Prima pagină » Actualitate » Experţii anunţă că un asteroid uriaş va lovi orbita Pământului în data de 13 septembrie

05 sept. 2022, 17:00, 5 ,
în Actualitate

Experţii anunţă că un asteroid masiv, de două ori mai mare decât Big Ben, va lovi orbita Pământului pe 13 septembrie la 3:50, ora României. Specialiştii susţin că roca se va deplasa la aproximativ 6,7 milioane de kilometri de Pământ.

Amintim că ultimul asteroid masiv, de mărimea unei case mici, a traversat Rusia în anul 2013 şi din fericire nu s-a lovit de Pământ, ci s-a dezintegrat la doar 20 de kilometri deasupra solului.

Un asteroid uriaş va lovi orbita Pământului

Un asteroid uriaș va intra pe orbita Pământului pe 13 septembrie, la ora 3:50, potrivit specialiştilor. De două ori mai mare decât Big Ben-ul, piatra spațială gigantică numită „2008 RW”, se apropie de Pământ doar o dată la trei sau patru ani.

Experții afirmă că de această dată, corpul va trece foarte aproape de Pământ și se va prăbuși pe orbita noastră, şi se aşteaptă ca viteza acestuia să depăşească 10 kilometri pe oră.

Totodată, specialiștii în domeniu au estimat că roca masivă se va deplasa la aproximativ 6,7 milioane de kilometri de Pământ, ceea ce este suficient de aproape pentru a fi atrasă de atracția gravitațională a Pământului.

„Acest obiect din apropierea Pământului aparține grupului Apollo. El face o orbită în jurul Soarelui în 1023 de zile.În acest timp, asteroidul se îndepărtează de Soare la o distanță maximă de 456 de milioane de kilometri și se apropie de acesta la o distanță minimă de 139 de milioane de kilometri.

Distanța asteroidului 2008 RW față de Pământ este în prezent de 51,63 milioane de kilometri, echivalentul a 0,35 unități astronomice. Lumina are nevoie de două minute și 52 de secunde pentru a călători de la asteroidul 2008 RW și a ajunge până la noi”, au comunicat experții de la The Sky.

Cel mai mare asteroid ce a trecut pe lângă Pământ

Într-un context asemănător. amintim faptul că duminică, 21 martie 2021, pe lângă planeta Pământ, a trecut cel mai mare asteroid. Astronomii au avut atunci rara oportunitate de a observa această relicvă din perioada formării Sistemului Solar, și potrivit unor oficiali de la NASA, nu au existat riscuri pentru omenire (precizăm și că de curând, NASA a publicat un clip audio cu undele sonore emise de o gaură neagră).

Specialiștii au estimat că acest asteroid se va apropia din nou de Terra în anul 2052, când va trece la aproximativ şapte distanţe lunare – 2,8 milioane km.

Deocamdată. asteroidul s-a apropiat până la aproape 2 milioane de kilometri de planeta noastră şi a reprezentat o valoroasă oportunitate ştiinţifică pentru astronomi. Numit 2001 FO32, asteroidul a trecut la de peste 5 ori distanţa dintre Pământ şi Lună, neexistând pericol de coliziune cu Terra, cel puţin pentru secolele ce vor urma.

“Cunoaştem foarte bine traseul orbital din jurul Soarelui al lui 2001 FO32, pentru ca a fost descoperit acum 20 de ani şi a fost urmărit de atunci. Nu există niciun risc ca asteroidul să se apropie mai mult de 1,25 milioane de mile de Pământ (n.r.: 2 mil. km)”, a declarat Paul Chodas, director al Center for Near Earth Object Studies (CNEOS), din cadrul Jet Propulsion Laboratory (California de Sud), relatează Agerpres.

Acum însă, specialiștii anunţă că un asteroid uriaş va lovi orbita Pământului în data de 13 septembrie.

Comentarii
  • Interesanta stire. Poate fragmente din asteroid vor cadea asupra Ucrainei

• Se aşteaptă ca viteza acestuia să depăşească 10 kilometri pe oră ?
    Pai asta nu e asteroid , e o persoana care face jogging pe orbita .

• Chuck Norris

E posibil sa fiti voi loviti in cap. Orbita e ceva teoretic, nu are cum sa fie lovita.

• Când am citit articolul la acest lucru m-am gândit. O traiectorie nu poate fi ”lovită” ci doar intersectată, traversată etc.

• Vladimir Rachetă

Pana mea, iar l-ați lăsat pe Bulă la taste, nu a mers în prima zi la școală pentru că are Covid, este? Ce naiba mă, 10 km/h viteza asteroidului, poate a hemoroidului lui Bulă, în timp ce aleargă după fluturi prin pădure.