Golănie uriașă la început de an, sub domnia lui Costel Alexe. Drumul județean DJ 207A, făcut cu milioane de euro, este pe cale să dispară
Drumul județean DJ 207A este artera care leagă județul Iași de județul Neamț și trece și prin satul Stornești din comuna Sinești. Lucrările de modernizare a arterei au costat peste 1,7 milioane de euro, iar acestea au fost finalizate în anul 2023. După nici un an de la finalizare, drumul s-a surpat din cauza alunecărilor de teren care ar fi trebuit descoperite de studiul geotehnic.
Golănie uriașă la început de an, sub domnia lui Costel Alexe! Drumul DJ 207A în care s-au investit milioane de euro ar putea să dispară
Așa arată drumurile județene sub domnia președintelui Consiliului Județean Iași, Costel Alexe (PNL). Imaginile vorbesc de la sine și dovedesc „buna administrare” pe care președintele CJ Iași a promis-o ieșenilor la fiecare campanie electorală. Concret, o porțiune de drum de la ieșirea din satul Stornești, comuna Sinești, s-a surpat iar șoferilor le-a rămas mai puțin de jumătate de bandă pe care să poată circula, iar o tragedie se poate întâmpla oricând. Situația este gravă și arată „interesul” pe care conducerea CJ Iași, în frunte cu Alexe și vicepreședintele Sorin Afloarei, o acordă proiectelor și, implicit, ieșenilor. Este incredibil cum o lucrare care a costat 8.738.456 de lei, adică 1.756.897 de euro, să dispară din cauza unor alunecări de teren de care ar fi trebuit să se știe din studiile de fezabilitate și prin studiile geotehnice.
Penibil și, în același timp, revoltător este faptul că, atât Costel Alexe, cât și finul Sorin Afloarei s-au lăudat constant și și-au făcut campanie cu proiectele realizate în mandatul trecut, dar de care, de fapt, nu s-au ocupat și le-au tratat cu un total dezinteres.
De exemplu, conducerea Consiliului Județean a publicat acum doi ani un videoclip realizat cu drona, prin care se lăuda cu modernizarea drumului județean DJ 207A între satul Stornești, din comuna Sinești, și limita cu județul Neamț. Însă, după surpare, nimeni nu a mai spus nimic.
În același sens, inclusiv vicepreședintele CJ, finul lui Costel Alexe, Sorin Afloarei, care susține că a renunțat la mandatul de deputat în favoarea realizării proiectelor din județ, a publicat un videoclip pe pagina de socializare în anul 2022. Acesta le transmitea ieșenilor cât de implicat este în realizarea proiectelor.
„Modernizăm DJ 207A: limită județul Neamț – Stornești. În această perioadă se toarnă stratul de binder pe segmentul rutier de pe DJ 207A, ce leagă comuna Sinești de județul Neamț. Sunt trei km de drum județean, modernizați, ce vor facilita mobilitatea cetățenilor spre județul vecin. Dacă vremea va rămâne în continuare favorabilă, începând de săptămâna viitoare vor fi executate lucrările la șanțuri și rigole. Investiția în modernizarea DJ 207A: lim. județul Neamț – Stornești este de 8.738.456 lei, cu termen de finalizare până la sfârșitul anului 2022”, a fost mesajul postat, în 2022, de Sorin Afloarei.
Șefii Consiliului Județean și-au înghițit limba! Nici Costel Alexe, nici Sorin Afloarei nu oferă detalii cu privire la cauza alunecărilor de teren și de ce nu au fost cunoscute înaintea realizării lucrărilor
Reporterii BZI l-au contactat pe președintele Consiliului Județean, Costel Alexe, pentru a-l întreba care este motivul pentru care, prin studiile geotehnice și studiile de fezabilitate, nu s-au constatat alunecările de teren. Acesta a transmis că va reveni cu un răspuns.
„Lăsați-mă să mă interesez puțin de situație și revin către dumneavoastră cu un răspuns”, a spus Costel Alexe, președintele CJ Iași.
Reporterii BZI au încercat să afle un răspuns de la vicepreședintele Sorin Afloarei, cel care se lăuda pe rețelele de socializare cu „minunea” modernizării drumului județean DJ 207A, însă reporterii au primit același răspuns.
„Voi reveni cu un răspuns. Lăsați-mă puțin să mă informez, să văd despre ce este vorba, mai exact, acolo”, a spus Sorin Afloarei, vicepreședintele CJ și finul lui Costel Alexe.
În această situație, înclinăm să credem că, ori cei doi nu cunosc situația drumului județean DJ 207A și habar nu au de problemele apărute – ceea ce este puțin probabil, ținând cont de faptul că se află la conducerea unei instituții de 4 ani și ar trebui să cunoască și să rezolve problemele din județ –, ori cea mai plauzibilă variantă ar fi cea prin care atât Costel Alexe, cât și Sorin Afloarei cunosc foarte bine situația și încearcă să o ascundă.
Este important de știut că instituția care se ocupă de administrarea drumurilor județene din Iași este Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor și Podurilor, care se află în cadrul Consiliului Județean Iași.
Șeful de la Drumuri Județene susține că CJ nu are bani pentru remedierea alunecărilor de teren
Contactat de reporterii BZI, Ciprian Ovidiu Ciucan, directorul DJADP, din cadrul CJ Iași, a transmis că intervențiile necesare depășesc 10 milioane de lei iar singura variantă prin care problema ar putea fi rezolvată este finanțarea lucrărilor de către Compania Națională de Investiții.
„Tocmai eram în telefon cu domnul primar de acolo (n.r. – primarul comunei Sinești, Petru Holicov), avem făcută expertiza tehnică și documentația de avizare a intervenției a fost predată pe data de 30 decembrie 2024. Va intra în comisie, cu aprobarea plenului CJ, și o înaintăm la CNI. Acum, nu știu în ce măsură CNI va putea. Noi vom interveni săptămâna viitoare, să încercăm să mai lărgim un pic zona de rigolă. Zona e semnalizată, dar o să trebuiască să o re-semnalizăm din nou și vom analiza, să vedem variantele. Costurile sunt foarte mari pentru intervenții pe drumul DJ 2027A, sunt în jur de 10 milioane de lei – 12 milioane de lei. În momentul de față, Consiliul Județean Iași nu dispune de fonduri și încă sperăm să obținem finanțarea prin CNI. Noi, din punct de vedere a documentației, am reușit să predăm. Noi sperăm ca, undeva la prima ședință CJ, să avem și aprobată documentația pentru a fi trimisă la finanțator. Dar, de acolo, deja, lucrurile nu mai depind de noi”, a spus Ciprian Ovidiu Ciucan, directorul DJADP.
Mai mult, acesta a menționat că alunecările de teren au survenit la 6 – 8 luni de la finalizarea lucrărilor de modernizare.
„Acolo este un fenomen care a apărut ulterior realizării obiectivului de investiții. Acest fenomen nu a fost niciodată semnalat pe zona respectivă. Fenomenul de alunecare este un fenomen care a apărut efectiv după ce am finalizat lucrarea, la aproximativ 6 luni – 8 luni, ceva de genul acesta. Nici măcar nu au fost prevăzute lucrări de genul acesta, pentru că, din studiul geotehnic și documentația făcută la acea vreme, nu era necesar. Adică, fenomenul acesta nu a fost prezent niciodată pe acel drum. Din expertiza tehnică a rezultat că este un fenomen geotehnic undeva la adâncimea de 7 metri – 10 metri, pe o pungă de nisip care are un filon de apă acolo. Au fost variații pentru că, odată ce a fost capsulat drumul, au fost variații de umiditate și s-a activat. Sunt accidente geotehnice care se petrec peste tot în lume”, a mai spus Ciprian Ovidiu Ciucan.
Directorul DJADP susține că drumul DJ 207A nu este unul intens circulat
Drumul ar putea fi închis în cazul în care artera se va surpa mai mult, iar în acest sens specialiștii DJADP monitorizează constant tronsonul care face legătura dintre județul Iași și județul Neamț. Mai mult, directorul DJADP a ținut să precizeze că drumul județean nu este unul intens circulat, iar în acest caz ne întrebăm care este motivul pentru care s-a dorit modernizarea sa, în contextul în care există în județ drumuri intens circulate care sunt pline de gropi.
„Noi încercăm să intervenim cât putem, să îl ținem deschis. În cel mai rău caz posibil, să fim nevoiți să restricționăm traficul greu, după care, na, sunt fenomene pe care nu putem să le stăpânim noi. Momentan, din discuțiile avute cu expertul geotehnic și care ne-a făcut documentația tehnică, nu au spus că s-ar impune restricționarea completă a traficului. Dar noi îl ținem sub observație, și cu sprijinul lor, în momentul în care se ating anumite puncte critice de deplasare, atunci specialiștii ne comunică, iar în momentul respectiv putem lua și această decizie. Oricum, vreau să menționez că este un drum care nu are intensitate de trafic, adică acolo sunt 10 mașini pe zi. Că este o rută ușoară pentru localnici, asta așa este, pe acolo ajung mai repede la Roman, dar sunt și variante alternative, cum au fost și până acum. El este un drum de categorie 5 și care a fost întreținut tocmai pentru a crea legătura cu județul Neamț, dar nu are valoare de trafic. Nu este un drum de importanță strategică pe care, dacă am fi puși în situația de a-l închide, nu știu ce fenomen se petrece”, a adăugat Ciprian Ovidiu Ciucan, directorul DJADP.
Primarul din comuna Sinești a sesizat surpările de teren și a anunțat Consiliul Județean
Contactat de reporterii BZI, primarul comunei Sinești, Petru Holicov, a transmis faptul că situația privind alunecările de teren a fost semnalată la DJADP. În acest sens, din cauza alunecărilor foarte mari, este necesară montarea unor piloni forați. Mai mult, Direcția de Drumuri Județene caută o variantă de finanțare din cauza costurilor mari pe care Consiliul Județean Iași nu și le permite.
„S-a făcut expertiză și s-au făcut demersurile la CNI (Compania Națională de Investiții) ca să se obțină fonduri pentru a fi făcut drumul județean DJ 207A. Acolo, trebuie piloni forați, este o investiție mai mare. Noi am sesizat Direcția Județeană de Drumuri, drumul este în administrarea lor. Au venit, au văzut, au constatat, au încercat să remedieze, adică au mai pus niște balastru, dar alunecările sunt destul de mari și nu au putut fi rezolvate. De la Consiliul Județean Iași au fost alocați niște bani pentru expertiză, au venit, au făcut studii geotehnice, tot ce trebuie, și au solicitat la CNI fonduri, pentru că este un program cu drumurile astea calamitate. După, vor urma procedurile legale. Expertiza a fost făcută anul trecut (2024). Există semnalizări, presemnalizări acolo, dar, na, eu, în fiecare zi trec pe acolo și îl țin la curent pe domnul Ciucan, mai mult de atât, eu nu am ce face. A fost pusă umplutură acolo, dar s-a lăsat mai rău, iar din ce spun specialiștii, trebuie piloni forați acolo. Se va rezolva, dar cred că mai trebuie niște presemnalizări făcute. Am mai discutat și cu domnul Ciucan și am vrea să intrăm un pic în malul ăla, să se facă cât de cât, să se mai poată circula, că dacă se mai rupe un pic, trebuie închis. Mașinile, acum, trebuie să intre puțin în rigolă ca să poată să treacă, ei (n.r. – cei de la Drumuri Județene) au mai pus balastru în rigolă, dar de la ploi s-a mai dus. Vom vedea, sperăm să nu se întâmple nimic”, a declarat primarul comunei Sinești, Petru Holicov.
Firma care a realizat lucrările de modernizare susține că acestea sunt conform proiectului tehnic
Reporterii BZI l-au contactat și pe Dan Amurăriței, administratorul firmei Danlin XXL, firmă care a realizat lucrările de modernizare a drumului județean DJ 207A. Acesta a transmis faptul că societatea s-a ocupat doar de executarea lucrărilor.
„Acolo este alunecare de teren, așa este. Este un proiect care s-a încheiat acum 2 ani. Acolo a luat-o dealul cu totul la vale. Lucrarea este în garanție, dar garanția intervine dacă acolo se întâmpla ceva din cauza noastră, iar în zonă au fost alunecări de teren. Din câte am înțeles, acolo trebuie piloți forați. Nu ține de calitatea lucrării. Noi am avut un proiect tehnic, ne-am ținut de el, am predat în termen, am respectat tot. Acolo a apărut o alunecare la o adâncime de 6 – 7 metri. Noi ne-am ocupat doar de execuția lucrărilor”, a declarat Dan Amurăriței, administratorul firmei Danlin XXL.
Este important de știut că șoferii folosesc alternativa drumului județean DJ 207A pentru a ajunge mai repede în județul Neamț, însă traseul ar putea fi închis în orice moment din cauza alunecărilor de teren. În prezent, șoferii circulă pe mai puțin de jumătate de bandă din cauza surpărilor. Aceștia sunt nevoiți să intre cu roțile în rigolă pentru a-și putea continua drumul. Mai mult, localnicii susțin să situația este mult mai gravă decât se poate observa cu ochiul liber, iar o tragedie se poate întâmpla oricând. În acest sens, imaginile vorbesc de la sine. Se poate observa gradul ridicat de alunecări de teren.
„Aici e pericol mare. Eu, unul, evit drumul, prefer să înconjor. Nu am de gând să mor prea curând. Eu nu pot să îmi dau seama, nu mă pricep, dar la cum se vede, aici trebuie închis tot, e risc mare. Oricând, o mașină poate să ajungă în râpă. Tragedie, după o tragedie, atunci o să facă ceva. De anul trecut e problema și nu s-a făcut nimic. În loc să blocheze tot și să nu pună viața oamenilor în pericol, ei au pus material, pietriș, ceva, în rigolă ca să poți trece cu mașina. Au mai încercat ei să mai pună pământ, dar degeaba, strada asta o ia la vale”, a spus un localnic din satul Stornești, comuna Sinești.
Un alt localnic le-a transmis reporterilor BZI că, la aproximativ 100 de metri de porțiunea unde drumul s-a surpat, mai este o porțiune care este semnalizată și care se poate surpa oricând.
„Nu doar aici e problema, dacă mergeți puțin mai sus, e semnalizată altă parte de drum, tot așa. Și acolo se poate surpa oricând. Încă nu e căzută strada, dar dacă au semnalizat, e clar că sunt probleme și acolo. Drumul ăsta o să o ia la vale și o să moară oameni aici, dacă nu se face ceva”, a mai spus un localnic.
Menționăm că, până la închiderea prezentei ediții, nici Costel Alexe, președintele CJ Iași, nici vicepreședintele Sorin Afloarei nu au revenit către reporterii BZI cu lămuriri privind situația drumului DJ 207A.
Golănie uriașă la început de an, sub domnia lui Costel Alexe. Drumul județean DJ 207A, făcut cu milioane de euro, este pe cale să dispară.
Iesenii il merita pentru inca 10 ani de acum ininte. Pentru asta au votat, asta au. Si da, porcaria asta a fost facuta din „datorie civica”, asa cum le place sa zica alora care iubesc votul si democratia. Iaca unde duce democratia. Acum bucurati-va de rezultatele ei 🙂
După catastrofă de la Bulbucani -Gropnita cu prăbușirea drumului iaca și prăbușirea de la Sinesti!!!!????
Iesenii vor deconta iarăși din buzunarul lor incompetenta lui Alexe, Afliarei, Danga și alte jigodii care își bat joc de banul public ca iesenii au mintea scurtă și votează canaliile infractoare și habarniste . Alexe după aceste prăbușiri spectaculoase ne anunța la sfârșitul anului 2024 ca vrea să facă drumuri naționale și variante ocolitoare …. a simțit ca poate fura nestingherit banul public și de la MT . Bravos națiune, bravos ieșeni votați hahalera de Alexe ca să vă jumulească de bani !
Bă vouă nu vă e rușine să mințiți ca la balamuc?
Ce fel de SF a fost făcut?
Cum adică studiile geologice nu au observat probleme ( puneți-le la dispoziție să vedem cine le-a făcut și cine le-a recepționat ???) dar expertiza arată altceva :
“ Din expertiza tehnică a rezultat că este un fenomen geotehnic undeva la adâncimea de 7 metri – 10 metri, pe o pungă de nisip care are un filon de apă acolo. Au fost variații pentru că, odată ce a fost capsulat drumul, au fost variații de umiditate și s-a activat. Sunt accidente geotehnice care se petrec peste tot în lume”
– Păi mai directore punga de nisip a apărut peste noapte? Filonul de apă a fost teleportat? Ce variații ce umiditate visezi bădie ? Capsularea drumului nu a permis să mai intre apele meteorice să îți fie clar. Acolo era si sunt și nisip și ape subterane care au un plan de alunecare format la 10-12 metri și trebuia să faceți drenaj, captarea apelor și stabilizare cu piloti la o adâncime de 13-14 metri. De ce nu ați făcut? Așa a spus Alexe ?
Când mințiți învârtiți-vă temele mai săracilor cu duhul !
pai alexe a ordonat sa se dea cu negru….sa fie negru,pentru poze si filmari. nu l-a mai interesat structura geomorfologica a terenului. practic a dat cu nitel spray
În orice stat normal Alexe era deja arestat pentru delapidare și abuz în serviciu. Cum să recepționeze un director un SF fără studii geotehnice !? Cum au primit bani de la CNI dacă documentația era fără un SF corespunzător??? Oamenii ăștia trebuie trași la răspundere, ai recidivat
Pulifricii ăștia făceau bilanț în decembrie ca vezi dom’le ei vor face variante ocolitoare la Hârlău, Podu , Iași în parteneriat cu statul? Ce ii recomanda? Lucrări prăbușite sau mafia penelistă care îi facilitează lui Costel Alexe furturile ?
La PUSCARIE CU TABLA ALEXA ,KIRICA SI AIVANOAIEI PENALI SI ESCROCII IASULUI !
Breloc Afloarei acest tigan din Roșcani care când se dezbracă zici că-i urs ( are o pilozitate extremă ) se ocupă de drumuri? Cică se pregătește alt specimen Raj Nepotu ( o slugă a lui Alexe – absolvent de geografie din mila profesorilor care îi puneau note la PNL unde erau membri ) să gestioneze contracte de drumuri (!!!)
Vai ma-ma noastră , dar ne merităm soarta ca am votat fără a ține cont de hoțiile lui Tabla urmărit în 3 dosare penale.
Cate jonglerii,ilegalități și hoții trebuie să mai facă Costel Alexe ca să fie scos cu brățări din CJ? La Sputalul Sf Maria are 8 mil de euro băgate în întreținere și tot nu se vede nimic,drumurile le-a nenorocit,aeroportul varză, toate instituțiile din subordinea CJ sunt nefuncționale și căpușate de Alexe și ai lui. La pușcărie Alexe Mafiotule .
chiar doresc iesenilor inca 15 – 20 de ani la conducere cu acest tablagiu si cu piticu’ porno. asa isi fac baietii vile-vezi super vila directorului de la drumuri-(ala de la fiecare constructor rupe cashul),parcuri,gradini zoo si cate 4 amante. Mult succes prostilor….de ieseni!!!!
Păi dacă își căra ciorrrrrdelistul bam bam halexe tabla sponsorizată (ciordită ) pe acolo se găsea repede cașcaval pentru reparați–aprooo–-pe la scoleni nu face cenrură ocolitoare spre conacul lui–
Un nesimtit care ae trebui sa stea la PUSCARIE si el si sclavul de la AEROPORT.