Prima pagină » Eveniment-Social » „Ghid al profesorului în utilizarea realității virtuale în educație”, implementat de Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași

„Ghid al profesorului în utilizarea realității virtuale în educație”, implementat de Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași

03 dec. 2020, 02:00,
Valentin Hutanu, în Eveniment-Social

La Iași a avut loc lansarea și implementarea unui „Ghid al profesorului în utilizarea realității virtuale în educație. Totul a avut loc la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” (LIIS) Iași și în parteneriat cu Fundația EuroEd. Cele două entități au organizat trainingul național pe tema utilizării noilor tehnologii în învățare bazate pe realitate virtuală și augmentată, desfășurat pe Platforma Microsoft Teams, pe care funcționează LIIS ONLINE. La training au participat peste 45 de cadre didactice de diferite specialități de la școlile din județ

Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” (LIIS) din Iași și Fundația EuroEd au organizat trainingul național pe tema utilizării noilor tehnologii în învățare bazate pe realitate virtuală și augmentată, desfășurat pe Platforma Microsoft Teams, pe care funcționează LIIS ONLINE. La training vor participa peste 45 de cadre didactice de diferite specialități de la școlile din județ. Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași își propune să schimbe abordări în educație, să introducă noi tehnologii în învățare și să exerseze cu elevii învățarea imersivă care îi plasează pe aceștia într-un mediu interactiv pentru a experimenta concepte.

Trainingul este organizat în cadrul unui proiect Erasmus+, finanțat de Comisia Europeană

Trainingul este organizat în cadrul proiectului Erasmus+ nr. 2018-1-RO01-KA201-049411, intitulat „Future schools using the power of Virtual and Augmented Reality for education and training in the classroom”, finanțat de Comisia Europeană (CE) prin Programul ERASMUS+. Mai multe informații despre proiect și resursele educaționale deschise create în cadrul acestuia sunt disponibile online:
https://www.vr-school.eu/, https://www.youtube.com/channel/UCRu3bE9I9zu48Nl1vU982zQ, http://liis.ro/Pages/view/news/702
„Ghidul profesorului în utilizarea realității virtuale în educație” a fost creat de către partenerii de proiect: Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași (România), Fundația EuroEd, Iași (România), „Make up your business”, Iași (România), Pixel Associazione (Italia), CIPAT (Italia), Instituto Politécnico de Braganca (Portugalia), Soros International House, (Lituania), Vilniaus Karoliniskiu Gymnasium (Lituania).

De la experiența imersivă la educația imersivă, respectiv evoluția tehnologiei în educație

În acest context, agenda training-ului a cuprins: prezentarea proiectului Erasmus+ nr. 2018-1-RO01-KA201-049411 – prof. dr. Adina
Romanescu (coordonator proiect), Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași; „Intro: de la experiența imersivă la educația imersivă – prof. dr. Adina Romanescu; „Evoluția tehnologiei în educație – prof. Maria Rados, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași; Realitate virtuală și realitate augmentată între deziderat și necesitate – prof. Cristina Fulop și prof. Daniela Zaharia, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași; Proiectarea scenariilor didactice bazate pe realitate virtuală și prezentarea exemplelor de scenarii didactice STEM create de profesorii din Liceul Teoretic de Informatică din Iași – prof. dr. Liliana Andrici, prof. Lăcrămioara Popa, prof. dr. Marius Smirnov; Aptitudinile digitale – prof. Elza Gheorghiu, Fundația EuroEd; XR, o nouă dimensiune a învățării experiențiale – Raluca Munteanu, Make up your business; Realitatea virtuală – beneficii și echipamente – prof. Cristian Timoficiuc, Fundația EuroEd și evaluarea training-ului.

„Trebuie să producem inovații în sala de clasă pentru a ne conecta la societatea inteligentă”, arată prof. dr. Adina Romanescu

La acest nivel, profesorii implicați consideră că unitățile de învățământ trebuie să se adapteze și să se transforme având în vedere contextul actual, pandemia de COVID-19 și derularea cursurilor on-line.

„Școlile care învață vor deveni cu adevărat școli care se transformă. Trebuie să producem inovații în sala de clasă pentru a ne conecta la societatea inteligentă. Dacă perspectivele cadrelor didactice despre învățare se intersectează cu cele ale elevilor și reușim să conectăm stilurile de predare ale acestora la stilurile de învățare ale elevilor, atunci acesta poate fi un bun început”, menționează Adina Romanescu, director al Liceului de Informatică din Iași.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *