O nouă statistică plasează Iașul pe locul doi în România din punct de vedere al traficului aglomerat. Clujul nu apare în top 10 orașe cu trafic aglomerat, iar Bucureștiul se află pe locul 4.
Deciziile din ultimii ani, sau mai degrabă lipsa unei viziuni a administrației locale a transformat șofatul într-o adevărată tortură. Șoferii pierd multe ore în trafic ieșean!
Iașul, al doilea oraș din România din punct de vedere al traficului aglomerat!
Conform unei statistici publicate de Storia, Iașul este al doilea oraș din România din punct de vedere al traficului aglomerat. Pe primul loc se află Baia Mare, iar principalii ”concurenți” ai capitalei Moldovei se află pe poziții inferioare. Vorbim despre București care ocupă locul 4, Timișoara care ocupă locul 7, iar Clujul sau Aradul nu apă în top 10.
În schimb, în top mai apar orașe precum Suceava, care ocupă locul 5, Galațiul cu locul 6, Satu Mare, Brăila și Zalău. Orașul premierului, Buzău, ocupă poziția 3, la o distanță destul de mare de Iași.
La polul opus, al orașelor cu cel mai redus trafic regăsim pe prima poziție orașul Reșița, urmat de Oradea, Brașov, Botoșani, Deva. Aradul se află pe poziția 8.
Indexul poate fi consultat pe trai.storia.ro și servește drept un instrument util, centralizând informații din surse locale și academice pentru a oferi cele mai relevante date celor care își caută orașul său cartierul ideal. Indexul include, pe de o parte, date obiective colectate de la Google Traffic, Google Places, Airly și Storia, analizând factori importanți precum traficul, punctele de interes, calitatea aerului și prețul pe metru pătrat al imobiliarelor. Aceste informații sunt apoi transformate într-un scor care reflectă situația orașelor și cartierelor din România. Pe de altă parte, secțiunea „Vocea Cartierelor” prezintă perspective subiective oferite de locuitorii cartierelor incluse în platformă.
Traficul din Iași este prost gestionat de primărie
Primăria Municipiului Iași pare că nu găsește formula ideală a administra traficul din Iași. Este de actualitate modul în care primarul Mihai Chirica ia deciziile. În ultimii zeci de ani investițiile în infrastructura orașului au fost minime, iar numărul mașinilor s-a dublat sau chiar triplat. Acest lucru a generat un trafic intens, poluare mare și un nivel de zgomot enorm în unele intersecții.
Ultima decizie luată de primarul Mihai Chirica a dus la o revoltă a șoferilor care trebuie să tranziteze zona Bucium. Lucrările din zona Bucium continuă să creeze ambuteiaje. În fiecare zi traficul se desfășoară cu dificultate, iar cozile sunt kilometrice.
Lucrările de la podul din Bucium ar putea fi finalizate în maxim 2 ani de zile. Proiectul presupune modernizarea pasarelei Socola și are ca obiectiv reabilitarea pasajului și lărgirea carosabilului la cinci benzi de circulație. Două benzi de 3,5 metri lățime pe sensul Bucium – Socola și două trotuare pietonale de 2 metri lățime, însă vor crește gabaritul și clasa de încărcare. În acest context nu este de mirat faptul că Iașul este al doilea oraș din România din punct de vedere al traficului aglomerat!
Daca Clujul a reusit, de ce plm nu chemam pe cineva de acolo ca sa ne lumineze?
Iar președintele CJ ului de la noi doarme
Lui Mihaitza ii place doar pe podium…