Prima pagină » Eveniment-Social » Fenomenul bullying-ului a devenit o temă de interes la orele de dirigenție din școlile ieșene – FOTO

Fenomenul bullying-ului a devenit o temă de interes la orele de dirigenție din școlile ieșene – FOTO

10 feb. 2024, 02:00, 1 ,
Ștefana Șovea în Eveniment-Social

Ora de dirigenție reprezintă o activitate educativă care a devenit din ce în mai iubită de elevii ieșeni. Dacă în timpul orei rezolvau exerciții de matematică sau de limba și literatura română, acum, elevii vin cu propuneri de subiecte pe care să le abordeze împreună cu dirigintele lor. O temă actuală și de interes discutată tot mai des este legată de fenomenul bullying-ului.

Bullying-ul este o temă abordată din ce în ce mai des la orele de dirigenție

Elevii ieșeni privesc mai serios ora de dirigenție, deoarece este mult mai adecvată nevoilor și intereselor lor. Reporterii BZI au discutat cu mai mulți profesori pentru a afla principalele teme abordate la această oră.

Bullying-ul a devenit un fenomen care a luat amploare în toate școlile din România. Motivele sunt multiple, începând de la educația din familie până la reacțiile dintre colegi. Pentru profesori a devenit tot mai greu să țină în frâu aceste porniri, însă este importantă prevenirea unui comportament agresiv.

Cristina Zgavardici predă engleză în cadrul Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, iar la orele de dirigenție pe care le ține pentru elevii de clasa a V-a abordează, în special, tema bullying-ului, fiind una de actualitate.

„Temele abordate sunt specifice vârstei și răspund nevoilor elevilor în această perioadă de tranziție între copilărie și adolescență. În ciuda faptului că termenul de bullying este din ce în ce mai cunoscut și folosit, este încă mare nevoie de prevenție și intervenție pe cazuri de bullying și cyberbullying. Vorbim și despre cum și cât timp petrecem în mediul online, despre pericole și provocări. O altă temă actuală și necesară este gestionarea emoțiilor și a conflictelor.

În această perioadă, elevii intră în contact cu primele tentații interzise, văzând, auzind indirect sau direct în anturajul lor. Pentru a le acorda elevilor suport în procesul de învățare, abordăm tema managementul învățării. Se discută despre stiluri diferite de învățare și tehnici eficiente de învățare. Pe parcursul gimnaziului, le vorbim elevilor despre importanța descoperirii talentelor și aptitudinilor. Îi ajutăm și îi ghidăm în acest proces de identificare a punctelor forte”, spune Cristina Zgavardici.

Irina Bălău predă matematică la Școala Gimnazială „Ionel Teodoreanu” Iași și este diriginte clasa a VI-a. La ora de dirigenție, elevii sugerează anumite teme, precum importanța școlii în viața lor sau unele legate de schimbarea corpului în adolescență. Tema cea mai actuală în ziua de astăzi este fenomenul bullyingului.

Profesoara subliniază faptul că în cariera de peste 30 de ani în sistemul de învățământ nu a predat niciodată matematică la ora de dirigenție.

„La orele de dirigenție abordăm, în special, temele sugerate de către copii. Mă consult foarte mult cu ei, pentru că este important să știu ce își doresc ei. Tema bullying-ului este prezentă și trebuie discutată mereu, mai ales atunci când apar probleme. Ei vor avea o Evaluare Națională la clasa a VI-a și ne axăm, în această perioadă, pe gestionarea emoțiilor în timpul examenului. Copiii având vârste cuprinse în 11 și 13 ani, abordăm teme specifice vârstei. Și-au dorit foarte mult să discutăm despre importanța școlii în viața lor, ei vor să știe de ce trebuie să învețe și cu ce o să îi ajute în viață materiile pe care le studiază. Avem și o programă pe care o parcurgem și pot spune faptul că în carierea mea de peste 30 de ani nu am făcut niciodată matematică la ora de dirigenție”, precizează Irina Bălău.

Orele de dirigenție sunt mult mai îndrăgite de elevii ieșeni

Simona Moraru este profesor consilier școlar în cadrul Colegiului Național „Garabet Ibrăileanu” Iași. Este diriginte la clasa a VII-a și printre temele abordate la orele de dirigenție se numără autocunoașterea, stilul de viață sănătos, dezvoltarea emoțională și socială, managementul învățării și al carierei.

„Prin programa de la nivel gimnazial, consiliere și orientare, se urmărește susținerea în continuare a formării armonioase a personalității elevilor, exersarea de competențe deja internalizate în următoarele arii și domenii de viață: autocunoaștere, stil de viață sănătos, dezvoltare emoțională și socială, managementul învățării, managementul carierei. Aceste dimensiuni ale activității umane constituie nucleul generator de transformare a potențialului în realități constructive ale viitorului adult”, spune Simona Moraru.

Lucia Miron predă Informatică și Tehnologia Informației și a Comunicațiilor la Colegiul Național „Costache Negruzzi” Iași. Este diriginte la clasa a VIII-a, iar elevii sunt interesați să afle cât mai multe lucruri despre orientarea școlară și profesională. Principala temă abordată în această perioadă este „Gestionarea emoțiilor și a stresului provocat de examene”, deoarece copiii se pregătesc să susțină examenul de Evaluare Națională.

„Sunt diriginte la o clasă de a VIII-a, iar la orele de dirigenție abordăm anumite teme, unele fiind propuse chiar de elevi. Acum, pe ei îi interesează orientarea școlară și profesională. Ei își doresc să vadă cât mai multe opțiuni, în funcție de aptitudinile lor. Una dintre temele cele mai agreate este «Gestionarea emoțiilor și a stresului provocat de examene». Recent, elevii au avut simulare, iar săptămâna trecută, la ora de dirigenție a fost prezent și consilierul școlii, care a ținut o lecție pe această temă. Abordăm și teme de bullying, fiind actuale, siguranța pe internet este o altă temă, am mai abordat chiar și teme de tehnologie, legate de selectarea gunoiului”, declară Lucia Miron în legătură cu temele abordate la orele de dirigenție.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *