Prima pagină » Local » Harta dezvoltării României! Moldova la coada clasamentului! Analiză despre modul în care Autostrada A7 ar putea să rezolve această problemă
Harta dezvoltării României! Moldova la coada clasamentului! Analiză despre modul în care Autostrada A7 ar putea să rezolve această problemă

Harta dezvoltării României! Moldova la coada clasamentului! Analiză despre modul în care Autostrada A7 ar putea să rezolve această problemă

26 iun. 2024, 12:34,
BZI.ro, în Local

Sunt numeroase analize făcute despre modul în care autostrada A7 ar putea să rezolve o problemă mare. Decalajul dintre regiunile istorice ale României. Moldoca este la coada clasamentului. Analiștii susțin faptul că Autostrada A7 va aduce un plus de valoare regiunii, dar nu va însemna o minune pentru județele care sunt subdezvoltate.

Între timp, construcția Autostrăzii A8 bate pasul pe loc. Petru Movilă, președintele PMP Iași, explica recent faptul că promisiunile pentru A8 sunt minciuni:

”Întârzierea e mai mare de peste 6 ani de zile în realizarea documentației premergătoare proiectului tehnic și execuției autostrăzii și nu se vede la orizont nici o decizie concreta.” arăta președintele PMP Iași

Moldova la coada clasamentului, iar Autostrada A7 ar putea să schimbe acest lucru

Deși aderarea la Uniunea Europeană în 2007 a adus speranțe de reducere a decalajelor regionale semnificative din România, realitatea după 17 ani este mai complexă. Există regiuni, precum Moldova, unde decalajele de dezvoltare rămân majore, cu județe ce au un nivel de dezvoltare sub jumătatea mediei naționale și care nu au reușit să atragă investiții străine semnificative.

Totuși, se remarcă progrese în recuperarea restanțelor din infrastructură, un exemplu fiind Autostrada A7 (Autostrada Moldovei). Finalizarea să este preconizată pentru sfârșitul anului 2026, în contextul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Întrebarea crucială rămâne: va reuși Autostrada Moldovei să diminueze subdezvoltarea acută a regiunii, care a suferit de lipsa investițiilor și de exodul de forță de muncă?

Lucian Anghel, economist șef și director general adjunct al Libra Internet Bank, oferă o perspectivă nuanțată: „Infrastructura ajută la dezvoltare oriunde în țară. În Moldova, va reduce decalajul, dar nu trebuie generalizat. Iașul, ca pol economic puternic cu universități și mulți studenți străini, are deja o infrastructură decentă. Investițiile în infrastructură sunt necesare peste tot, dar impactul lor va varia regional.”, conform ZF.RO.

Deci, în timp ce proiecte precum Autostrada Moldovei pot facilita creșterea economică, ele nu sunt o soluție magică pentru decalajele regionale adânci. Sunt necesare politici complementare care să stimuleze investițiile, să creeze locuri de muncă și să atragă populația activă înapoi în regiune pentru a asigura o dezvoltare durabilă și echitabilă pe termen lung.

Economia României se prăbușește!

Situația financiară a României se deteriorează rapid, potrivit unui raport recent al Comisiei Europene. Se estimează că deficitul bugetar va ajunge la 7% din PIB în 2024, o creștere semnificativă comparativ cu anul precedent. Deja, la finalul primelor două luni ale anului, deficitul a atins 1,74% din PIB, cel mai mare nivel din istorie.

Pe de altă parte, economiștii prevăd o creștere moderată a activității economice în sectorul prelucrător, comerțul cu amănuntul și servicii pentru perioada martie-mai. Singura excepție ar fi sectorul construcțiilor, unde se așteaptă o creștere semnificativă de 19%.

Aceste estimări vin pe fondul unei inflații în creștere, care afectează deja populația. În luna ianuarie 2024, prețurile la nouă din cele 14 produse alimentare monitorizate au crescut. Fructele proaspete au înregistrat cea mai semnificativă creștere, cu 3,3% lunar și 9,9% anual. În acest context economic dificil putem vorbi despre impactul real al Autostrăzii A7 și atenuarea decalajului dintre regiunile istorice ale României? Vom vedea dacă o asemenea construcție va contribui cu adevărat la creșterea nivelului de trai din Moldova.

Comentarii
  • adevarul care ne zbarleste parul

    A7 nu are motivatie economica. Fluxurile economice semnificative sunt pe directia Vest, nu pe directia Sud. Scopul A7 este intarirea controlului administrativ al Bucurestiului asupra provinciei.
    A8? Nu se va face pentru ca ar incuraja dezvoltarea economica a Moldovei si relatii directe cu Vestul. Ni se va spune „V-am facut o autostrada – A7. Ce mai vreti?”

  • Cruntul adevăr

    Autostrada A7 se construiește pe repede înainte la solicitarea NATO în vederea realizării legăturii Port Constanța-București-Suceava-Vama Siret cu Ucraina. Nu întâmplător se începe acum și drumul expres Giurgiu-București. Se dorește alimentarea cu armament a Ucrainei și totodată tranzitul cerealelor, nici pe departe nu interesează pe cineva dezvoltarea economică a zonei de Est a României.

  • Scopul autostrăzii A7 este unul cu funcție militară. Nu credeți retorica perverșilor!

  • SA-I IA DRACU CU NATO , UCRAINA SI AMERICA SI TOTI CARE COMANDA IN ACEASTA COLONIE ROMANIA , TARA CU TRADATORI PUSCARIASI SI FARA PRESEDINTE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *