O nouă parcare de tip park&ride și un depou nou pentru tramvaie și autobuze va apărea pe platforma fostului combinat de utilaj greu de la Fortus SA Iași. Terenul deținut de municipalitate va fi transformat în totalitate în baza unei investiții cu surse externe. Într-o primă etapă, primăria va derula planul urbanistic zonal pentru zona CUG.
Terenul Primăriei de la fostul Combinat de Utilaj Greu (CUG) din oraș va fi transformat într-un depou nou pentru tramvaie, dar și pentru o parcare destinată conducătorilor auto care vin dinspre drumul județean DJ 248 Iași-Vaslui. Pe terenul de 23.5 hectare de la Fortus SA Iași, municipalitatea va ridica și alte construcții administrate de Compania de Transport Public (CTP) Iași. Într-o primă etapă se va trece la elaborarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru noua investiție de la fostul combinat.
Parcare auto pe platforma de la Fortus SA Iași
Municipalitatea vrea să construiască o parcare pe platforma Fortus SA Iași destinată șoferilor care vin din afara orașului și care preferă apoi să ia autobuzul sau tramvaiul spre zona centrală. Primăria a luat în calcul un proiect pentru înființarea mai multor parcări la marginea Iașului, pe teritoriul comunelor din Zona Metropolitană. Mașinile ar urma să fie parcate în locurile special amenajate, iar traseul este continuat cu ajutorul mijloacelor de transport public. Astfel de parcări ar apărea la intrarea din localitatea Tomești, în zona Era, dinspre Valea Lupului sau în zona Bucium.
Depou nou de tramvaie în zona CUG
Pe lângă parcarea respectivă, pe platforma de la Fortus SA se va amenaja și un nou depou pentru tramvaiele și autobuzele CTP.
Proiectul prevede realizarea infrastructurii, a acceselor și conectarea la rețeaua de transport public. Următoarea etapă include realizarea unui depou de tramvaie și autobuze electrice în CUG. Ulterior, intră și un proiect privind realizarea unui centru intermodal și completarea rețelei de drumuri de acces. La nivel de costuri, relocarea unui depou în zona CUG ar costa aproape 46 de milioane de euro (aproximativ 26 de milioane de euro depoul de autobuze și 20 de milioane de euro cel de tramvaie). Prima ipoteză de acces la zona de depou este de la DJ 248 în patru puncte posibile, prin drumuri existente care urmează să fie conectate apoi la rețea.
Plan urbanistic zonal pentru noua investiție din zona CUG
Primăria Iași a arătat și în ce va consta noul proiect legat de depoul de tramvaie și parcarea din zona CUG. Investiția a fost inclusă în cererea de finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență.
„Planul Urbanistic Zonal va cuprinde un proiect pentru un depou nou de tramvaie, autobuze și autobuze electrice/ troleibuze, stație intermodală, funcțiuni complementare plus park&ride în zona CUG și documentația necesară obținerii avizelor și/sau studiilor de specialitate necesare aprobării acestuia în Consiliul Local”, se arată în caietul de sarcini a procedurii.
Contractul pentru elaborarea PUZ a fost semnat cu firma DM Dezvoltare.ro SRL pentru 134.000 lei. Parcarea de pe terenul de la Fortus SA Iași ar fi prima de tipul park&ride care va apărea în municipiu.
Distrugi un parc industril ca sa faci parcare, cata minte iti trebuie? e de noaptea mintii…
Chirica ești de noaptea minții ,sa ferească Dumnezeu dacă nu ești un mare bou ,cum dracu frate sa faci depou și parcare ,când ai putea face centru de cercetare sau pub tehnologic.
ce parc industrial, sunt doar niste ruine, totul e distrus / furat
cu cine sa faca…? ce companii crezi ca vor fi atrase?
nu ai cu cine… macar bine ca face ceva pe-acolo