2023 a fost un an bun pentru companiile aeriene deținute de Țiriac, fondatorii One United și miliardarul care deține Franke, iar acum s-a aflat și câți bani au făcut acestea. O multitudine de companii au cunoscut o creștere semnificativă după perioada dificilă marcată de pandemie.
Multe dintre ele sunt conduse de milionari care au extins recent operațiunile lor în acest sector, în timp ce altele sunt deținute de miliardari cu o prezență îndelungată pe piață, precum Ion Țiriac.
Câți bani au făcut în 2023 companiile aeriene
Toyo Aviation a obținut cea mai mare parte din veniturile provenite din zboruri private, compania fiind responsabilă cu transportul președintelui Iohannis în vizitele oficiale cu avioane de lux. Firma, deținută de milionarul Tarek El Feki, care are și o reprezentanță Toyota în România, a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de aproape 95 de milioane de lei (19 milioane de euro), în creștere cu 7% față de anul 2022, conform datelor centralizate de Economica.net.
My Jet, deținută de mai mulți milionari români, printre care și fondatorii One United Properties, a realizat anul trecut afaceri de 41 de milioane de lei, în creștere cu 9% față de 2022.
Compania My Jet se află sub controlul lui Robert Vișoiu (fiul lui Valentin Vișoiu), care deține 60% din acțiuni prin intermediul VMax Project S.R.L. Ceilalți 40% sunt împărțiți între Victor Căpitanu și Andrei Diaconescu (30%) prin AV Holding S.R.L., respectiv Cătălin Enache și Georgiana Vidat (10%) prin Ena Engineering Solutions.
My Jet a înregistrat un profit net de aproximativ 33.000 de lei în 2023, o îmbunătățire semnificativă față de pierderea de 264.000 de lei din anul precedent. Această creștere a adus compania pe primul loc în domeniul profitului net din zboruri VIP, depășindu-l chiar și pe miliardarul Ion Țiriac.
Avionul proprietarilor Dedeman, operat de compania aeriană deținută de Ion Țiriac
Deși este al doilea cel mai bogat român, cu o avere estimată la 2,1 miliarde de euro, Ion Țiriac se confruntă cu o ușoară scădere a veniturilor companiei sale aeriene, care îi poartă numele.
Firma, care operează o flotă de cinci avioane, inclusiv unul deținut de frații Dedeman, a înregistrat anul trecut afaceri de 31,37 de milioane de lei, o mică scădere față de 2022, când a atins 31,71 de milioane de lei, conform datelor Ministerului Finanțelor.
Compania, care are 33 de angajați, a înregistrat o pierdere de 7 milioane de lei în 2023. Cu toate acestea, Țiriac Air rămâne un jucător important pe piața de aviație privată din România, oferind servicii de zbor de lux pentru clienți VIP și de afaceri.
2023 a fost un an bun pentru companiile aeriene din România, dacă ne uităm la câți bani au făcut anul precedent.