Ghenuța SRL s-a înscris pentru un nou contract de la CFR Călători Iași, cu o valoare de peste 245.000 de euro
Ghenuța SRL, o firmă care mai are contracte cu instituțiile CFR din Iași, s-a înscris la licitația pentru repararea liniilor și macazurilor din depouri. Urmează ca oferta să fie analizată în următoarea perioadă, iar dacă va întruni toate cerințele, atunci va fi câștigătoare.
Ghenuța SRL vrea un nou contract de la CFR
Ghenuța SRL este o firmă care a mai câștigat anterior nenumărate contracte cu societățile CFR. Firma este condusă de Elena Arsene și are sediul în municipiul Iași. A avut o cifră de afaceri de 13.142.043 de lei în 2023 și 159 de angajați. În trecut, societatea a câștigat și alte contracte importante de la CFR.
Licitația s-a finalizat la data de 17 februarie 2025, iar contractul va fi semnat pentru 12 luni. În acest contract sunt vizați 29 de kilometri de linie ferată și 103 aparate de cale. Sunt prevăzute subunitățile: Depoul Iași, Depoul Suceava, SELC Bacău, Revizia de Vagoane Iași, Revizia de Vagoane Suceava, Revizia de Vagoane Bacău. Valoarea totală estimată a contractului este de 1.225.415,62 lei, echivalentul a peste 245.000 de euro.
„Firma selectată va trebui să presteze serviciile de întreţinere, verificare şi reparare curentă linii CF şi aparate de cale, precum şi intervenţii rapide, operative, în cazul producerii deranjamentelor la terasament sau suprastructura căii ferate. În cadrul întreţinerii, verificării şi reparării curente a liniilor CF şi a aparatelor de cale, precum şi cu ocazia intervenţiilor rapide, operative, în cazul producerii deranjamentelor la terasament sau suprastructura căii ferate, se execută lucrări necesare aducerii şi menţinerii liniilor în limitele toleranţelor admise, astfel încât circulaţia materialului rulant peste acestea să se facă în deplină siguranţă, cu vitezele şi sarcinile pe osie, stabilite prin Regulamentul de Exploatare Tehnică”, este precizat în caietul de sarcini.
Ce operațiuni sunt necesare
Din cauza uzurilor de la manevrarea trenurilor în depou, este necesar ca multe elemente de la calea de rulare să fie înlocuite. Astfel, dacă firma va câștiga, va trebui să verifice constant situația pentru eventuale reparații.
„Operaţiunile care trebuie efectuate sunt: remedierea deranjamentelor apărute la dispozitivele de linii, acţionând şi asupra cauzelor care le-au provocat; menţinerea nivelului transversal şi longitudinal, precum şi a poziţiei corecte a liniei în plan; înlocuirea materialului de cale defect sau uzat şi completarea lui; intervenţii la traverse şi la materialul de cale în linie, în depozite sau ateliere; menţinerea izolaţiei electrice a traverselor din beton; verificarea şi asigurarea strângerii buloanelor şi a tirfoanelor; asigurarea scurgerii apei de pe platforma căii de rulare, din şanţuri sau treceri la nivel; îndepărtarea vegetaţiei din prisma de balast sau de pe platforma căii şi menţinerea unui aspect îngrijit; revizii trimestriale la liniile CF şi aparatele de cale; verificări aparate de cale (inclusiv la părţile ascunse ale acestora); măsurători trimestriale la linii CF şi aparate de cale; măsurări rosturi de dilataţie; măsurări curbe, în vederea verificării elementelor acestora (rază, supralărgire, săgeată, încadrarea în toleranţele admise)”, scrie în caietul de sarcini.
Ghenuța SRL este singura firmă care vrea cei 245.000 de euro de la CFR Călători Iași.
Da CFR nu e în stare să își întrețină liniile? Vă mirați că ies în pierdere !