Fumul evacuat prin țeava de eșapament de mașina ta poate fi un bun indicator pentru existența unor probleme. Orice conducător auto ar trebui să știe că fumul de culoare neagră emis de eşapament indică o problemă ce nu presupune prezența imediată la un service auto.
Specialiștii în domeniul auto spun că fumul evacuat pe țeava de eșapamaent a mașinii tale trebuie să fie incolor. Dacă acesta este colorat atunci ar putea fi anumite probleme la mașină. În asemenea situații, cel mai indicat este să faci o verificare, după care, în funcție de cele constatate, să remediezi problema în service-ul auto.
În cazul în care iese un fum colorat pe țeava de eșapament, trebuie să știi cu ce problemă te confrunți, deoarece aceasta poate fi una minoră, precum o garnitură sau un filtru infundat, și care pot fi reparată cu costuri mici, sau poate fi o problemă gravă, care îți va afecta serios bugetul.
Pentru a-ți da seama ce problemă are mașina ta trebuie să vezi ce culaore are fumul scos de țeava de eșapament a mașinii tale și în ce conditii își schimbă culoarea. Asta deoarece schimbarea culorii este un factor bun de diagnosticare important.
Fumul de culoare neagră emis de eşapament indică probleme minore
În situația în care mașina ta scoate un fum negru pe țeava de eșapament, poate fi vorba despre o defecțiune minoră. Astfel, motoarele diesel scot fum negru când acesta este încărcat maxim.
Fumul de culoare neagră emis de eșapament indică un amestec de combustibil și aer foarte bogat. Această problem poate fi cauzată de un filtru de aer infundat, ceea ce duce la limitarea cantității de aer, o defecțiune la regulator sau la pompa de combustibil.
Ce trebuie făcut dacă fumul de culoare neagră este emis de eşapament
În situația în care țeava de eșapament a mașinii tale scoate fum negru se recomandă măsurarea presiunii din sistemul de combustie cu ajutorul unui manometru, verificarea injectoarelor cu un multimetru și dacă senzorii de oxigen sunt în stare bună de funcționare.
În cazul în care ai o mașină cu motor diesel, ar trebui verificat filtrul de particule.
Chiar dacă nu este vorba despre o problem majoră, nu este recomandat să circuli dacă mașina scoate fum negru. Asta deoarece amestecul mai bogat în combustibil poate duce la o supraîncălzire a pieselor de la motor și se poate distruge catalizatorul, iar bujiile se pot defecta mult mai ușor.
Întrebare la testul pentru permis
Este foarte important să știi când țeava ta de eșapament scoate fum negru, fapt evidențiat și în chestionarul de examen la școala de șoferi.
„Care sunt factorii care fac ca motorul diesel al unui autoturism să emită fum excesiv?“ este întrebarea la care trebuie să răspundă cei care dau examen pentru obținerea permisului de conducere. Răspunsul este o defecțiune la sistemul de injecție, fumul fiind și de culoare neagră. În aceste cazuri, arderea nu se face corespunzător, fiind o cantitate mare de motorină la cilindri.