaVital, furnizorul intrerupe apa in tot blocul. Sesizarile consumatorilor ieseni au fost analizate de comisarii OPC, care au constatat ca nu pot sa solutioneze unele cazuri. Contractele au fost incheiate intre furnizorul ApaVital si asociatiile de locatari, iar reclamatiile au fost depuse de ieseni care nu au incheiat niciun contract cu furnizorul de apa. In aceste situatii, presedintii de asociatii pot sa-i dea in judecata pe cei care nu platesc la timp facturile, pentru a recupera banii datorati asociatiei sau sa apeleze la mediatori pentru a stabili o suma pe care datornicii o platesc lunar. Numarul celor care depun sesizari la CJPC Iasi a crescut in ultimii doi ani. Zilnic, la sediul institutiei se inregistreaza zeci de reclamatii ale iesenilor nemultumiti de serviciile oferite de firmele din Iasi. Comisarii din cadrul institutiei analizeaza zilnic in jur de 30 de reclamatii depuse de consumatori. Multe dintre acestea fac referire la defectiunile care apar la produsele electrocasnice pe care le-au cumparat de la magazinele de profil din Iasi, dar si la contractele incheiate cu firmele de telefonie mobila.