Noua generație de copii fac în clasa a doua un exercițiu pe care noi probabil știam să îl rezolvăm prin clasa a patra, a cincea, însă asta nu mai este un secret.
Exercițiu clasa a doua pe care puțini știu să îl rezolve
Exercițiile de matematică de cele mai multe ori ni se par greoaie, cu o cerință extrem de stufoasă și cu așteptări mult prea nerealiste în concordanță cu vârstele copiilor.
Exercițiul următor a pus pe foc adulții iar copiii nici nu vor să audă că îl au ca temă acasă sau că îl vor rezolva în clasă ca muncă individuală.
8-3+5 este exercițiul pe care mulți români nu știu să îl rezolve, având dificultăți la ordinea efectuării operațiilor.
Care este ordinea efectuării operațiilor în matematică
Există trei tipuri de operații. De ordinul I, II, III. Cele de ordinul I sunt adunările și scăderile, cele de ordinul II sunt înmulțirea și împărțirea iar ridicarea la putere și extragerea radicalului sunt operații de ordinul 3.
De asemenea, există două tipuri de exerciții: cu paranteze și fără paranteze. La exercițiile fără paranteze, efectuăm operațiile de ordinul III, urmate de cele de ordinul II iar mai apoi de cele de ordinul I. Adunarea și scăderea se comportă la fel într-un exercițiu de clasa a doua, astfel nu trebuie ținut cont de cum se calculează. Singura regulă este că la scădere vom scădea din numărul cel mai mare pe cel mai mic iar la adunare nu contează pe care număr îl adunăm cu care.