Judecătorii au dispus condamnarea unui bărbat acuzat de ucidere din culpă. Accidentul în care a fost implicat vehiculul condus de acesta a avut loc pe data de 22 octombrie 2014. Procurorii spun că impactul mortal a avut loc după ce două jante s-au desprins din ansamblul de vehicule condus de bărbat
Un bărbat a fost pedepsit de judecători în urma unui accident rutier mortal. Astfel, magistrații din cadrul Judecătoriei Pașcani au dispus recent condamnarea lui Ioan Olariu la doi ani și șase luni de închisoare, cu suspendare, pentru ucidere din culpă.
„Instanța obligă inculpatul să presteze o muncă neremunerată în folosul comunității pe o perioadă de 60 de zile lucrătoare, activitate care se va desfășura fie în cadrul Primăriei comunei Petricani, județul Neamț, fie în cadrul instituțiilor pe care le gestionează din punct de vedere administrativ”, au precizat judecătorii.
În plus, ei au admis în parte acțiunea civilă formulată în cauză și au obligat asiguratorul Astra SA la plata unor despăgubiri în valoare totală de 106.000 de euro și 28.616 lei.
De remarcat, este faptul că sentința nu e definitivă, aceasta putând fi contestată.
Un accident mortal straniu
Procesul bărbatului a început pe data de 12 martie 2019. Atunci, procurorii l-au trimis în judecată pe Ioan Olariu, un bărbat de 41 de ani, din județul Neamț, sub acuzația de ucidere din culpă.
„Pe data de 22 octombrie 2014, în jurul orei 6:55, inculpatul Olariu Ioan a condus pe DN 28A ansamblul de autovehicule compus din autoutilitară marca Scania și o remorcă, spre Târgu Frumos, județul Iași. La kilometrul 8+500 m, din cauza faptului că nu a efectuat în mod corespunzător la plecarea în cursă verificarea tehnică a ansamblului auto, așa cum se prevedea în fișa postului, în sensul că nu a strâns corespunzător piulițele de prindere a roților ansamblului auto pe care îl conducea și nu a verificat ulterior gradul de strângere al acestora, s-au desprins două jante cu tot cu pneuri de la puntea stânga-spate a remorcii. Una dintre jante a intrat în coliziune cu un autoturism marca Toyota Auris, iar cel de-al doilea a lovit un autoturism marca BMW, producând decesul conducătorului acestuia, M.C.P., ce se deplasa regulamentar, în spatele ansamblului de vehicule”, au declarat procurorii.
„Piulițele s-au slăbit în timp”
Anchetatorii au mai afirmat că, din actele existente la dosar rezultă că, în ziua respectivă, Olariu efectua o cursă pentru firma la care era angajat ca șofer, mai exact era vorba despre un transport de material lemnos.
Oamenii legii au mai spus că, în afara localității Costești, județul Iași, pe un sector de drum în aliniament, unde erau amplasate indicatoarele „Depășirea interzisă” și „Curbă la stânga”, cu vizibilitate îngreunată din cauza ceții, cu asfalt umed, unde sensurile de mers cu câte o bandă sunt despărțite prin marcaj cu o linie simplă continuă, viteza de circulație fiind limitată la 90 de km/h, în timp ce ansamblul de autovehicule rula cu o viteză de aproximativ 60 km/h, cele două jante cu pneuri s-au desprins de la puntea stânga-spate a remorcii, iar una dintre acestea a lovit la nivelul parbrizului autoturismul marca BMW, ce se deplasa cu o viteză între 60 și 90 km, în spatele ansamblului de vehicule condus de Olariu.
„În urma impactului jantei cu parbrizul autoturismului marca BMW, care a părăsit carosabilul, șoferul M.C.P. a decedat, suferind traumatisme incompatibile cu viața. În cauză au fost efectuate două expertize criminalistice, ambele subliniind în esență faptul că desprinderea roților de la remorcă s-a petrecut ca urmare a faptului că piulițele nu au fost strânse corespunzător în momentul montării și din cauza faptului că nu s-a verificat periodic gradul de strângere a acestora de către persoana însărcinată cu aceste atribuții. În raportul de expertiză întocmit de LIEC Iași s-a mai subliniat că desfiletarea piulițelor de la roți nu s-a produs instant, că acestea s-au slăbit în timp și că zgomotele specifice din cauza rulării sinuoase a roților slăbite puteau fi percepute de conducătorul ansamblului rutier”, au subliniat oamenii legii.
„Din cauza drumului…”
Pe de altă parte, Ioan Olariu a precizat în faza de urmărire penală că este nevinovat pentru incidentul produs.
„Nu mă consider vinovat de accidentul produs, întrucât am verificat la nivel vizual starea ansamblului de autovehicule, fără a constata nereguli. Cel mai probabil, desprinderea roților s-a realizat din cauza drumului pe care l-a parcurs anterior accidentului, din localitatea Tulgheș, județul Hunedoara”, a precizat bărbatul.
Totuși, în faza de judecată, Olariu a urmat procedura simplificată în cazul recunoașterii învinuirii.
De asemenea, potrivit unui raport de expertiză, starea drumului și transportul în regim de suprasarcină nu au influențat procesul de desfiletat și lipsa unui control permanent asupra integrității montajului și forței de strângere a piulițelor.