Cursantul unei școli de șoferi din Pașcani dezvăluie modul în care sunt susținute cursurile. A vrut să obțină permisul de conducere, categoria B. Școala cere 1.600 lei taxă de școlarizare. Tânărul este nemulțumit de profesorul de legislație și de instructor.
„Nu s-a respectat durata unei ore de pregătire practică și nici nu s-a făcut pauză între două ore consecutive. Mai mult, nu am putut alege doar o singură oră de pregătire practică, ci în mare parte am condus 90 de minute în loc de 100 de minute. Observând acest lucru, l-am intrebat de trei ori pe domnul instructor Ursachi Vasile de ce nu fac în totalitate cele 100 de minute”, precizează D. P.
Administratorul Drive Safe MCP a precizat că a făcut deja concedieri.
„Domnul care se ocupa de legislație nu mai este la noi de două săptămâni, l-am dat afară. Domnul Ursachi este de două luni la noi. Suntem într-un proces de schimbare a colectivului. Nu am mai avut astfel de reclamații. Cred că suntem singura școală care promovează corectitudinea, nu pilele și banii. În ceea privește situația tehnică a mașinii, nu se poate așa ceva. Mașinile au ITP-ul”, a precizat Oana Ungureanu.
Cursanții școlilor de șoferi din Iași și-au pierdut orice speranță! Tot mai multe reclamații sunt făcute din cauza modului în care sunt școlarizați. Un tânăr de 24 de ani, din Pașcani, a povestit pentru BZI că a fost la patru școli de șoferi, dar a plecat de la primele trei din cauza instructorilor. Nici acum nu este mulțumit, când beneficiază de serviciile școlii Drive Safe MCP.
„Am făcut doar 10 ore de pregătire teoretică, din legislația rutieră. După a treia ședință de pregătire practică, am fost la școala de șoferi să întreb de ce nu se fac orele de pregătire teoretică rămase, cum ar fi cursul de prim-ajutor, și am fost luat în derâdere. Menționez că la finalul celor 10 ore de legislație rutieră am primit un software nelicențiat și, astfel, profesorul a considerat că nu mai sunt necesare restul orelor de pregătire teoretică”, a declarat D. P.
Reclamantul susține că nu a primit o copie după contractul de școlarizare și nici chitanță pentru suma achitată de 400 de lei. În încercarea de a obține permisul, a cheltuit cu școlile aproape 4.000 de lei.
Ore incomplete
P. a mai spus că intructorul Vasile Ursachi nu ar fi respectat durata unei ședințe de condus.
„Nu s-a respectat durata unei ore de pregătire practică și nici nu s-a făcut pauză între două ore consecutive. Mai mult, nu am putut alege doar o singură oră de pregătire practică, ci în mare parte am condus 90 de minute în loc de 100 de minute. Observând acest lucru, l-am intrebat de trei ori pe domnul instructor Ursachi Vasile de ce nu fac în totalitate cele 100 de minute și, pe lângă faptul că și-a schimbat atitudinea, m-a trimis să vorbesc la sediul școlii de șoferi. Cu toate acestea, la sediul școlii nu am fost, deoarece nu am mai vrut să fiu luat în râs din nou”, a mai spus cursantul.
Merge doar înainte
Tânărul atrage atenția că mașinile școlii Drive Safe MCP nu ar corespunde din punct de vedere tehnic. Mai mult, instructorul ar alege trasee simple, care să nu-l pună în dificultate pe cursant.
„Pe parcursul orelor de condus, mașina pusă la dispoziție, Skoda Octavia TDI, are aprins tot timpul martorul: probleme motor sau emisii. Astfel, constat faptul că inspecția tehnică nu este făcută periodic sau că filtrul de particule diesel nu este schimbat. Mai mult, consider că nu sunt ajutat suficient pe parcursul orelor de condus, căci în mare parte conduc pe drumuri principale și doar la final sunt ajutat să fac o parcare. Sunt nemulțumit de calitatea serviciilor oferite și, mai mult, sunt ignorat sau luat în derâdere ori de câte ori încerc să vorbesc cu ei”, a concluzionat D.P.
Printre școlile reclamate de tânăr se mai numără Bras SRL, Marvio SRL și Auto Tody – Family TVL SRL. Situația a fost cuprinsă într-o reclamație ce a fost transmisă Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Iași.
Administratorul școlii: „Nu am știut situația asta”
Contactată telefonic, Oana Ungureanu, administratorul școlii de șoferi, a precizat că nu știa nimic despre nemulțumirile cursantului.
„Nu am știut situația asta. Mie mi se părea normal ca domnul P. să vină să-mi spună ce probleme are. Eu trebuie să verific ce spune dumnealui. Pot să vă spun că la mine roata se învârte o oră și 40 de minute. Partea cu legislația nu am mai verificat-o. Domnul care se ocupa de legislație nu mai este la noi de două săptămâni, l-am dat afară. Domnul Ursachi este de două luni la noi. Suntem într-un proces de schimbare a colectivului. Nu am mai avut astfel de reclamații. Cred că suntem singura școală care promovează corectitudinea, nu pilele și banii. În ceea privește situația tehnică a mașinii, nu se poate așa ceva. Mașinile au ITP-ul”, a precizat Oana Ungureanu.
Drive Safe MCP a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 238.584 lei, profit de 15.413 lei, datorii de 688.463 lei, cu un număr de 11 angajați.