Gara din România care a devenit monument istoric este Gara din Burdujeni, Suceava. Gara este una dintre cele mai vechi din țară și are o poveste impresionantă. Turiștii rămân fără cuvinte când ajung aici.
Gara din România care a devenit monument istoric!
Gara din Suceava, cunoscută și ca Gara din Burdujeni, este considerată un monument istoric al județului, încă din anul 2004. Construcția a început în 1892, iar călătorii au putut folosi această gară începând din anul 1902. Gara din Suceava a urmat planurile arhitecturale ale unei gări similare din Elveția, mai exact din orașul Fribourg. Fațada gării este din cărămidă roșie, iar în interior se găsește o sală de bal care încă mai păstrează elementele originale. Clădirea are o ușoară influență barocă și a fost construită cu dificultate pe un teren mlăștinos. În 1956, au început lucrări de restaurare, iar gara a fost modernizată. Turiștii care ajung în Gara Burdujeni rămân fascinați de arhitectura gării care este pe lista monumentelor istorice din țară din anul 2004.
O altă gară declarată monument turistic este Gara Piatra-Neamţ. Gara Piatra Neamţ este considerată una din cele mai frumoase gări din România, pe această listă figurând și cea din Sinaia, Curtea de Argeş și Vatra-Dornei. La 100 de ani de la darea în folosinţă, în 2013, Gara Piatra Neamţ a beneficiat de o renovare cu fonduri europene în valoare de 25 de milioane lei. Frumoasa gară din Piatra Neamț a fost și locul de unde țara a intrat în cel de-al Doilea Război Mondial, dar și cel unde s-au filmat scene pentru unul dintre cele mai importante filme din cinematografia internațională, „Tinerețe fără bătrânețe.” Gara Piatra Neamț este declarată monument istoric și turistic, fiind extrem de apreciată de români, dar și de turiștii străini.
Cel mai frumos traseu feroviar din țară
Românii se pot mândri cu prima cale ferată de munte din România. Este vorba despre calea ferată Oravița-Anina, inaugurată pe 15 decembrie 1863. Calea ferată este unică în lume, întinzându-se pe o distanță de 33,4 kilometri și străbătând 14 tuneluri și 10 viaducte. Calea ferată Oravița-Anina este o perlă ascunsă a țării, adorată de turiștii pasionați de natură și de trasee spectaculoase. Traseul feroviar este uluitor și străbate păduri dese, râuri sălbatice, stânci masive și panorame de basm.
De asemenea, se va inaugura o nouă linie de cale ferată în România. Este vorba de tronsonul de cale ferată care leagă Curtici și Sighișoara. Trenurile vor circula cu 160 km/h, după ce linia va fi modernizată. Este vorba de 380 de kilometri de cale ferată care ar trebui parcurși în două ore. Autoritățile au anunțat că se modernizează și calea ferată Predeal – București – Constanța. Modernizarea secţiunii de cale ferată Predeal – Bucureşti – Constanţa, proiect de 500 de milioane de euro, care va permite călătoria cu trenul din Bucureşti la munte şi la mare cu o viteză apropiată de cea cu care se merge în restul ţărilor europene. De asemenea, se construiește cel mai mare tunel feroviar din România aflat pe ruta Brașov – Sighișoara. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară.
O gară importantă din țară se află pe lista monumentelor istorice și turistice. Este vorba despre Gara din Suceava, cunoscută și ca Gara din Burdujeni. Arhitectura sa unică îi impresionează pe turiștii români, dar și străini.
Ramai fara cuvinte abia cand intri in sala de asteptare. Dupa care iesi foarte repede de acolo si astepti pe peron. Pe peron, dar nu partea dispre buda. Din buda razbate un miros de minim doi cai putere, care doboara calatorul de la 10 pasi.