Prima pagină » National » Florin Barbu, ministrul Agriculturii, a anunţat că vrea să scoată toate produsele marcă proprie din magazinele din România
Florin Barbu, ministrul Agriculturii, a anunţat că vrea să scoată toate produsele marcă proprie din magazinele din România

Florin Barbu, ministrul Agriculturii, a anunţat că vrea să scoată toate produsele marcă proprie din magazinele din România

20 feb. 2024, 18:20, 3 ,
în National

Florin Barbu, ministrul Agriculturii, a anunţat că vrea să scoată toate produsele marcă proprie din magazinele din România. Declaraţia controversată a fost făcută în cadrul Conferinţei RO 3.0

Ministrul Agriculturii a declarat că ar scoate produsele marcă proprie din magazinele din România, pentru că acestea prejudiciază vânzarea de produse româneşti.

„Ca ministru al Agriculturii, eu aş scoate marca proprie definitiv din comerţ. Pentru a se crea o relaţie comercială corectă. De ce să avem marcă proprie unde 4 lei este litrul de lapte şi alt lapte intră cu 7 lei? Să reglăm preţurile, fişele de cost pe produs, sunt integrate cheltuieli directe şi indiferecte, şi la procesator la fel, au cheltuielile directe şi indirecte cu un adaos comercial limitat şi la retaileri la fel, cu un adaos comercial limitat. Eu, din punctul meu de vedere, vă spun sincer: eu nu sunt de acord cu marca proprie”, a declarat Florin Barbu, ministrul Agriculturii.

Produsele marcă proprie sunt, de regulă, unele dintre cele mai ieftine produse

Produsele marcă proprie sunt, de regulă, unele dintre cele mai ieftine produse pe care românii le pot găsi pe rafturile marilor lanţuri de magazine din ţară. De asemenea, aceste produse nu sunt exclusiv importate, ci sunt fabricate şi în ţară.

Tot în cadrul conferinţei, Florin Barbu, ministrul Agriculturii, a explicat până când se va mai menține plafonarea prețului alimentelor în România și ce se va întâmpla după ce această plafonare nu va mai fi aplicată.

„Să știți că majoritatea produselor care sunt trecute în această ordonanță este consumată de aproape 50 la sută dintre români. Lucrul acesta s-a dovedit foarte clar și din datele care au fost comunicate atât de Consiliul Concurenței cat și de Institutul Național de Statistică privind indicele prețului de consum.

Practic, au fost scăderi foarte importante, de 8% până la 28-30%. În continuare, în urma discuțiilor pe care le-am avut, această ordonanță este valabilă până la data de 31 martie, urmând ca împreună, săptămâna următoare, să avem o întâlnire atât cu Ministerul Economiei cât și cu partea de retail-eri, de procesatori, să încercăm să creăm un mecanism la care deja lucrăm în cadrul Ministerului Agriculturii.

Mi-aș dori foarte mult că acest mecanism să se aplice pentru toate produsele agroalimentare care sunt pe piață, atât în zona de retail, cât și la cele care nu sunt în zona de retail”, a mai precizat ministrul.

Comentarii
  • Cum se face ca de exemplu Albalact vinde laptele brand propriu la cca 7 lei litrul, iar sub marca proprie, acelasi producator are pretul la lapte de cca 5 lei??

  • asa e peste tot in europa. toti au marca proprie si sunt mai ieftine putin

  • Cumparam faina „Vuiton” de acum, ca doar nu suntem saraci! In loc sa ajute cetatenii romani sa traiasca mai bine, tov ministru e pe arogante. Demisia!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *