Zeci de mii de romani care si-au cumparat masini noi in ultimele luni trebuie sa le inmatriculeze de urgenta. Este vorba despre autoturisme Euro 6. Mai clar, masinile din toata Europa sunt acum produse dupa un nou sistem de testare a emisiilor si consumului.
Ce nu se mai conformeaza, nu se mai inmatriculeaza de la 1 septembrie. La Directiile de Inmatriculari, oamenii stau la coada. Iar dealerii ar putea vinde la reducere masini gata inmatriculate, care sunt deja pe stoc.
Mai aveti la dispozitie cateva zile, pana pe data de 31 august, pentru a veni cu numerele rosii sa va inmatriculati masinile, daca ati cumparat in ultimele luni un autoturism nou, euro 6 sau microbuz de pasageri.
Atentie, de la data de de 1 septembrie nu vor mai fi omoligate masinile pe norma veche.
George Dinca, directorul Registrului Auto Roman: "Omul se duce si cumpara masina, nu prea intra el in amanunte. Pericolul stii care este? Au primit carte de identitate in iunie-iulie, nu s-au dus sa si-o inmatriculeze pentru ca au primit numere rosii pt 90 de zile si a plecat omul in concediu. Daca vine la inmatriculare dupa 1 septembrie nu i-o inmatriculeaza."
Dupa scandalul "dieselgate", in care soferii au fost pacaliti cu privire la emisiile de noxe, la nivel european sistemul vechi de omolgare s-a schimbat.
Adrian Mitrean, analist auto: "Se actualizeza norma de poluare. Noi pana acum eram obisnuiti cu norma Euro 4, 5,6. Acum norma in vigoare este Euro 6 si ar trebui sa trecem la Euro 7. Dar pana la Euro 7 mai sunt niste etape intermediare. La 1 septembrie ajungem la una dintre aceste etape de imbunatatire a standardului Euro 6."
Iar, acum, zeci de mii de romani au aflat aflat ca trebuie sa isi inmatriculeze masinile in urmatoarele doua saptamani.
La Directiile de Inmatriculari e coada. Pana pe 31 august vor fi in jur de 30.000 de persoane fizice sau juridice care vor trebui sa isi inmatriculeze masinile. Pana acum in jur de 3.000 de astfel de masini au primit actele.
Silviu Arsenescu, sef Serviciu Inmatriculari: "Atat serviciile publice comunitare cat si Directia Regim de Conducere si-a prelungit programul cu publicul pentru preluarea acestor dosare in regim prioritar. In Bucuresti programul a fost deja modificat, dar vedem in functie de delaeri, daca se va impune aceasta masura."
Si vanzatorii care inca mai au pe stoc astfel de masini trebuie sa le inmatriculeze. Dealerii auto spun ca asta le-ar scadea valoarea de piata si nu vor mai putea sa le mai vanda prin Programul Rabla pentru ca sunt considerate second-hand, odata ce au fost inmatriculate. Vestea buna, pentru clienti, e ca astfel ar putea beneficia de reduceri.