Prima pagină » Eveniment-Social » Evaluare Națională 2022 pentru elevii ieșeni de clasa a VI-a. Cum au arătat subiectele la limba română și comunicare
Evaluare Națională 2022 pentru elevii ieșeni de clasa a VI-a. Cum au arătat subiectele la limba română și comunicare

Evaluare Națională 2022 pentru elevii ieșeni de clasa a VI-a. Cum au arătat subiectele la limba română și comunicare

26 mai 2022, 02:02,
Andreea Timofte în Eveniment-Social

Miercuri, 25 mai 2022, 7.133 de elevi, din 169 de unități de învățământ din județul Iași, au susținut proba la limba română, din cadrul Evaluării Naționale. Joi, 26 mai 2022, va avea loc evaluarea la matematică

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean a declarat că la testare au participat 7.133 de elevi dintre cei 8.365 de elevi înscriși, testarea fiind susținută în 169 de unități școlare.

Cadrele didactice vor corecta examenele în cel mult 6 zile de la data susținerii acestora de către elevi.

Ce subiecte au avut de rezolvat elevii ieșeni de clasa a VI-a ka Evaluare Națională 2022

Subiectele primite de elevi la evaluarea competențelor fundamentale dobândite la finalul clasei a VI-a la limba aromână și comunicare s-au concentrat pe lecturarea a trei texte, în funcție de limba maternă a fiecărui elev.urmând ca apoi elevii să răspundă unui șir de cerințe. Practic, a existat un singur subiect cu 10 subpuncte.

Textul a fost narativ, se relatau activități pe care un părinte le poate realiza alături de copii, mai exact, părinții erau sfătuiți astfel încât relația cu tinerii să fie cât mai armonioasă. Pe baza acestui text, la exercițiul 1 elevii au bifaf varianta corectă, la exercițiul 2 au asociat prin săgeți variantele corespunzătoare, la al treila au trebuit să transcrie din text câte două cuvinte referitoare la copilărie, adică subiectul central al textului, iar la  punctul 4 au ales varianta corectă, la fel, cu ajutorul informațiilor prezentate în narațiune. Mai departe, la punctul 5, elevii au completat o frază, iar mai apoi au prezentat asemănări între cele trei texte, și-au exprimat opinia în privința textelor și a trebuit ca într-un final aceștia să-și argumenteze alegerea.

Corectarea nu se va face în manieră clasică, nu se vor menționa rezolvările, ci cadrele didactice vor putea doar sublinia anumite răspunsuri, pentru a evidenția codul atribuit elevului. După corectarea testelor, părinții sau reprezentații legali ai elevilor vor fi chemați la școală, unde li se vor prezenta, în privat, lucrările.

Rezultatele sunt incluse într-un raport realizat la nivel de școală

Evaluarea testelor se face în cadrul școlii de cadre didactice de către două cadre didactice: profesorul de la clasă și un alt cadru didactic din școală, care nu a predat la clasă și nu a fost nici asistent. La corectare nu se precizează rezultatele corecte, așa cum procedează învățătorii în mod normal, dar se pot face mențiuni și se pot sublinia anumite lucruri, pentru a evidenția și argumenta codul atribuit elevului.

La finalul evaluărilor, învățătorul clasei întocmește un raport la nivelul clasei, în care sunt trecute toate codurile obținute la fiecare item cu toate explicațiile necesare acordării respectivului cod, pentru fiecare elev în parte.

Raportul privind rezultatele obținute la evaluare națională, proba la limba română și comunicare, pentru clasa a VI-a este discutat la nivelul catedrei, pentru ca mai apoi să fie inclus într-un raport realizat la nivel de școală. Amintim că evaluarea națională la clasa a VI-a s-a introdus în anul 2013, odată cu cele de la clasele a II-a și a IV-a.

Aceste evaluări sunt considerate evaluări periodice. Prin aceste verificări şi evaluări de sistem sunt făcute „calibrări de sistem”, iar prin introducerea evaluărilor naţionale şi la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se poate urmări mai bine cum evoluează fiecare elev, dar şi dacă şi unde sunt probleme la nivel de şcoală, de clasă sau de elev.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
27 noiembrie 2024
27 noiembrie 2024