Fondul Monetar Internațional (FMI) a făcut o serie de recomandări Guvernului român pentru reducerea deficitului bugetar, una dintre ele fiind ”Introducerea unei taxe pe carbon în sectoarele transporturilor şi construcţiilor sau a unor accize suplimentare pe combustibilii fosili”.
Asociația Energia Inteligentă a făcut o analiză legată de impactul pe care l-ar avea aplicarea acestei taxe și a constatat că la nivelul populației, cheltuielile ar crește cu cca. 8% pentru gospodăriile din mediul urban și cu cca. 10% pentru gospodăriile din mediul rural.
Ce înseamnă taxa pe carbon?
Este o taxă nouă care se va aplica pentru imobilele care folosesc combustibili poluați și pentru utilizarea combustibilor fosili în transportul rutier, arată Asociația Energia Inteligentă
Un imobil care care folosește gaze naturale emite într-un an pentru fiecare kWh consumat 0,205 kg CO21, astfel avem următoarele situații:
- Un apartament cu 2 camere emite cca 2 t CO2/an
- Un apartament cu 4 camere emite cca 3 t CO2/an
- O casa de cca 120 mp mediu izolata emite cca 6 t CO2/an
Introducerea unei taxe pe carbon în sectorul construcții, având în vedere că prețul carbon ETS 2023 este de 80 Euro/t, ar urma să le scoată suplimentar din buzunarul unui român care locuiește într-un:
- apartament cu 2 camere, cca. 800 lei/an, adică gospodăria s-ar confrunta cu o creștere cu 26% față de costurile actuale cu gaze naturale considerând prețul plafonat al gazelor de 0,31 lei/kWh cu TVA inclus, respectiv costul cu gazele naturale urmează să ajungă la cca. 3.900 lei/an
- apartament cu 4 camere, cca. 1200 lei/an, adică gospodăria s-ar confrunta cu o creștere cu 26% față de costurile actuale cu gaze naturale, considerând prețul plafonat al gazelor de 0,31 lei/kWh cu TVA inclus, respectiv costul cu gazele naturale urmează să ajungă la cca. 5.850 lei/an
- imobil de tip casă, cca. 2400 lei/an, adică gospodăria s-ar confrunta cu o creștere cu 26% față de costurile actuale cu gaze naturale considerând prețul plafonat al gazelor de 0,31 lei/kWh cu TVA inclus, respectiv costul cu gazele naturale urmează să ajungă la cca. 11.700 lei/an
Vor fi scumpiri în lanț
Un imobil care care folosește lemnele emite într-un an pentru fiecare kWh consumat 0,390 kg CO22, astfel o casă de cca 120 mp mediu izolată emite cca 11 t CO2/an.
Introducerea unei taxe pe carbon în sectorul construcții, având în vedere că prețul carbon ETS 2023 este de 80 Euro/t, costurile care urmează să le scoată suplimentar din buzunar un român care locuiește într-o casă sunt de cca. 4.680 lei/an, adică o creștere cu 48%, față de costurile actuale cu lemnele considerând prețul lemnelor de 800 lei/mc, respectiv costul total cu lemnele urmează să ajungă la cca. 14.280 lei/an.
O mașină Dacia Logan într-un an pentru fiecare km parcurs emite 0,116 kg CO2, astfel că la cca 15.000 km parcurși în medie într un an se emit cca 2 t CO2/an.
Introducerea unei taxe pe carbon, în sectorul transporturi, având în vedere că prețul carbon ETS 2023 este de 80 Euro/t, costurile care urmează să le scoată suplimentar din buzunar un român care folosește o mașină Dacia Logan sunt de cca. 800 lei/an, adică o creștere cu 12% față de costurile actuale cu combustibilul considerând prețul acestuia 6,5 lei/l, respectiv costul total cu combustibilul urmează să ajungă la cca. 7.600 lei/an.
Dar taxa de CO2 pe construcții și în transporturi va aduce scumpiri în lanț la toate produsele și serviciile, de cca 10%, mai arată Asociația Energia Inteligentă.
FMI – ul sa recomande la familiile lor si la toti cei ce pun botul la prostiile lor si nu oamenilor normali din Romania care si asa isi taraie zilele in saracie.
Sa ne mai lase in pace FMI-ul, ca nici oamenii din Grecia nu au murit sau sa dispara din tara, cand au avut probleme financiare.
Nascocesc numai prostii debitate de unii care au prea mult timp liber si urmaresc anumite interese ascunse.
Cum mai e cu teoria „conspirației” acum? De ani de zile avertizau unii, iar alții râdeau și i făceau nebuni.
Taxe peste taxe, ca să aibă șmecherii ce se prăpădi de râs pe iahturile de lux și pe avioanele private.
Urmează taxa pe amprenta de carbon pe fiecare om în parte, monitorizat complet pentru cât se deplasează, cu ce și cât cheltuie.
Bineînțeles că toate astea nu au vreo legătură cu clima. Ăsta e o nouă criză indusă pt îmbogățirea perpetuă a nesatulilor și sărăcirea țărilor care au la conducere sclavi trădători.
Clima este ciclică și nu poate fi controlată de om. Sunt perioade de răcire și perioade de încălzire, consemnate de mii de ani.
Dacă ar fi rezolvat ceva, dispăreau în secunda doi toate avioane, ce poluează Intr o zi cât toate mașinile Intr un an.
Nu se mai opresc din inventat crize, scursurile pământului.
Singura taxa care e necesara e taxa de intrare in Iasi. Trebuie instituita pentru toti bostonienii, vegasluyenii, ciucevenii, bacchauanii etc care vin in oras pentru mai mult de 12 ore. Dublu in weekend.
fmi ar trebui stîrpitã, punct.
Taxa pe carbon = taxa fanariota pe fum? Pe cand taxa pe flatulenta? Popor roman pune ochiul albastru impotriva deochiului la toate Institutiile Statului.