Prima pagină » Economic Local » Idei de afaceri – Ce poti face cu 15.000 de euro
Idei de afaceri - Ce poti face cu 15.000 de euro

Idei de afaceri – Ce poti face cu 15.000 de euro

07 mart. 2013, 23:18,
Echipa BZI.ro în Economic Local
a:3:{s:7:"site_id";i:1;s:6:"old_id";i:350434;s:8:"site_url";s:10:"www.bzi.ro";}

Antreprenorii cu viziune si curaj pot imprumuta intre 10.000 si 15.000 de euro, pe o perioada de maxim cinci ani, fara ipoteca de la diferite banci. Banii poti fi folositi pentru deschiderea unor afaceri mici, cu potential pe timp de criza.

„Chiar daca bugetul este relativ redus, cu asemenea suma pot fi pornite mai multe afaceri, printre care se numara minimarketurile alimentare, un magazin online, o covrigarie ori o patiserie, un studio foto, o firma de consultanta, un salon de cosmetica, un atelier de tamplarie (lemn sau PVC) ori un magazin second hand”, spune Lucian Pop, consultant business.

Evident, lucrurile nu se vor intampla peste noapte si nu se poate pune problema unui profit imediat, atrage atentia consultantul, dar, cu mici strategii de marketing, antreprenorul care intra intr-o asemenea afacere poate avea succes intr-un interval redus de timp.

„Intr-un an sau cel mult in 18 luni poate intra pe profit, daca gestioneaza foarte bine afacerea”, puncteaza Pop.

Realizarea unui studiu de piata, chiar si empiric, este estentiala inainte de inceperea unei afaceri, mai mentioneaza consultantul.

„Internetul ofera informatii foarte vaste, viitorii antreprenori pot realiza pe cont propriu aceste studii si isi pot face o imagine asupra pietei pe care vor sa intre si asupra riscurilor existente”.

Un magazin alimentar
Investitie minima: 8.000 – 12.000 de euro

1. Gaseste un spatiu cu vad
2. Opteaza pentru un spatiu cu o chirie rezonabila, care porneste, in general, de la 300 de euro pe luna si ajunge la 500 de euro.
3. Vei avea nevoie 2.000-2.200 de euro pentru achizitia de frigidere, vitrine frigorifice si rafturi la mana a doua.
4. In functie de specificul magazinului, vei avea nevoie de un stoc de produse alimentare, care te va costa intre 4.000 si 5.000 de euro.
5. Printre autorizatiile de care vei avea se numara: autorizatie de la Registrul Comertului, de la primaria locala si de la Autoritatea sanitar veterinara si registru unic de control pentru punctul de lucru respective.
6. Trebuie sa tii cont si de faptul ca vanzatorul va trebui sa faca o serie de cursuri de igiena (organizate de mai multe firme acreditate), o serie de analize (include coprocultura si parazitoloic), dar si un carnet de protectia muncii, mentioneaza bizoo.ro.

O covrigarie
Investitie minima: 8.000 – 10.000 de euro

1. Verifica zona si afla daca in zona aleasa de tine mai sunt si alte covrigarii.
2. Stabileste de unde vei procura materiile prime: vei avea nevoie de faina, sare, apa, ulei, susan si mac. Cauta un furnizor care sa fie dispus sa te aprovizioneze in mod regulat.
3. Cumpara echipamentele. Vei avea nevoie de un cuptor special, un malaxor cu o capacitate cuprinsa intre 25 si 35 de litri, o hota, un fierbator pentru covrigi, mese de inox si frigider. In functie de marca, vei plati intre 1.500 si 3.000 de euro.

Ai nevoie de mai multe autorizatii, printre care se numara:
– autorizatie sanitar veterinara (de la DSV-SA);
– obtinerea autorizatiei de functionare din partea primariei de sector;
– SSM (sanatate si securitate in munca, fosta „protectia muncii”);
– SU (situatii de urgenta);

Un salon cosmetica
Investitie minima: 12.000 -15.000 de euro

1. Cauta un spatiu cu trafic pietonal pe care sa il poti inchiria. In general, chiria va trebui platita in avans pe trei luni, iar nivelul acestora variaza intre 900 si 2.400 de euro, in functie de zona.
2. Vei avea nevoie de minim 200 de euro pentru amenajarea si decorarea spatiului.
3. Aparatura te va costa cel putin 1.200 de euro, daca alegi obiecte second-hand, dar poti plati si 6.000 sau 7.000 de euro pentru aparatura noua.
4. Pentru stocul de produse cosmetice si consumabile vei plati intre 500 si 1.000 de euro, conform clubideiafaceri.
5. Ia in calcul si plata utilitatilor, de minim 120 de euro. Vei achita factura la apa, la curent dar si cablul TV si de telefon.
6. Ai nevoie de cel putin un angajat, iar salariul minim pe care il poti oferi este de 250 de euro.
7. Dotarile minime pe care trebuie sa le procuri includ un pat fotoliu pentru tratament, un taburet pentru cosmeticiana, o combina cu doua functii (electroderm si ultrasunet), o combina cu cinci functii, o lupa, un vapozon, un stoc de produse cosmetice, dar si mai multe produse de unica folosinta, care sa includa bentite si cearceafuri de hartie.
8. Salonul cosmetic va trebui sa detina un certificat de inregistrare (la ONRC) precum si o serie de autorizatii si avize (autorizatia sanitara, avizul pentru prevenirea si stingerea incendiilor, autorizatia de mediu, autorizatia de functionare din punct de vedere al protectiei muncii, acord de functionare de la Primarie), aminteste publicatia citata.

O frizerie
Investitie minima: 8.000 de euro

1. Chiria te va costa intre 900 si 1.500 de euro, pe trei luni in avans, in functie de zona.
2. Vei avea nevoie de aparatura: sterilizator, scafe, masini de tuns parul, uscator de par, foarfeci de tuns si de filat, pulverizatoare, piepteni, perii, brici, mantale de protectie.
3. Minidotarea spatiului trebuie sa cuprinda un post de lucru, un fotoliu de frizerie hidraulic, dulapioare, oglinizi si chiuvete. Ideal ar fi sa cumperi un fotoliu hidraulic reglabil in inaltime, rotativ, cu sistem de blocare. Un astfel de scaun te costa minim 2.900 de lei.

Un magazin second hand de haine
Investitie minima: 8.000 de euro

1. Vei avea nevoie de un spatiu cu trafic pietonal.
2. Mobilierul minim include cateva rafturi si suporturi pentru haine.
3. Descopera un furnizor care sa te aprovizioneze constant cu haine.
4. Poti avea doar doi angajati, iar salariul minim cu care ii vei putea plati este de 250 de euro.

Consultantul ii sfatuieste pe cei interesati de deschiderea unei afaceri in comert sa se informeze inainte si sa aleaga spatii cu trafic pietonal si locuri in care sa nu existe concurenta.

„Pentru un magazin alimentar, de pilda, ar trebui sa aleaga o zona libera, cu vad, unde sa nu mai fie deschise si alte hipermarketuri. Chiar daca se spune ca, in general, clientul de butic este diferit de cel de hipermarket, in realitate lucrurile stau altfel”, observa specialistul.

De asemenea, acesta mai spune ca antreprenorul trebuie sa realizeze un business plan, in care sa tina cont de chiria pe care o va plati, de taxele si impozitele dar si de contributiile sociale aferente salariatilor.

„Important este sa faca diferenta fata de concurenta. Trebuie sa vina cu servicii si strategii de marketing pentru a-si atrage clienti. Daca vor face lucrurile la fel, atunci afacerea cu siguranta nu va avea viitor. Prin urmare, este important sa studieze si concurenta”.

Consultantul nu recomanda nimanui sa intre in afaceri fara sa cunoasca riscurile, pe care trebuie sa faca tot posibilul sa le minimizeze. Sunt foarte multe afaceri in care au fost investite sume considerabile de bani si care au intrat in insolventa sau au fost inchise, din diferite motive. De altfel, potrivit unui studiu Coface, 85% din companiile in insolventa sunt microintreprinderi.

Microintreprinderile reprezinta 85% din totalul companiilor care intra in insolventa, cifra de afaceri medie a acestora fiind de 1,5 milioane de lei, iar valoarea medie a datoriilor fiind de 2,3 milioane de lei, nivel comparabil cu cel din ultimii doi ani.

Pe primul loc in topul sectoarelor de activitate care inregistreaza cele mai multe insolvente se afla comertul cu ridicata, cu amanuntul, constructiile, sectorul hotelier si industria restaurantelor, scrie business24.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`