Florentina B., proprietara unui apartament din complexul Exclusiv Residence, a primit o factură incredibilă. În condițiile în care contorul arăta un consum de 83 de metri cubi, compania Delgaz Grid a socotit un consum de 866 de metri cubi
Proprietara unui apartament din complexul Exclusiv Residence, dezvoltat de frații Negurici, de pe șoseaua Ștefan cel Mare și Sfânt, din Iași, s-a trezit cu factura umflată chiar de 10 ori. Florentina B. s-a asigurat ca, în fiecare lună, să transmită consumul companiei Delgaz Grid. Dar, pentru perioada 18 decembrie 2021 – 15 ianuarie 2022, Delgaz a facturat un consum de 866 de metri cubi, în condițiile în care indexul contorului arăta la finalul lunii ianuarie 2022 un consum de 83 de metri cubi. Femeia a încercat să obțină lămuriri de la reprezentanții companiei, dar nu a reușit să intre în contact cu un consultant. Acum, se uită la o factură de 2.297 de lei ce nu reflectă realitatea.
”Sunt clientă E.ON, folosesc aplicația E.ON My Line pentru vizualizarea facturilor, trimitere index și inclusiv plata online. Am constatat că, la punctul de consum din șoseaua Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 4, a fost emisă o factură cu transmitere index din luna ianuarie care nu-mi aparține. Indexul citit de mine pe data de 29 ianuarie 2022 la zi este de 83, iar cel cuprins în factură arată că indexul nou este de 866. Am contactat telefonic și prin chat Serviciul Clienți E.ON fără a avea posibilitatea de intra direct cu un consultant. În cele din urmă am trimis un e-mail pe data de 29 ianuarie 2022”, a precizat pentru BZI proprietara unui apartament de la blocul A13 din complexul rezidențial.
Factură la gaz de 10 ori de la apartamentul din Iași a ajuns pe masa comisarilor de la Protecția Consumatorilor
Reclamanta a exclus varianta în care ar fi trimis greșit consumul și că valoarea a fost inventată de reprezentanții companiei. De precizat este că apartamentul are o suprafață utilă de 43 mp și este compus din două camere.
”Din partea mea este exclus să fi trimis citirea greșit, iar chiriașul meu nu se pricepe. Îmi trimite mereu fotografii de la index, să mă ocup eu. Acolo nu avem centrale de apartament, încălzirea este de la centrala blocului”, a mai spus reclamanta.
Mai mult, Florentina B. a apelat și la ajutorul reprezentanților Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Iași. Reprezentanții instituției de control au precizat că, până în acest moment, la Iași au fost depuse nu mai puțin de 60 de reclamații legate de facturarea greșită și că acest număr ar putea crește în perioada următoare. În aceste situații, comisarii solicită companiei Delgaz să remedieze problemele sesizate de clienții casnici. În cazul în care furnizorii de energie umflă facturile, riscă amenda maximă de 20.000 de lei, conform modificărilor aduse OUG nr. 118/2021. Delgaz Grid, fosta E.ON, a fost implicată în mai multe scandaluri.
Delgaz Grid a intrat cu stâlpii pe o suprafață importantă de teren
La rândul său, un afacerist din Iași, investitor în domeniul imobiliar, se află în centrul unui conflict cu compania E.ON, actuala Delgaz Grid, din cauza mai multor stâlpi montați ilegal pe un teren privat. Proprietarul are o suprafață de teren situată în comuna Miroslava, județul Iași, în apropierea străzilor Livezilor – Gospodari, de aproape 13 hectare.
Însă a avut neplăcuta surpriză să constate că, pe teren, au apărut mai mulți stâlpi de tensiune, care au fost montați fără un acord prealabil. S-a ajuns la depunerea unei plângeri penale împotriva E.ON Distribuție România SA, dar și a societății Electromontaj SA București, care a executat lucrarea. Demersurile de soluționare a conflictului au început în vara anului trecut. Pe de altă parte, rămâne de văzut dacă reclamația femeii de la complexul Exclusive Residence în legătură cu factura de 10 ori mai mare la gaz va fi soluționată în vreun fel.