Fermierii din Iași au descoperit cea mai bună metodă pentru a face profit în plină pandemie COVID-19. În ultimele trei luni, fermierii din Iași care au crescut numărul livrărilor la domiciliu au făcut calculele și au descoperit că veniturile lor s-au dublat. Fermierii din Iași au postat anunțuri pe rețelele de socializare sau pe grupurile producătorilor locali, iar paginile s-au umplut cu mesaje din partea clienților. Prețurile plătite pentru un coș cu legume proaspete sau produse lactate, livrate la domiciliul clientului, au fost cuprinse între 50 și 100 de lei
Fermierii din Iași și-au regândit planurile de afacere în plină pandemie COVID-19 și s-au orientat spre livrări la domiciliu. Surpriza producătorilor a venit în momentul în care au făcut calculele și și-au dat seama că au reușit să facă profit în această perioadă, când unele afaceri se închid. Veniturile lor s-au dublat după ce a crescut numărul comenzilor pentru livrările la domiciliu. Clienții au scos din buzunare între 50 și 100 de lei pentru un coș cu legume proaspete sau pentru un pachet cu produse lactate. Clienții din Iași și Botoșani au fost interesați de produsele fermierilor din județ.
Livrările la domiciliu a legumelor proaspete și a produselor lactate au salvat afacerile fermierilor din Iași și Botoșani
Cornel Mititelu, manager Elly Food Traditional, unul dintre producătorii cu experiență din domeniul producției de lactate care și-a regândit strategia de afaceri, spune că a crescut interesul pentru produsele locale.
„Noi distribuim produse lactate în Iași și Botoșani, produse obținute în fabrica din Botoșani. Livrăm de două ori pe săptămână, iar solicitări avem din partea clienților, atât din Iași, cât și din Botoșani. Clienții stau în casă și mănâncă sănătos direct de la fermieri. Există interes pentru produsele noastre și ne bucurăm că ai noștri clienți apreciază produsele tradiționale. Produsele provin de la vacile din rasa Jersey, crescute în Botoșani”, a spus Cornel Mititelu, manager Elly Food Traditional.
Fermierii din Iași au reușit să facă profit în plină pandemie COVID-19 din livrarea la domiciliu a produselor din lapte de capră
Produsele din lapte de capră au fost comandate de clienții din Iași.
„Noi suntem crescători de capre de mai bine de 10 ani și până să vină criza de coronavirus vindeam la piață, direct la fermă sau la magazinul din comună. Pentru că nu mai veneau la noi clienții sau nu mai mergeam noi la piață, ne-am gândit cum să facem să nu rămânem cu brânza și laptele nevândute. În aceeași zi, când am postat prima dată pe un grup de produse locale, am avut comenzi atât de multe că nu știam cum să ne împărțim să le aducem în aceeași zi. Nu ne-am așteptat la un așa mare interes din partea oamenilor, dar ne-au ajutat să trecem cu bine peste perioada asta și încă primim comenzi. E o creștere de 50 la sută a comenzilor, acum, pe online”, a spus Ioan Pascariu, fermier din Iași.
Producătorii au livrat produsele proaspete direct la domiciliul clienților din Iași sau Botoșani
Producătorul povestește că datorită livrării la domiciliu a reușit să mărească lista de clienți în plină pandemie COVID-19.
„Mă duceam cu un litru de lapte la un client, ajungeam seara acasă și îmi lăsa mesaj că mai vor niște vecini, niște rude. Tot așa, am crescut lista de clienți. Nu am pățit asta nici când eram la piață și intram în contact cu clientul și îmi spunea dacă e mulțumit sau nu de ce facem noi. Pe noi ne-a ajutat mult internetul și o să continuăm să facem asta, pentru că am observat că e mai simplu pentru clienți să se deplaseze în fața blocului sau într-un punct de întâlnire stabilit înainte”, a spus Ioan Pascariu.
Veniturile fermierilor din Iași s-au rotunjit după ce a crescut numărul comenzilor pentru livrările la domiciliu
Fermierii din Iași spun că a crescut interesul pentru produsele tradiționale, locale, iar clienții sunt dispuși să plătească mai mult pentru un coș cu legume proaspete.
„S-au obișnuit pe perioada celor două luni de stare de urgență să meargă la supermarket doar pentru urgențe și, pentru că au ieșit mai rar din casă, au preferat să facă o comandă cu ceea ce au nevoie proaspăt și să nu mai meargă la piață, în aglomerație, să stea la coadă. Acum scriu un mesaj pe facebook, fac un transfer bancar și au un coș cu legume și fructe proaspete. Noi am observat că a crescut interesul pentru produse locale, tradiționale”, a spus Irina Irimia, fermier din Iași.
Prețurile plătite pentru un coș cu legume proaspete sau cu produse lactate livrate la ușa clientului au fost cuprinse între 50 și 100 de lei
Fermierii din Iași nu au mărit prețurile în această perioadă, chiar dacă au avut cheltuieli mai mari. Aceștia au reușit să facă profit în plină pandemie COVID-19.
„Noi am vrut să nu rămânem cu producția, să nu aruncăm verdețurile, pentru că am muncit toată iarna și am fi pierdut mii de lei. De aceea am decis să rămânem cu aceleași prețuri, chiar dacă noi am cheltuit mai mult cu combustibilul, cu ambalajele, am pierdut timp pe drum. Când am tras linie, în cele trei luni de livrări am observat însă o ușoară creștere a veniturilor. Ne-am bucurat că nu am rămas pe minus și vom continua să facem livrări la domiciliu”, a mai spus Irina Irimia.