Prima pagină » Local » Fostul director de la Aeroportul Iași detonează cea mai mare afacere făcută de neamurile pușcăriașului Relu Fenechiu la aerogară. Cătălin Bulgariu acuză binomul Marius Bodea – Alexandru Anghel: „M-au dat afară pentru că nu am vrut să semnez asta”
Fostul director de la Aeroportul Iași detonează cea mai mare afacere făcută de neamurile pușcăriașului Relu Fenechiu la aerogară. Cătălin Bulgariu acuză binomul Marius Bodea - Alexandru Anghel:

Fostul director de la Aeroportul Iași detonează cea mai mare afacere făcută de neamurile pușcăriașului Relu Fenechiu la aerogară. Cătălin Bulgariu acuză binomul Marius Bodea – Alexandru Anghel: „M-au dat afară pentru că nu am vrut să semnez asta”

03 mart. 2021, 02:00,
Vlad Rotaru în Local

Dezastru lăsat în urmă de o firmă care a lucrat la pista Aeroportului Iași. Deși pista de 2.200 de metri prezintă în continuare deficiențe la stratul de uzură, cei care au realizat proiectul nu au pățit nimic. Ba chiar și-au încasat garanția de bună execuție, în ciuda faptului că pista are probleme. Cap de afiș a fost firma Vega Galați, societate patronată de cumătrul pușcăriașului Relu Fenechiu. În plus, fostul șef de la Aeroport acuză și implicarea actualului senator USR Marius Bodea în combinațiile de la aerogara ieșeană

Pista flexibilă de 2.400 de metri de la Aeroportul Iași a prilejuit un nou scandal de proporții. Cătălin Bulgariu, fostul director de la Aeroportul Iași, a făcut o serie de dezvăluiri uluitoare despre dezastrul lăsat în urmă de firmele care au lucrat la pistă. Capul de afiș a fost firma Vega Galați, patronată de Corneliu Istrate, cumătru cu pușcăriașul Relu Fenechiu, fost ministru al Transporturilor și baron local. Lucrarea pentru care s-au plătit 31 de milioane de euro și care a fost dată în folosință în 2014 prezintă și acum probleme. Au apărut o serie de umflături în stratul de uzură care au pus în pericol zborurile. Acestea s-au făcut în perioada mandatului senatorului Marius Bodea la Aeroport. În plus, acesta continuă să-și exercite influența și acum la aerogară, prin oamenii săi.

Fostul director de la Aeroportul Iași: Pista nu trebuia recepționată

Fostul director Cătălin Bulgariu a povestit faptul că i s-a grăbit debarcarea pentru că nu a vrut să semneze pentru recepția fără probleme a pistei făcute de Vega Galați, lucrare executată în mandatul lui Bodea și perpetuată de urmașii acestuia.

„M-au dat afară pentru că nu am vrut să le semnez recepția. Ea trebuia făcută până pe 30 noiembrie 2020, dar s-au grăbit. Expertul prezintă totul, inclusiv cum să se refacă stratul. Ei au recunoscut că acolo sunt umflături, dar au stabilit prin acea comisie că totul este în regulă. Varianta optimă era să radă stratul de uzură și să-l refacă. Expertul spune că au fost 1.700 de umflături, dar pe măsură ce au fost colmatate, acestea erau mai puține. Nu este însă nicio garanție că nu vor mai apărea”, a spus Cătălin Bulgariu.

Dezastru pe pista Aeroportului Iași. Expertiza care a scos la iveală neregulile

Cotidianul BZI a arătat în mai multe rânduri despre situația legată de pista de la Aeroportul Iași și modul cum firma Vega Galați a realizat lucrarea. Pista de la aerogară a avut numeroase probleme, aspecte care însă nu au fost remediate la timp de firma cumătrului fostului ministru Relu Fenechiu, asociată cu Max Boegl și UTI Grup. Fosta conducere a aerogării a cerut o expertiză asupra găurilor apărute în pistă, raportul expertizei fiind cât se poate de clar. După expertiza făcută la pista de 2.400 de metri de la Aeroportul Iași, s-a propus brusc monitorizarea acesteia și nu frezarea și remedierea deficiențelor.

Neamul lui Fenechiu a încasat garanția în ciuda deficiențelor de la pistă

În perioada în care pista a fost în monitorizare, firma avea garanția de bună execuție a lucrărilor oprită. După ce comisia de recepție a stabilit că pista va fi monitorizată, firma lui Istrate și-a luat garanția și a plecat. În cazul de față este vorba de circa 4 milioane de lei, sumă care a reprezentat garanția respectivă. Aceste deficiențe sunt mai vizibile iarna, când stratul de uzură se umflă din cauza acelor deficiențe din pistă. În loc să frezeze stratul de uzură și să refacă lucrarea, s-a decis monitorizarea pistei care a ieșit spre finalul anului trecut din garanție.

Dispută pe masterplanul de la Aeroportul Iași. Binomul Bodea – Anghel, luat la țintă

Fostul director al aerogării a explicat și faptul că masterplanul votat de plenul CJ Iași în urmă cu circa două săptămâni a fost blocat vreme îndelungată de oamenii din CA apropiați de actualii factori de decizie ai județului. Bulgariu susține că masterplanul a stat vreme de 5 luni la CJ fără ca cineva de acolo să ia vreo măsură. În plus, nici actualul senator USR Marius Bodea nu este străin de situația de la Aeroport. Cătălin Bulgariu susține că Bodea ar fi fost ajutat de Alexandru Anghel, actualul președinte al Consiliului de Administrație, să aibă influență la aerogară în continuare.

„Masterplanul de la Aeroportul Iași trebuie întocmit în oricare din variante. Fără acest masterplan nu există posibilitatea obținerii fondurilor europene pentru nicio construcție. PNL a susținut dezvoltarea pe Est, iar USR scenariul pe Vest. Binomul USR Marius Bodea – Alexandru Anghel este mai puternic. Însă știu că senatorul zero nu va face nimic pentru Aeroportul Iași. Când am plecat de la Aeroport am primit scris de la binomul Bodea – Anghel să anulez licitația cu firma Consitrans pentru masterplan. Așa, de vină aș fi fost eu. Anghel a semnat în 2016 un acord cu CJ și Aerostrat că în 18 luni va face extinderea platformei. A fost 15 luni director și nu a făcut nici studiul de fezabilitate. În revocarea mandatului meu s-a spus că am făcut platforma cu întârziere”, a spus Cătălin Bulgariu, fost director la Aeroportul Iași.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
30 decembrie 2024
30 decembrie 2024