Francisc Tobă, prim-vicepreședinte Alianța Pentru Patrie România și deputat, a discutat la BZI LIVE despre problema dragării canalului Bâstroe de către Ucraina. De altfel, în paralel, autoritățile navale ucrainene au anunțat deja armatorii că șenalul are o adâncime de 7 metri, ceea ce permite intrarea pe Canalul Bâstroe a unor nave mari, iar debitele pe brațul Sulina ar fi scăzut deja din cauza lucrărilor făcute de partea ucraineană, ceea ce afectează deplasarea navelor de transport.
Cu atât mai mult, dragajale efectuate și pe brațul Chilia pentru a asigura debitele pe Bâstroe provoacă retragerea apei de pe canalele adiacente din Delta Dunării și afectează atât flora și fauna, cât și transportul de pasageri.
Francisc Tobă la BZI LIVE
Prim-vicepreședintele Alianța Pentru Patrie România, Francisc Tobă a discutat la BZI LIVE despre scandalul dragării canalului Bâstroe de către Ucraina. Amintim din nou că ministerul ucrainean al Infrastructurii anunţă că adâncimea Canalului Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 metri, „o mare oportunitate pentru capacitatea fluvială a Dunării”, deşi Ambasada Ucrainei la Bucureşti a susţinut că este vorba doar despre lucrări de întreţinere a căii navigabile.
„Aş începe făcând nişte comentarii în legătură cu nişte declaraţii oficiale. Un consilier prezidential spune că nu e momentul acum ca Ucraina să se ocupe de această chestiune de teritoriu şi a doua observaţie este că autorităţile române, iarăşi dau din colţ în colţ afirmând că întâi trebuie să culeagă informaţii despre ce se întâmplă acolo… sunt mai mulţi actori care dovedesc că nu există nici un fel de comunicare internă în interiorul guvernului, şi e straniu că noi nu ştim ce se întâmplă acolo. Noi că ţara nu avem acces, deşi putem plăti şi să vedem prin intermediul unor sateliţi ce se întâmplă la faţa locului.
Preşedintele Ucrainei bate cu pumnul în uşa UE şi a administraţiei americane să primească în continuare un suport consistent pentru continuarea războiului. Păi dacă tu vrei să intri I UE, și tu continui să calci în picioare un patrimoniu al UNESCO, înseamnă că tu una spui şi alta faci, deci realitatea este alta.
Hai să vorbim şi despre efectivele derivate ale acestei acţiuni. Toate hambarele din România sunt pline la ora actuală cu grâu şi porumb modificat genetic provenit din Ucraina, lăsând fermierii români cu ochii în soare. Este un atac direct la fermierii români.
Dacă se face canalul Bâstroe navigabil, ca să treacă barjele mari, dincolo de faţade, pe mine nu mă face nimeni să cred că pe acolo nu se vor transporta şi elemente de logistică militară. Scopul acesta este dublu, să dea o lovitură economiei româneşti şi să deschidă un canal pentru aprovizionare cu tehnică militară. Şi astea au fost puse la dispoziţie de România în concordanţă cu spiritul de ajutorare pe care l-au promis UE şi SUA.
La ora actuală, dacă cei care conduc ar pune piciorul în prag, dar din păcate avem de-a face cu prostocratia. Şi nimeni nu le-a explicat acest concept, aşa cum nimeni nu a explicat ce înseamnă reziliența, deşi avem acel PNRR. Iar omul nu înţelege ce înseamnă reziliența, şi anume un concept mecanic, o rezistenţă la şoc. Iar eu nu pot să tratez naţiunea în baza unui concept mecanic. Păi dacă nu îl înţelegi, nu ai cum să îl aplici.
Dincolo de ce se întâmplă în canalul Bâstroe, este o dovadă elocventă a dispreţului cu care Ucraina tratatează documentele UE. Acest Zelenski a devenit un tătuc care dictează şi comandă, iar noi am adoptat poziţia ghiocelului, pentru că aşa suntem învăţaţi: capul plecat, sabia nu-l taie.
Trotineta Greta este o concepţie falsă a unui ONG, o unealtă a globaliştilor, care să latre prin pustiu, ca să nu zică lumea că nu se respectă dreptul la opinie. Iar ei i s-a dat tema de acasă, ca să atace nişte subiecte, dar ea nu are nici o importanţă în spaţiul ăsta.
Dar mă interesează că nu zic nimic toate ONG-urile din România care se ocupă de construcţia de autostrăzi, de protejarea cărăbuşului…
Şi Zelenski, după ce t se va termina rolul, va ieşi pe uşa din dos, că şi-a făcut destui ‘prieteni’, ca să zic aşa”, a spus Francisc Tobă.