Firmele Alstom și Siemens vor să câștige un contract de 130 de milioane de euro de la SRCF Iași și Galați. Pentru 90 de luni, companiile vor asigura mai multe servicii
La finalul anului 2024, Sucursala Regională Căi Ferate (SRCF) Iași și Galați au lansat o licitație privind sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară. Astfel, după finalizarea licitației, doar două firme au înaintat oferte, iar acum, acestea sunt analizate.
Alstom și Siemens vor contractul de 130 de milioane de euro
Valoarea totală a contractului este de 654.356.699 de lei, echivalentul a 130 de milioane de euro. Fondurile vor fi asigurate prin PNRR, iar în următoarele luni va fi desemnat câștigătorul contractului. Pentru participarea la licitație, ofertanții au trebuit să demonstreze că, în ultimii 3 ani, firmele au făcut lucrări similare.
„În cadrul contractului se vor efectua servicii de proiectare și asistență tehnică din partea proiectantului și execuție a lucrărilor pentru modernizarea instalațiilor de semnalizare feroviară din stațiile de cale ferată ale sectoarelor: Vaslui-Iaşi (staţiile Bălteni, Rebricea, Scânteia, Grajduri, Bârnova, Ciurea); Bârlad-Vaslui (staţiile Zorleni, Banca, Crasna, Munteni, Vaslui); Tecuci-Bârlad (staţiile Tecuci, Frunzeasca, Berheci, Nichişeni, Tutova, Bârlad); Vereşti-Botoşani (staţiile Bucecea, Leorda, Botoşani); Bacău-Piatra Neamţ (staţiile Gîrleni, Buhuşi, Podoleni, Roznov, Piatra Neamţ)”, este precizat în caietul de sarcini.
Vor fi făcute modificări
Conform caietului de sarcini, pentru implementarea investiției este nevoie să fie făcute mai multe modificări. Recent, SRCF Iași a anunțat că va face modernizări și la gara din Bârlad.
„Principalele criterii de proiectare adoptate sunt următoarele: întreaga linie va avea trafic combinat (trenuri de călători și trenuri de marfă); ecartamentul normal al liniilor va fi de 1435 mm, linii fiind neelectrificate pe sectoarele de cale ferată Vaslui-Iași, Bârlad-Vaslui, Tecuci-Bârlad, Verești-Botoșani și Bacău-Piatra Neamț; se vor introduce instalații de centralizare electronică cu tehnică de calcul sau instalații de centralizare electronică de linie; se va introduce Blocul de Linie Automat Integrat; se va adopta sistemul de semnalizare cu trepte multiple de viteză TMV în stații”, mai scrie în documentație.
Pe timpul lucrărilor, traficul feroviar va fi afectat pe anumite segmente. Astfel, este necesar să fie anunțate toate modificările și întârzierile.
„Planul va conţine date referitoare la implicaţiile executării lucrărilor asupra modului de desfăşurare a circulaţiei feroviare pe toată perioada de executare a lucrărilor. Analiza trebuie întocmită unitar şi să îndeplinească următoarele condiţii: Să pornească de la capacitatea secţiei de circulaţie, graficul actual de desfăşurare a circulaţiei feroviare şi graficul de desfăşurare a lucrărilor complet (trebuie să cuprindă toate categoriile de lucrări eşalonate pe faze de execuţie); Să cuprindă toate abaterile de la graficul de circulaţie ale trenurilor de călători şi marfă, şi adaptările care se impun; Să cuprindă o estimare a duratei totale de execuţie a lucrărilor şi pe fiecare fază de execuţie şi a duratelor afectării circulaţiei feroviare pe tipuri de implicaţii, inclusiv evaluarea costurilor de exploatare suplimentare determinate de întârzieri/devieri/anulări de trenuri, transbordări”, este specificat în caietul de sarcini.
Instituțiile vor desemna care dintre firmele Alstom și Siemens vor câștiga contractul de 130 de milioane de euro.