Cătălin Drulă a vorbit , intr-o interventie la un post de televiziune despre noul calcul referitor la rovinietă. Ministrul Transporturilor a explicat faptul că traficul greu va plăti diferential fată de traficul usor.
Conform aceluiasi ministru, rovinieta nu se va schimba pentru autoturisme iar noul calcul pentru traficul greu va fi calculat după distanța parcursă nu după timp.
Ministrul Cătălin Drulă a oferit noi detalii despre taxa pe rovinietă
Prezent in platoul digi24, Cătălin Drulă a oferit detalii despre felul in care se va calcula, in viitor, taxa pe rovinietă. Vorbim despre un calcul care va rămâne neschimbat pentru autoturisme dar va suferi modificări la transportul greu. In consecintă, taxa va fi calculată după distanta parcursă de camion. In altă ordine de idei se pare că taxarea si modalitatea de aplicare a acesteia va fi finalizată până la sfârsitul anului 2023:
”Cei care folosesc mai mult drumul trebuie să plătească mai mult. Nu vrem să lovim în transportatori. Vom gândi o taxare pe distanță și nu pe timp, iar asta ar putea să însemne chiar sume mai mici pentru anumiți transportatori. Vom avea în vedere poluarea, distrugerea drumurilor așa încât să avem o taxă cât mai echitabilă”, spune Drulă la Digi 24.
In Europa taxarea se face la fel
Ca un argument pentru sustinerea modificării taxei de rovinietă pentru traficul greu, ministrul Drulă a mentionat faptul că pe drumurile din toată Europa se procedează la fel. In Austria, de exemplu, se plăteste in functie de timp dar traficul greu (camioane, transport marfă etc.) se plăteste pe distanta parcursă. Totusi, ceea ce omite ministrul să zică este faptul că in Europa civilizată, pe lângă taxele aferente, soferii au parte de autostrăzi, drumuri asfaltate, deci conditii foarte bune de mers:
”În aproape toată Europa, în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea reţelelor de drumuri naţionale, de autostrăzi ale ţărilor respective, nu pe timp ca în România, unde cumpărăm o rovinietă valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanţa parcursă…. Aşa este şi în Austria, pentru maşini mici se plăteşte vigneta austriacă în funcţie de timp, iar traficul greu plăteşte pe distanţă parcursă. Sunt diverse metode şi sisteme, unele implică un sistem montat la bordul camionului, altele sunt bazate pe camere care recunosc numărul de înmatriculare. Fiecare ţară foloseşte un sistem diferit”, a explicat Drulă.
Cât timp durează prescrierea amenzilor luate pentru neplata rovinietei
Conform legislatiei in vigoare, soferii care nu achită taxa pe rovinietă sunt pasibili de amenzi. Singurele autovehicule exceptate de la plata rovinietei sunt cele care au numere provizorii, conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Prețul rovinietei pentru categoria A de autoturisme, în funcție și de perioada de valabilitate, este următorul: 7 zile – 3 euro; 30 de zile – 7 euro; 90 de zile – 13 euro; 12 luni – 28 euro.
În altă ordine de idei, la nivel de Românie au fost instalate noi puncte de verificare a rovinietei. Vorbim despre faptul că au fost instalate încă 13 puncte fixe de control. Cele 13 puncte fixe de control au fost instalate în zona punctelor de trecere a frontierei: Vărsând, Salonta, Borş, Urziceni, Peţea, Halmeu, Galaţi, Oancea, Albiţa, Sculeni, Stanca, Rădăuţi Prut şi Şiret.