Prima pagină » Local » Iată care sunt soluțiile pentru reducerea aglomerației din capăt CUG
Iată care sunt soluțiile pentru reducerea aglomerației din capăt CUG

Iată care sunt soluțiile pentru reducerea aglomerației din capăt CUG

09 feb. 2023, 08:05, 7 ,
în Local

Primarul Mihai Chirica s-a întâlnit ieri, 8 februarie, cu Marius Costache, directorul Direcției Regionale Vamale Iași, și cu Mihai Arcana, șeful Biroului Vamal Iași, cu care a discutat aplicat despre o serie de soluții pentru a rezolva problema aglomerației de la punctul de vămuire din incinta TehnopolIS (capăt CUG).

Astfel, dacă în anul 2015, când punctul de tranzit a fost mutat cu sprijinul Primăriei Municipiului Iași de pe bd. Nicolae Iorga la TehnopolIS, acesta opera 50 – 60 de autovehicule pe zi, în prezent operează peste 200 de autovehicule pe zi. Evident, această creștere a traficului creează aglomerație într-o zonă oricum intens tranzitată, generează probleme de mediu și ridică dificultăți operatorilor vamali și transportatorilor.

­­Soluții pentru reducerea aglomerației din capăt CUG

O primă decizie a fost ca 20 de TIR-uri să poată fi trase în parcarea TehnopolIS, iar încă 20 în curtea Centrului Expozițional Moldova, aflat în administrarea Consiliului Județean. Totodată, reprezentanții Direcției Regionale Vamale s-au angajat să dubleze volumul de muncă cu transportatorii, în special din Ucraina și Republica Moldova, și să lucreze și la sfârșit de săptămână, urmând să asigure personalul și resursele financiare pentru aceasta.

Din discuțiile cu reprezentanții Direcției Regionale Vamale și din observațiile reprezentanților municipalității a mai ieșit la iveală un fenomen care aglomerează zona: o parte dintre autovehiculele parcate în zonă nu staționează în vederea activităților de vămuire, ci ocupă abuziv prima bandă a străzii și staționează ilegal. De aceea, în cursul zilei de joi, 9 februarie, edilul-șef a convocat o ședință a Comisiei de Circulație pentru a rezolva și această problemă. Astfel, primarul va propune instituirea unor reglementări suplimentare în privința utilizării primei benzi, pe care municipalitatea le va pune în practică prin montarea de indicatoare și realizarea de marcaje rutiere, dar și cu ajutorul Poliției Rutiere și al Poliției Locale.

Comentarii
  • Scoateti vama in afara municipiului, la Letcani , Uricani de exemplu si scoateti toate tirurile din municipiu !, asta este solutia !, nici pe vremea lui ceausescu acum 40 de ani TIRurile nu aveau voie aiurea prin oras !

  • vorbim in cativa ani cand pleaca vama si soseaua din capat cug va fi distrusa din cauza masinilor de mare tonaj, vedem cine trebuie atunci sa caute solutii si bani pt reparatii pentru lenea de acum a autoritatilor

  • bufonul de la ateneu!

    dar cand s au mutat la marginea iasiului nu s au gandit ce naveta vor face?acum tipa si urla de trafic.la tara !!!!!!

  • nu poti sa fii si proprietar de casa la aer curat si sa si zbori la beneficiile in oras (scoli, spitale, serviciu) cand ai tu chef. e un compromis pe care il faci si ti-l asumi….daca poti sa iti asumi ceva in viata…

  • Nu se va face nimic, așa a fost și cu HCL -ul , mașini de școală aprovizionare etc, nu au voie sa circule în orele de vârf, două săptămâni a ținut minunea …. nimic nu se respectă în orașul IAȘI

  • Vă roade frustrarea pe ăia care stați în cutii de chibrituri,între betoane și claxoane.Va urez viață frumoasă și cât mai mult smog in plămâni.Aglomeratia din capăt cug nu ne încurcă numai pe noi cei care locuim in zona metropolitană.O zi bună frustraților.

  • Astea care tot vb de ce sa mutat lumea la case,mergeti afara si vedeti ca nici un tir nu are ce cauta in oras ,cat de mic ar fi orasul,asa ca cine ne conduce cred ca au fost si au vazut ,sa ia exemplu,chiar si de infrastructura rutiera!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *