Prima pagină » Eveniment-Social » Formare profesională, pentru patru cadre didactice ieșene, sub forma unui schimb de experiență, în Finlanda!
Formare profesională, pentru patru cadre didactice ieșene, sub forma unui schimb de experiență, în Finlanda!

Formare profesională, pentru patru cadre didactice ieșene, sub forma unui schimb de experiență, în Finlanda!

27 iul. 2022, 02:00,
Andreea Timofte, în Eveniment-Social

Proiect Erasmus+, implementat de Colegiul Economic Administrativ Iași, organizat în Finlanda. Mobilitatea a vizat dezvoltarea profesională a patru cadre didactice de la Colegiul Economic Administrativ Iași. Modulul de formare, intitulat „Facing diversity: inclusive education strategies for students with fewer opportunities”, răspunde nevoii școlii de a dezvolta abilitățile profesorilor, cu scopul de a actualiza metodele de gestionare a situațiilor speciale ale elevilor vulnerabili din clasele a IX-a

Activitatea a constituit al treilea flux de formare a profesorilor, din cadrul proiectului Erasmus+, pentru o școală incluzivă, adaptată la particularitățile educației postpandemice. Proiectul este derulat de Colegiul Economic Administrativ Iași, în parteneriat cu instituțiile New Horizons Malta și Sistema Practices s.l. Spain, în perioada septembrie 2021–octombrie 2022.

Schimb de experiență, adresat profesorilor

Recent, o parte din cadrele didactice ale Colegiului Economic Administrativ Iași au participat la un nou și inedit schimb de experiență, organizat tocmai în Finlanda. În cadrul acestui curs internațional, activitățile au avut ca obiectiv prezentarea elementelor definitorii ale școlii incluzive, evidențiindu-se asemănările și diferențele dintre diferite sisteme de învățământ din Europa. Lucrând pe grupe sau individual, profesorii din România, Grecia, Italia, Spania și Reunion De France au identificat dificultățile apărute în procesul de incluziune a elevilor aparținând mediilor defavorizate, au analizat diferite modele pedagogice de educație incluzivă și au stabilit strategii de abordare diferențiată a elevilor în context multicultural, cu scopul implicării active a acestora.

„Metodele activ-participative folosite în cadrul activităților au generat un cadru plăcut de învățare, prin exersare, de descoperire și redescoperire a conexiunilor dintre cultură și incluziune, de identificare a prejudecăților și a limitelor toleranței, dar și de practicare a comunicării asertive, a tehnicilor de mediere a conflictelor, dar și a stimulării creativității”, a declarat Antonina Bliorț, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Iași.

Participanții au identificat diferite strategii de abordare și de soluționare a situațiilor concrete, întâlnite în perioada de pandemie și de postpandemie, realizând un schimb eficient de modele de bune practici, necesare în crearea unui mediu școlar incluziv și motivant. Dacă la început profesorii beneficiari ai formării erau un grup, reprezentând cinci culturi diferite, pe parcurs, aceștia au reușit să creeze o echipă preocupată să găsească modalități creative de pregătire a tinerilor pentru provocările ce vor veni.

Proiectele Erasmus, din ce în ce mai accesate de ieșeni

La nivel național, la termenul din luna mai a anului 2022, 26 de instituții educaționale din Iași și-au dovedit interesul și capacitatea de a atrage fonduri europene pentru dezvoltarea resursei umane, prin formare în context transnațional, în afara țării.

Prin acțiunea KA1 a programului Erasmus+ este asigurată dezvoltarea personalului, prin participarea la activităţi relevante ce au loc în afara țării de origine, precum activităţi de predare şi formare continuă (curs structurat sau activităţi de job-shadowing), contribuind la dobândirea de cunoştinte şi de competenţe pentru profesioniştii implicaţi în domeniul şcolar pre-primar, primar sau secundar.

De remarcat este buna reprezentativitate la nivelul județului: alături de cele 16 proiecte ce provin de la instituții acreditate Erasmus+, care au beneficiat de evaluare în procedură simplificată, se regăsesc alte 10 candidaturi aprobate pentru unități de învățământ atât din mediul urban, cât și din cel rural.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *