Explozia de la Călimănești a lăsat în urmă familii destrămate şi multă suferinţă. Părinţii a doi fraţi răniţi au povestit cum au aflat vestea de la un poliţist care le-a bătut în poartă.
Cu lacrimi în ochi, familiile victimelor rănite în explozia din Vrancea povestesc cum au aflat tragica veste.
„A venit un organ de Poliție și a sunat la poartă. Ne-a întrebat dacă avem copii la Umbrărescu. Am zis că avem doi și mi-a spus că s-a produs o explozie”, povestește mama celor doi frați.
„Nu ne-a spus nimeni nimic”
Una dintre victime nici nu lucra la acel şantier. Este şofer, iar în seara dezastrului venise doar să descarce o cisternă cu ciment. De atunci şi până acum, familia nu mai ştie nimic de el.
„Nu știu nimic. Nu ne-a spus nimeni nimic. Așteptăm. Am vorbit cu Poliția, am fost la spital la Adjud și la Focșani. Nu se știe nimic!”, spune fiul victimei.
Identificarea celor patru persoane care au decedat a fost dificilă, pentru că trupurile lor erau de nerecunoscut. Anchetatorii au folosit actele firmei, pentru a vedea pontajele şi aşa au ajuns să afle cine sunt cei care au murit.
În urma exploziei, patru persoane și-au pierdut viața, iar alte cinci au fost grav rănite.
„Din primele concluzii este o eroare umană”
Experții de la ISU Vrancea au comunicat că incidentul în care au murit patru muncitori și alți cinci au fost răniți a fost o provocat de o eroare umană, potrivit Jurnal de Vrancea
.„În urma cercetărilor efectuate, s-a constatat că a fost vorba despre o explozie urmată de incendiu din cauza fisurării magistralei de transport gaze naturale şi apariţia scânteilor mecanice, urmare a executării lucrărilor pe şantierul autostrăzii A7″, a precizat purtătorul de cuvânt al ISU Vrancea, Florin Olaru.
Prefectul judeţului Vrancea, Nicuşor Halici, a declarat joi că se fac verifări la magistrala de gaz, care ar fi trebuit să se afle la o adâncime de 1,8 m, dar din primele cercetări conducta se află la aproximativ un metru sub pâmânt, potrivit estimării făcute de oficial la fața locului.
„Din primele concluzii, este o eroare umană, vedem acum de unde vine eroarea umană, din cea constructivă a acestei magistrale, că nu ar fi la adâncimea corectă faţă de cât s-a intervenit în 2017, ultima oară, pe acest tronson şi ar fi fost remediate zonele cu o degradare mai mare de 40%. El a fost verificat în 2016, acest gazoduct, magistrală şi rezista, conform verificărilor, la o presiune de 45 de bari, pe ea avea în timpul exploziei 35 de bari de atmosfere, aşa o ţineau, cu 10 atmosfere sub cea dată de verificări”, a spus prefectul.