20 de străzi din Iași vor intra în proces de modernizare în perioada următoare. Investițiile se ridică la 700.000 de lei, cu TVA, iar firma sau asocierile care se vor ocupa de lucrări trebuie să predea documentația în maxim 12 luni de la semnarea contractului.
Douăzeci de străzi din Iași vor fi modernizate
Primăria Municipiului Iași susține, în această perioadă, un program de modernizare a infrastructurii rutiere și pietonale, precum și reparații ale străzilor și trotuarelor. Planul prevede lucrări de modernizare a structurii rutiere existente, lucrări de realizare a trotuarelor pietonale, amenajarea parcărilor și lucrări privind siguranța rutieră.
Dimensionarea structurii rutiere a fost realizată în funcție de condițiile de fundare, conform studiului geotehnic, și de traficul recenzat, impus prin expertiza tehnică. Elementele geometrice pentru amenajarea plană și spațială a traseului respectă prevederile STAS 863/85.
Vor fi modernizate strada Cazaban, stradela Moara de Vânt, strada Urcușului, strada Cărămidari, strada Margareta Baciu, strada Ștefan Hotnog, strada C. G. Bedrea, strada Cerchez, strada Zimbrului, aleea Plopii fără Soț, strada Oțelăriei, fundac Oțelăriei, strada Grăniceri, strada George Mărgărint, strada Nicolae Grigorescu, stradela Bârnova, stradela Păun, strada Păun și strada Rovine. În prezent, Primăria Municipiului Iași a încheiat contracte de lucrări, care sunt în derulare, pentru 41 de străzi. Aici se adaugă și pasajul Socola, în valoare totală de circa 181 de milioane de lei.
Pasajul Socola, cel mai așteptat proiect al Iașului, în derulare
Unul dintre cele mai așteptate proiecte de modernizare a infrastructurii rutiere din Iași este pasajul Socola. Acesta trebuia să intre în proces de reabilitare de acum trei ani, însă începerea lucrărilor a tot fost amânată. În aceste momente, proiectul figurează la „investiții noi”, iar contractul de lucrări a fost semnat, potrivit edilului Mihai Chirica.
Costurile pentru proiectului pasajului Socola se ridică la circa 181 de milioane de lei, aici fiind încadrat și traseul alternativ pe care vor circula ieșenii. Ruta ocolitoare este pe strada trei Fântâni (intersecția cu șoseaua Bucium) și continuă spre lateralul pasajului. Aici, va fi amenajată o trecere la nivel cu calea ferată și va continua pe strada Mihail Sturdza, cu descărcare pe strada Bucium.
De asemenea, există și restricții pentru pe perioada lucrărilor. Și anume, vehiculele cu masă de peste 7,5 tone vor fi redirecționate pe strada Trei Fântâni sau bulevardul Poitiers.
Pe lângă consolidare, pasajul va avea o bandă de circulație suplimentară, prin îngustarea trotuarelor. Se va ajunge la 5 benzi. Reprezentanții primăriei au anunțat că lucrările vor fi realizate pe tronsoane, iar ruta ocolitoare va fi folosită când pasajul va fi închis complet.
Ne spuneti si ceva de anveloparea blocurilor prin fonduri europene ? Ce se intampla cu blocurile pentru care proprietarii au facut eforturi si au depus documentatia?
Nu mai este importanta eficientizarea energetica?
Strazi reparate acum 2 ani sunt plinende denivelari si gropi. Verifica cineva calitatea?!
Iti faci singur izolație sau vor fi platiti toti iesenii in functie de mp2 curent.