Prima pagină » Economic Local » Finanțele au pus gând rău firmelor din IT care se ocupă de spitalele din Iași! Inspectorii au rămas șocați după ce au răscolit actele din contabilitate
Finanțele au pus gând rău firmelor din IT care se ocupă de spitalele din Iași! Inspectorii au rămas șocați după ce au răscolit actele din contabilitate

Finanțele au pus gând rău firmelor din IT care se ocupă de spitalele din Iași! Inspectorii au rămas șocați după ce au răscolit actele din contabilitate

11 oct. 2019, 04:00,
Ciprian Boaru în Economic Local

@ Finanțele au intrat în contabilitatea unei firme de IT din Iași @ Responsabilii societății au decontat o serie de cheltuieli de câteva zeci de mii de euro @ Inspectorii i-au obligat să plătească datoria către bugetul de stat @ Administratorul societății deja s-a conformat @ „Se mai găsesc una-alta, dar se pot da jos. Suma a fost deja achitată. În ziua de azi, când vine un control, nu pleacă fără să… Au verificat toate documentele. Noi plătim lunar la bugetul de stat 200.000 de lei, jumătate înseamnă TVA, iar cealaltă jumătate, contribuțiile pentru salariați”, a precizat Haliga

Inspectorii fiscali din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice (DGRFP) Iași și-au extins activitatea de control. Astfel, în vizorul finanțiștilor a apărut o firmă din domeniul IT, ce funcționează de mai mulți ani în municipiul Iași. Este vorba despre societatea Innovate Informational Technology SRL, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 6,1 milioane lei, profit de 1,2 milioane lei, datorii de 2,8 milioane lei, cu un număr de 22 de angajați. În ciuda cifrelor bune, inspectorii au descoperit luna trecută că administratorul firmei nu a avut grijă să plătească și datoriile la bugetul de stat. Conform unui raport de inspecție fiscală, firma a înregistrat venituri suplimentare de aproape 30.000 de euro, provenite din neplata TVA și a impozitului pe profit. Dacă firma nu va achita datoria, finanțiștii vor căuta bunuri ce pot fi executate. Dacă nici în acest caz datoria nu va fi recuperată, raportul se va transforma într-o sesizare penală pentru evaziune fiscală, ce va ajunge pe masa procurorilor. Societatea cu obiectul de activitate „prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe” a fost înființată în urmă cu 10 ani.

Cine sunt administratorii?

Firma este administrată de către Ioan Dan Haliga, care are cele mai multe părți sociale în firmă. „Ne concentrăm pe calitatea relațiilor cu clienții, acuratețea datelor și adaptabilitatea la schimbările de pe piața de sănătate. Am vrut să aducem noutatea tehnologică mai aproape de sistemul de sănătate stabilit și includerea celor două în instrument inovativ de management. Considerăm că integrarea noilor tehnologii ale informației în piața medicală este un pas necesar pentru a sprijini un management modern de sănătate. Firma noastră dorește să devină principalul partener al spitalelor din România și din străinătate în domeniul managementului de sănătate”, se arată în descrierea afacerii. Conform portofoliului, firma a încheiat contracte cu spitale din Iași, Arad, București, Brașov, Botoșani etc. Contactat telefonic, Dan Haliga a recunoscut că au fot făcute greșit deconturile, dar că prejudiciul a fost achitat. „Se mai găsesc una-alta, dar se pot da jos. Suma a fost deja achitată. În ziua de azi, când vine un control, nu pleacă fără să… Au verificat toate documentele. Noi plătim lunar la bugetul de stat 200.000 de lei, jumătate înseamnă TVA, iar cealaltă jumătate, contribuțiile pentru salariați”, a precizat Haliga.

Evaziune de milioane de euro

Anul trecut, Finanțele au identificat la agenții economici sume suplimentare în valoare de 107.102.809 lei, aproape 23 de milioane de euro. Astfel, la persoanele juridice, din TVA provine suma de 52.172.469 lei, impozit pe profit – 42.126.684 lei, venituri microintreprinderi – 244.570 lei, impozit salarii – 57.450 lei; impozit dividende – 262.726 lei, contribuții CAS – 110.040 lei, contribuții șomaj – 5.187 lei, contribuții sănătate – 95.804 lei, alte impozite – 245.772 lei. Anul trecut, la nivelul întregii regiuni, însemnând șase administrații, au fost înregistrate 6.274 de controale. S-a stabilit o sumă de 812 milioane de lei, însemnând valoarea obligațiilor suplimentare observate de inspectorii fiscali. Cele mai multe nereguli se regăsesc la capitolul TVA, unde a fost identificată suma de 480 de milioane de lei. Pe locul doi se află impozitul pe profit sau venit – 279 de milioane de lei, impozitul pe dividende – 7,96 milioane lei și altele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`