Un ieșean a avut un șoc imens după ce s-a uitat în coletele primite prin intermediul curierilor de la Dragon Star. Acesta a constatat cu stupoare faptul că mobila nouă, livrată de o firmă din București, a ajuns la destinație lovită, cu ambalaje și piese desfăcute sau chiar rupte. Deși inscripționate ca având obiecte fragile, cutiile au fost trântite și manipulate în bătaie de joc de angajații firmei de curierat. Cu toate că vânzătorul a demonstrat faptul că a trimis coletele în condiții impecabile, în urma sesizării făcute de ieșean la firma de curierat, cei de la Dragon Star i-au transmis că durează aproxiamtiv 30 de zile analiza sesizării. Dragon Star Curier este una dintre cele mai mari firme de curierat din țară, însă se află în procedura insolvenței din cauza datoriilor, fiind totodată una dintre cele mai reclamate societăți de profil
O situație de-a dreptul scandaloasă în care a ajuns un ieșean din cauza firmei de curierat Dragon Star. Bărbatul a cumpărat de la MobKraft SRL din București mai multe obiecte de mobilier, bunurile urmând să fie livrate printr-un serviciu de curierat rapid la depozitul din municipiul Iași. Totul a decurs normal până în momentul în care coletele au ajuns la destinație, iar ieșeanul le-a desfăcut. Acesta a constatat cu stupoare faptul că cele 6 roll-boxuri/sertare de birou, cumpărate noi, erau lovite, desfăcute și rupte. Acest lucru l-a deranjat enorm pe ieșeanul care a luat legătura imediat cu reprezentanții firmei de mobilă din București.
„Am făcut o comandă pentru 6 roll-boxuri pe care le-am ridicat de la firma de curierat Dragon Star. În momentul în care am desfăcut coletele, am observat că roll-boxurile sunt lovite, desfăcute și rupte. Am trimis un mail celor de la firma de mobilă din București în care le-am prezentat situația cu fotografii atașate. Ei au demonstrat că au făcut totul conform procedurilor și chiar au fost etichetate coletele cu mențiunea «fragil»”, a povestit clientul din Iași al firmei Dragon Star Curier.
Probleme repetate, semnalate la curierii din această zonă
Au urmat mai multe corespondențe între MobKraft și Dragon Star în cadrul cărora reprezentanții firmei de mobilă le-au atras atenția curierilor despre situația creată. Aceștia au subliniat faptul că astfel de cazuri se întâmplă tot mai frecvent și este necesară atenționarea angajaților pentru a manipula cu grijă coletele.
„Am expediat 6 colete la Iași. Acestea au fost ridicate, conform solicitării clientului, de către client de la depozitul dumneavoastră din Iași. La momentul ajungerii la adresă, clientul a găsit mobilierul așa (a se vedea foto atașat). Menționăm că modalitatea de ambalare a fost conformă, fiind aceeași folosită la toate celelalte colete trimise, prin dvs, în țară. De asemenea, coletele au fost etichetate corespunzător, cu mențiunea «fragil» și indicații asupra manipulării (etichete aplicate pe ambalaj în zona plicului conținând awb). Clientul ne-a comunicat că nu mai era prezentă nicio altă etichetă”, au precizat reprezentanții MobKraft SRL.
Oficialii firmei de mobilă au mai adăugat faptul că au existat mai multe probleme cauzate de curierii din zona Iași – Moldova și le recomandă celor de la Dragon Star să facă procedurile pentru despăgubirea clientului.
„Ținem să vă amintim că pe această zonă am mai avut probleme pe care le-am semnalat de-a lungul timpului, rugându-vă să atenționați colegii asupra modalității de manipulare a coletelor. Solicităm ca reprezentanții dvs zonali să contacteze clientul, pentru stabilirea modalității de examinare a distrugerilor, astfel încât, de comun acord, să găsim o soluție de despăgubire a acestuia”, au mai adăugat reprezentanții MobKraft SRL.
Despăgubiri de la Dragon Star, firmă intrată în insolvență
Ajuns în situația în care s-a ales cu banii dați și cu obiecte de mobilier distruse, reprezentanții Dragon Star i-au transmis acestuia că analiza sesizării durează aproape 30 de zile, lucru care l-a revoltat și mai mult, iar acum ieșeanul este hotărât să primească despăgubiri de la firma de curierat.
Reprezentanții Dragon Star din Iași explică faptul că aceste sesizări sunt analizate în București, iar dacă se dovedește că stricăciunile sunt cauzate de angajații firmei, sunt făcute proceduri pentru despăgubiri.
„Știm despre acele colete în formă de cub. Dacă este vorba despre zgârieturi, sigur nu este de la noi, pentru că erau acoperite cu folie de plastic etanș și nici măcar nu se vedea în interior. Totuși, este posibil ca în cazul loviturilor să fie vina curierului. A fost trimisă o sesizare la sediul central al Dragon Star din București în acest sens și în momentul de față este analizată situația. În cazul în care se constată faptul că coletul a fost deteriorat din vina curierului, se fac o serie de proceduri pentru despăgubiri. Concret, se trimite o adresă din partea destinatarului în așa fel încât firma de curierat să facă procedurile de despăgubire”, a spus Cătălin Ezaru, responsabil zonal Dragon Star Curier.
Dragon Star Curier SRL este una dintre cele mai mari firme de curierat din țară, însă după Fan Courier sau DPD România. La finalul anului 2015, firma controlată de Dan Alexandru Robescu a intrat în procedura insolvenței. La o cifră de afaceri de aproape 18 milioane de lei în 2018, Dragon Star a avut un profit de un milion de lei, însă a adunat datorii totale de 9,9 milioane de lei. Firma mai are 300 de angajați, față de 450 câți avea în urmă cu doi ani.