Prima pagină » Economic Local » Ieșenii au renunțat la mașini și pleacă la mare cu trenul, din cauza scumpirii carburanților. Aglomerație la agenția de bilete CFR Iași

Ieșenii au renunțat la mașini și pleacă la mare cu trenul, din cauza scumpirii carburanților. Aglomerație la agenția de bilete CFR Iași

09 iul. 2022, 02:00, 6 ,
Raluca Costin în Economic Local

Ieșenii pleacă la mare cu trenul, după ce s-au scumpit carburanții. Un drum cu mașina către litoral costă foarte mult, iar trenul este o variantă mult mai ieftină. Agenția de Voiaj CFR și Gara din Iași s-au aglomerat de luna trecută, când călătorii au început să se intereseze de prețul biletelor

Călătoria cu trenul la Marea Neagră sau spre alte destinații de vacanță din Europa este o variantă tot mai căutată de ieșeni, după ce a crescut prețul la carburanți. Interesul, din partea ieșenilor, pentru călătoria cu trenul a crescut, în acest an, comparativ cu 2021. Călătorii au aglomerat Agenția de Voiaj CFR și Gara, încă de la începutul lunii iunie 2022, când s-au interesat de prețul biletelor. Când au făcut calculele, au ajuns la concluzia că plătesc mai puțin pentru călătoria cu trenul, față de cea cu mașina.

„Noi am achiziționat biletele pentru plecarea spre mare, la cușetă, cu 300 și ceva de lei, doi adulți și un copil, înainte de 1 iulie 2022. După această dată, au mai crescut prețurile la bilete și le-am cumpărat cu 100 de lei în plus. Chiar și așa, am ieșit mai ieftin. Dacă mergeam cu mașina, ne ajungea vreo 1.000 de lei combustibilul. De obicei, călătoream cu mașina la mare, dar anul acesta, din cauza prețului la combustibil, am zis să încercăm să mergem cu trenul”, spune Monica, o femeie din Iași care va merge în Costinești, la mare.

Ieșenii pleacă la mare cu trenul, după ce s-a scumpit combustibilul

Sunt și ieșeni care călătoresc cu trenul în străinătate. Aceștia vor să plece în Ungaria, Austria, Germania sau Turcia. Pentru bilete Iași – Budapesta, dus întors, două persoane, ieșenii au plătit 803 lei, cu o reducere de 200 de lei. Potrivit reprezentanților CFR Călători Iași, cele mai multe legitimații de călătorie au fost vândute pentru stațiunile de la mare, iar an de an crește interesul ieșenilor pentru călătoria cu trenul.

„Începând cu 1 iunie 2022, s-au emis 1.578 de legitimații de călătorie de la Iași către stațiunile de la mare. Pentru călătoriile în străinătate, s-au emis 62 de legitimații, cu destinațiile Austria, Ungaria, Germania și Turcia”, susține Constantin Axinia, directorul CFR Călători Iași.

Programul estival de transport „Trenurile Soarelui” a demarat pe 10 iunie 2022. Turiștii au la dispoziție 40 de trenuri ce vor asigura, zilnic, legături directe din toată țara cu staţiunile de la Marea Neagră și Delta Dunării, până la data de 11/12 septembrie 2022. Toate regiunile țării vor fi conectate, în perioada verii, cu destinațiile de vacanță cele mai căutate de pe litoralul românesc.

Se poate călători spre mare din mai multe județe din România

CFR Călători oferă tuturor posibilitatea de a călători, fie cu trenurile directe dinspre Arad, Deva, Timișoara Nord, Reșița Nord, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, Buzău, fie prin asigurarea unei conexiuni rapide din București Nord, prin intermediul trenurilor care circulă într-un orar cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord – Constanța și retur. Astfel, timp de trei luni, 30 trenuri directe (15 dus/15 întors, inclusiv ramurile aferente) care pornesc din principalele orașe vor avea ca destinație /plecare litoralul românesc, dintre care 18 trenuri (9 dus/9 întors) au ca destinație/plecare Mangalia.

De asemenea, 38 de trenuri (19 dus/19 întors) vor asigura legătura capitalei cu litoralul și retur (15 perechi din București Nord, 12 perechi din București Băneasa – din care 3 perechi nu trec prin stația București Nord, 1 pereche din București Obor). Toate trenurile InterRegio estivale au în compunere vagoane climatizate, dotate cu prize electrice, pentru încărcarea bateriei laptop-ului sau a telefonului mobil, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, majoritatea vagoanelor fiind modernizate (reconstruite integral) în ultimii 12 ani. De asemenea, trenurile cu parcurs lung au în compunere vagoane cușetă. Trenurile IR 1992 și IR 1990 Timișoara Nord/ Reșița Nord – Mangalia și retur au în compunere și vagoane de dormit climatizate, iar trenurile IR 1941 și IR 1942 Satu Mare/Baia Mare/Cluj Napoca/ Târgu Mureș – Mangalia şi retur au în compunere și vagoane prevăzute cu spațiu amenajat pentru activitatea de bar. Reporterii BZI au arătat, în edițiile anterioare, că „Trenul Groazei” a fost modernizat.

Pe de altă parte, ieșenii care pleacă la mare cu trenul și nu au bilete de călătorie sunt amendați de controlori.

Comentarii
  • Foarte bine, este începutul sfârșitului pentru mașini!! Nu ai pe unde să circuli(ca și pieton) din cauza mașinilor parcate pe trotuare. Bine, sunt sigur că niciunul nu s-a gândit că planeta este sufocată de noxe(vedem ce se întâmplă astăzi cu vremea), ci mai degrabă prețul i-a forțat să renunțe. Dar este foarte posibil să-i oblige pe mulți să renunțe definitiv la acest ”moft”, iar asta nu poate să fie decât un pas bun spre o planetă mai ”curată”.

  • Vrăjeală de doi bani. Un dus-întors Iași – Marea Neagră îl faci lejer cu un în de motorină (55 litri) care costă în jur de 500 lei nu 1000 lei.

  • Uai Emilian te ai gandit a si avionele polueaza,si industri petro chimica eu zic sa ne intoarcem 8n neanderthal sa traim 100 de ani

  • DA, ”anonim”, m-am gândit la toate!! Dar toate pot avea un început!! Dacă am fi conștienți, am putea face cât de puțin, pas cu pas, în acest sens. Dar dacă suntem indiferenți este mai bine? A călători cu trenul în loc de mașină, nu înseamnă a trăi ca în ”comuna primitivă”. Priceputa-i dumitale? Dar ți-ai pus întrebarea ce fel de planetă lași generațiilor viitoare? Sigur nu! Tu ești doar unul din cei mulți, care preferă să ”trăiască clipa”, și după tine ”potopul”. Știu nu mă vei crede și mă vei lua în derâdere, dar eu mi-am vândut mașina acum 4 ani, doar pentru această cauză și nimic altceva, și nu trăiesc nici mai rău, nici mai bine ca atunci. DE noi, fiecare, depind cât putem face, pentru a mai salva ceva.

  • Hai sa facem un calcul.Ce ar fi insemnat ca la 4 calatori din acel tren sa adaugam o masina in plus in trafic si un loc in minus pentru parcare?Am facut un calcul si biletul dus-intors cu trenul de la mare ma costa efectiv 233,50 bani pe care i-am si achitat online.Daca as fi mers cu masina(si am una de capacitate mica diesel 1.4hdi) ma costa mai mult si in plus adaugam oboseala cumulata pe strazile patriei.Prima zi de vacanta ai pierdut-o ca sa te recuperezi de la drum si intoarcere iarasi oboseala si iti mai trebuie 1 zi de recuperare.Si atunci unde ajungi?

  • Si cand ai ajuns la mare vezi alte scumpiri…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 octombrie 2024
10 octombrie 2024