Numărul de vicepreşedinţi ai Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) va fi redus de la 4 la 3, iar direcţia Antifraudă va fi reorganizată, prin trecerea acesteia în subordinea Direcţiei generale de inspecţie fiscală, potrivit unui proiect de Ordonanţă publicat de Ministerul Finanţelor.
În plus, statutul personalului Antifraudă va fi modificat pentru a permite ocuparea mai uşoară a posturilor prin transferul altor angajaţi, potrivit proiectului. Totodată, conducerea ANAF va avea posibilitatea redistribuirii personalului atât între structurile ANAF, cât şi între funcţiile administraţiei.
Profit.ro a prezentat la începutul lunii ianuarie proiectul, inclusiv proiectul Hotărârii pe care Guvernul trebuie să o adopte în 30 de zile de la intrarea în vigoare a Ordonanţei pentru punerea în aplicare a acesteia.
Proiectul de HG are şi informaţii privind desfiinţarea a 2.000 de posturi de execuţie din ANAF, posturi oricum neocupate, dar şi a unui număr de posturi de conducere.
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a spus că reorganizarea ANAF presupune desfiinţarea de posturi de execuţie neocupate. Surse din conducerea ANAF au declarat în ianuarie, pentru Profit.ro, că nu vor fi angajaţi ANAF daţi afară şi că nici nu se pune problema unei situaţii de folosire a preavizelor, cum a fost în 2013.
Proiectul de ordonanţă estimează că reorganizarea va conduce la o colectare mai eficientă a veniturilor la buget, cu un câştig de circa 2 miliarde de lei pentru stat.
În ianuarie, Sindicatul Naţional al Funcţionarilor Publici (SNFP) a susţinut că proiectul pentru restructurarea ANAF afectează negativ activitatea instituţiei, dar şi eficienţa serviciilor pentru contribuabili. Ei afirmau că numărul de posturi va fi diminuat cu 2.000 de persoane, fără a exista un sistem informatic performant, astfel că angajaţii care vor rămâne în sistem vor avea şi mai mult de muncă, iar cozile la ghişee vor fi şi mai mari.