Un ieșean stabilit în Anglia nu va mai folosi prea curând produse de la Brico Depot. A crezut că face o afacere, produsele fiind mult mai ieftine în Iași decât în Anglia. I-au trimis tablă veche, ruginită.
„Când curierul s-a dus să ridice pachetul, a observat că tabla era ruginită. Cei de acolo au spus că se șterge. A ajuns pachetul în Anglia și, când m-am uitat, tabla era veche, ruginită. Au pus toate mizeriile”, a povestit Andrei Merlan. Reclamația ieșeanului a ajuns la șefii din București. „Este o situație neplăcută în primul rând pentru client. Noi am luat legătura și cu furnizorul, ca să nu se mai întâmple astfel de situații”, a declarat Cristina Micu, director Marketing, Customer& Digital.
Un ieșean a crezut că face o afacere bună, când a apelat la punctul de lucru al magazinuluiui Brico Depot, din șoseaua Păcurari. Andrei Merlan, în vârsta de 41 de ani, este stabilit de ceva timp în Anglia. Aici a cumpărat o casă pentru care va achita rate în următorii ani. Pentru că proprietatea are și un garaj, bârbatul s-a gândit să facă modernizări, să schimbe acoperișul. A făcut câteva calcule și și-a dat seama că l-ar costa cam 2.000 de lire tabla zincată. Mult mai ieftin l-ar fi ajuns dacă ar fi comandat aceleași materiale din Iași, cu tot cu transport. Însă, lucrurile nu au ieșit așa cum a plănuit.
„Am apelat la o rudă de a mea să cumpere un pachet cu 50 de bucăți de tablă zincată. Eu am un curier care face curse în Anglia, Constantin Antighin. Mă ajungea mult mai ieftin. Am plătit integral comanda, cu 1.470 lei, pe data de 23 octombrie. Când curierul s-a dus să ridice pachetul, a observat că tabla era ruginită. Cei de acolo au spus că se șterge. A ajuns pachetul în Anglia și, când m-am uitat, tabla era veche, ruginită. Au pus toate mizeriile”, a povestit Merlan.
S-a încercat o înțelegere
Bărbatul păgubit a sunat nervos la sediul Brico Depot pentru a cere explicații.
„Ei au recunoscut că sunt vinovați și am spus să ajungem la o înțelegere. Am convenit să-mi dea 5 găleți de vopsea. Asta însemna un plus de efort din partea mea. Am zis să fiu înțeleg1tor și am bătut palma. A trecut ceva timp, iar ei nu mai răspundeau la telefon. L-am trimis pe cumnatul meu să verifice. Nu răspundeau, apoi au spus că nu gasesc curier. În final s-au hotărât și mi-au spus că nu am decât să trimit reclamația la furnizor, pentru că ei nu au ce face. M-au lăsat în ploaie. Tabla aia nu poți să o pui nici măcar la un WC. Un produs care iese dintr-un magazin trebuie verificat, măcar pentru oglinda firmei”, a mai spus Adrian Merlan. Acesta a promis că nu se va opri aici.
S-a intervenit de la București
Culmea, problema ieșeanului a ajuns la București, unde oficialii companiei au precizat că vor rezolva problema.
„Este o situație neplăcută în primul rând pentru client. Noi am luat legătura și cu furnizorul, ca să nu se mai întâmple astfel de situații. Vom returna integral banii. Cum vom face? Vom găsi o soluție. Situația este neplăcută, nu este una obișnuită pentru noi. Cred că trebuie să luăm taurul de coarne, să rezolvăm problema cât mai repede. Vrem să ne asigurăm că nu vom mai întâmpina astfel de probleme”, a subliniat Cristina Micu, director Marketing, Customer& Digital.
Au refuzat să dea explicații
Reporterii BZI au încercat să obțină un punct de vedere din partea reprezentanților Brico Depot, dar în zadar.
„Știu despre ce este vorba, dar nu m-am ocupat eu. Voi transmite doamnei Anca Pandelaș, care se ocupă de magazin”, a spus un responsabil al magazinului.
Până la închiderea ediției nu a fost transmis un punct de vedere. În 2017, Kingfisher Group LTD, compania mamă a Brico Depot, cu sediul în Londra, a cumpărat rețeaua de magazine Praktiker, ce a reușit să se înfigă bine în piața de bricolaj din România. Anul trecut, Bricostore România SA a înregistrat o cifră de afaceri de 864,8 milioane lei, adică 184 milioane euro, dar cu pierderi de 35 milioane lei, adică peste 7 milioane euro. Datoriile sunt de 918 milioane lei, cu un număr de 995 de angajați în toată rețeaua de magazine din țară. Societatea are trei administratori: Adela Smaranda Smeu, Sebastien David Marian Krysiak (Franța) și Marie Fabien Mazauric Christian (Franța).
Cu ce se laudă
În descrierea afacerii, clienții sunt asigurați că vor primi produse de calitate, dar realitatea este cu totul alta.
„Credem că toată lumea ar trebui să aibă o locuință în care să se simtă bine, iar obiectivul principal este ca activitatea de reamenajare a locuinței să devină accesibilă tuturor. Vrem să oferim tuturor clienților acces la game de produse mai bune, la prețuri mici zilnic, în magazine mai bune. Dorim să punem la dispoziția clienților produsele și sfaturile potrivite pentru ca toate proiectele lor, indiferent de complexitate, să devină realitate”, se arată în descrierea Brico Depot