Facebook anunță schimbări importante ce vor permite utilizatorilor să transmită live convorbiri video cu până la 50 de participanți. Funcția combină produsul de streaming video Facebook al companiei și produsul pentru apeluri video Messenger Rooms.
Funcția va permite utilizatorilor să transmită fluxuri video efectuate folosind produsul Messenger Rooms al companiei, combinându-l cu produsul său live streaming de Facebook. Acest lucru va face posibil pentru publicul larg să urmărească apelurile video de grup în timp real. Aceasta ar putea include evenimente precum panouri de difuzoare, reuniuni de emisiuni TV și evenimente în rețea.
Facebook anunță schimbări importante: Transmiterea în direct a apelurilor Messenger Rooms
Posibilitatea de a transmite în direct apelurile Messenger Rooms este cea mai mare actualizare a produsului de apeluri video de când a fost lansată de Facebook în aprilie.
În momentul în care a fost făcut anunțul, acțiunile produsului de apel video rival Zoom au scăzut cu până la 5%. Posibilitatea de a transmite în direct apelurile de mesagerie în camere ar putea reprezenta o altă amenințare pentru Zoom, care permite utilizatorilor plătiți să transmită live video apeluri către servicii precum Facebook, YouTube Google și Amazon Twitch.
Utilizatorii care creează o cameră de mesagerie vor putea transmite apelul de la profilul lor, de la o pagină de Facebook sau de la un grup de Facebook. Acei utilizatori vor putea controla cine participă la apeluri și cine poate vedea transmisiile. Creatorii pot adăuga sau elimina participanții și pot bloca apeluri pentru a preveni așa-numitele farse „zoombombing“.
Messenger Rooms, începând de joi
Reprezentanții Facebook au decis ca începând de joi să lanseze această funcție video în unele țări, urmând ca în curând să fie disponibil în toate țările unde există Messenger Rooms.
„Indiferent dacă găzduiești un club de carte cu prietenii, intervievarea unui grup de experți, predarea unei clase de fitness sau difuzarea cu prietenii tăi pentru distracție, să mergi în direct dintr-o cameră face ușor să ai emisii mai interactive cu audiențe de orice dimensiune”, au spus reprezentanții Facebook cu ocazia anunțării noii caracteristici.
În urma măsurilor de distanțare socială impuse de multe țări, în contextul pandemiei de coronavirus, numărul transmisiunilor live de pe Facebook s-a dublat în iunie comparativ cu anul anterior.
Facebook vrea să convingă patru milioane de americani să meargă la vot
Luna tercută, Mark Zuckerberg a anunțat că Facebook are ca obiectiv, la alegerile prezidențiale americane din noiembrie, să contribuie la înscrierea a patru milioane de americani suplimentari pe listele electorale. El a adăugat că reclamele publicitare ale presei din străinătate vor fi blocate în această perioadă.
„Anunţăm miercuri cea mai mare campanie de informare electorală din istoria americană. Scopul nostru este să ajutăm patru milioane de persoane să se înregistreze”, se arată într-un articol al lui Mark Zuckerberg publicat de USA Today.
Înregistrarea alegătorilor este o problemă-cheie a alegerilor prezidenţiale din Statele Unite, membrii anumitor comunităţi defavorizate având dificultăţi sau reticenţe în a se înscrie pe liste.
Centru de informaţii electorale
Mark Zuckerberg a anunţat că doreşte să le ofere utilizatorilor „un nou Centru de informaţii electorale (…) în partea de sus a fluxului de ştiri de pe Facebook şi Instagram, pentru a se asigura că toată lumea are posibilitatea să îl vadă”.
„În general, prevedem că peste 160 de milioane de persoane din Statele Unite vor vedea între iulie şi noiembrie informaţii din surse fiabile pe Facebook cu privire la procedura de votare la alegerile generale”, a mai spus el.
Reţeaua „introduce, de asemenea, posibilitatea de a nu mai vedea reclame politice”, o caracteristică care va fi lansată începând cu 24 iunie.
Facebook a anunţat pe 4 iunie că intenţionează să interzică din această vară reclamele postate de mass-media controlate financiar şi editorial de stat pe platformele sale americane.