Prima pagină » Local » Ieșenii cumpără mai mult de la producătorii locali și din magazinele de cartier. Micile afaceri locale sunt promovate de hub-uri alimentare și de asociațiile din Iași

Ieșenii cumpără mai mult de la producătorii locali și din magazinele de cartier. Micile afaceri locale sunt promovate de hub-uri alimentare și de asociațiile din Iași

20 aug. 2020, 02:00,
Alexandra Abonicesei în Local

Autoritățile locale fac eforturi pentru a promova achiziționarea de produse de la producători locali și din magazinele de cartier. Deși unii proprietari de hub-uri cu produse locale și asociații înregistrează o creștere a numărului de clienți, tendința ieșenilor este de a cheltui mai puțini bani pe alimente

Multe eforturi sunt depuse de producătorii locali și de proprietarii magazinelor de cartier din Iași pentru a atrage cât mai mulți consumatori. Perioada pandemiei COVID-19 a arătat și mai mult de ce este important ca aceste afaceri locale să fie susținute. Hub-uri cu produse locale s-au dezvoltat în ultimii doi ani în Iași tocmai pentru a veni în sprijinul micilor antreprenori din Iași prin activități care să adune mai mulți consumatori. Magazinele de cartier au înregistrat câștiguri mari în perioada pandemiei, în timp ce unii producători locali încă se străduiesc să atragă clienți.

„În ianuarie și februarie am început să avem și pe partea de comenzi online o deschidere din partea ieșenilor. A venit pandemia COVID-19 și ne-am așteptat la o cresțere intensă a comenzilor pentru livrări online de produse locale. Într-adevăr, în luna martie a avut foarte multe livrări, creșterea fiind simțitoare. Dar odată cu perioada în care oamenii au început să iasă iar din locuințe, comenzile online au scăzut”, a precizat Vasile Moraru, director la Roade și Merinde.

Ieșenii cumpără produse locale mai mult din magazinele fizice decât din cele online

Reprezentanții hub-urilor cu produse locale spun că numărul clienților în mediul online este mult mai mic decât cel prezent în magazine. De altfel, încă nu a fost găsită o explicație pentru obiceiul de a cumpăra produse locale din magazine fizice, mai mult decât de pe cele online în rândul ieșenilor.

„Schimbările de consum nu au fost surprinzătoare. În luna martie, mulți ieșeni au început să cumpere mai mult online și în cantități mari, tocmai pentru că exista acea teamă de a duce lipsă de alimente, mai ales cele de bază, ca făina și uleiul, de exemplu. Erau cereri mari pentru acest tip de alimente. Cumpără și acum, doar că prea puțini o fac prin comenzi online, cei mai mulți clienți vin în magazinele noastre. Nu avem o explicație pentru aceste preferințe, dar pentru noi este în regulă să cumpere fiecare client cât are nevoie și să vină zilnic pentru produse proaspete”, a povestit Vasile Moraru, director la Roade și Merinde.

S-au schimbat obiceiurile de consum ale ieșenilor în perioada pandemiei COVID-19

Multe sondaje naționale au arătat că românii sunt mult mai dispuși să susțină producătorii locali și că tot mai mulți au început să cumpere produse naturale românești. Totuși, în rândul ieșenilor, spun directorii unor hub-uri cu produse locale, creșterea nu e una sesizabilă pentru că se cheltuiește mult mai puțin pentru alimente. Altfel spus, este o creștere constantă a numărului de clienți, dar, totodată, se înregistrează o scădere a sumelor încasate din vânzări comparativ cu ceilalți ani.

„Politica de consum a ieșenilor s-a schimbat. Chiar dacă înregistrăm o creștere a numărului de clienți, ei cheltuiesc mai puțin. Și-au schimbat comportamentul având în vedere mediul economic actual mult mai instabil”, a declarat Iustinian Cozma Rusu, președintele asociației La Băcănie.

Produsele locale care au înregistrat o creștere a vânzărilor

În ultima perioadă, reprezentanții asociației La Băcănie din care fac parte mai multe magazine din cartierele din Iași au sesizat faptul că unele produse locale au fost mult mai căutate de ieșeni în ultima perioadă. Preparatele din carne și berea artizanală au fost printre cele mai cumpărate produse în perioada pandemiei.

„Am înregistrat un număr mai mare de vânzări la produsele preparate din carne, la berea artizanală, dar și zacuscă și roșii”, a mai precizat Iustinian Cozma Rusu, președintele asociației La Băcănie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *