Ieșenii au depus, în ultima lună, 313 reclamații la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Iași. Potrivit reprezentanților instituției, majoritatea reclamațiilor au fost făcute pentru problemele întâmpinate pentru aparatele nefuncționale, achiziționate din supermarketuri, dar și la sistemul SGR.
Ieșenii au depus 313 reclamații, în ultima lună, la CJPC Iași
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor din Iași este zilnic „vizitat” de ieșenii care se confruntă cu probleme din partea operatorilor economici și prestatorii de servicii. Potrivit reprezentanților instituției, pentru perioada august – septembrie 2024, până la data de 20 septembrie, au fost depuse, în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor, 313 reclamații, atât în format fizic, cât și în format on-line.
„În perioada august-septembrie, la sediul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Iași, a fost înregistrat un număr de 313 reclamații, majoritatea fiind în domeniile bunurilor nealimentare și ale prestării de servicii. Principalele aspecte reclamate au fost legate de etichetare incompletă, probleme de funcționalitate a Sistemului de Garanție – Returnare, întreruperea furnizării de energie electrică și apă potabilă, întârziere la livrarea coletelor sau nerestituirea sumelor achitate pentru comenzi online returnate”, au transmis reprezentanții instituției.
Până în acest moment, au fost soluționate, în termen, reclamațiile depuse la începutul lunii august, iar cele depuse la finalul lunii august, începutul lunii septembrie, sunt în curs de soluționare. Deși cele mai frecvente reclamații au fost depuse de ieșenii care au întâmpinat probleme cu aparatele nefuncționale achiziționate din supermarketuri, comisarii Comisariatului Județean de Protecție a Consumatorilor au transmis că probleme s-au înregistrat și în cazul Sistemului de Garanție – Returnare. Și anume, aici, consumatorii nu au putut returna PET-urile, din cauza aparatelor SGR, dar și din cauza comercianților care au refuzat primirea sticlelor care erau marcate cu simbolul SGR.
În aceste cazuri, comisarii CJPC Iași au aplicat sancțiuni și avertismente, operatorii economici în cauză fiind la prima abatere.
Comisarii CJPC au amendat trei supermarketuri ieșene care înregistrau probleme ale SGR
Și în luna iulie a anului 2024, ieșenii au depus aproximativ 20 de reclamații la CJPC după ce au întâmpinat probleme la Sistemul de Garanție – Returnare. În urma controalelor efectuate de comisarii ieșeni, au fost acordate amenzi în valoare de 16.000 de lei. În municipiul Iași, și la acest moment, ieșenii stau la cozi pentru a putea recicla PET-urile prin programul SGR. Unii strâng pungi sau chiar saci cu sticle și stau câte o oră pe aparatele de reciclare a sticlelor.
Pentru a depune o reclamație la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Iași, trebuie urmați câțiva pași. În primul rând, consumatorul trebuie să aibă dovezi pentru a sesiza organele competente. Apoi, trebuie completată reclamația, fie în format fizic, fie online. Formularul se poate găsi pe site-ul instituției, fie poate fi completat direct la sediul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Iași.
Ieșenii au depus, în ultima lună, 313 reclamații la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Iași. Potrivit reprezentanților instituției, majoritatea reclamațiilor au fost făcute pentru problemele întâmpinate pentru aparatele nefuncționale, achiziționate din supermarketuri.