La mijlocul lunii noiembrie, canalul de televiziune american ESPN și-a lansat propria casă de pariuri online, ESPN Bet. Sub rezerva aprobărilor finale, agenția va putea fi accesată de rezidenți din Arizona, Colorado, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Kentucky, Louisiana, Maryland, Massachusetts, Michigan, New Jersey, Ohio, Pennsylvania, Tennessee, Virginia și Virginia de Vest.
Este pentru prima dată când o instituție media din SUA are o inițiativă de acest gen în domeniul gamblingului online, care în această țară cunoaște o dezvoltare exponențială, în contextul în care mai multe state au legalizat pariurile pe internet.
ESPN va folosi în conținutul editorial cotele oficiale oferite de ESPN Bet. Lansarea casei de pariuri a fost făcută în partenerial cu PENN Entertainment, iar aplicația dedicată este foarte asemănătoare ca branding și design cu cea a ESPN. Produsul în sine rulează din tehnologia proprie a lui PENN. Încă nu au apărut recenzii, dar cu siguranță se vor scrie curând.
Agenția este integrată într-un ecosistem media puternic
Intrarea ESPN pe piața pariurilor sportive prezintă un pas strategic, deoarece rețeaua va putea integra produsele și serviciile de pariuri în serviciile reprezentate de canalele de social media, site-ul web și francizele de televiziune liniare.
„Căutăm să ajungem la fanii sportului, nu doar la pariorii sportivi. Făcând parte din marca ESPN și din ecosistemul nostru, ESPN Bet proiectează un aspect și o senzație specială, iar acest lucru va fi incredibil de convingător pentru piață”, a declarat Mike Morrison, reprezentantul diviziei de VP, Pariuri sportive și fantezie al ESPN, în timpul unei prezentări la evenimentul ESPN Edge din New York.
La rândul său, Jay Snowden, CEO și Președinte pentru PENN Entertainment, a opinat că „pariorii sportivi din America de astăzi văd pariurile sportive ca pe o parte majoră a experienței de divertisment sportiv. Eu consum sport într-o duminică. Iubesc fotbalul. O să mă uit la baschet în seara asta. A avea 5 dolari pariați creează un angajament suplimentar. Este un motiv pentru a rămâne treaz și a urmări a doua jumătate a jocului. Acesta nu este ceva ce ESPN vrea să facă, ci ceea ce trebuie să facă, pentru că fanii sportului o cer”.
Piața de betting din SUA este deja bine sedimentată
Utilizatorilor li se vor putea prezenta informații pentru pariuri prin intermediul aplicației ESPN și vor putea, de asemenea, să își facă bilete de pariuri prin intermediul acelui soft. În momentul în care va dori să înregistreze pariul, jucătorul va fi transferat în aplicația de betting.
Cu toate că se bazează pe un brand puternic, nu va fi ușor pentru ESPN Bet să se impună pe piața pariurilor online. Această piață este deja împărțită între câțiva operatori cu vechime, precum DraftKings (31% cotă de piață), FanDuel (30%), sau BetMGM (16%).
Cu toate acestea, cei de la ESPN sunt optimiști în ceea ce privește șansele de a „perturba” o industrie deja sedimentată și consideră că integrarea cu produsele sale emblematice liniare și digitale diferențiază noua agenție de alți jucători din domeniu.
„În acest ecosistem de piață, între aplicația de pariuri sportive, platforma media și platforma digitală, scopul este de a găsi acel nivel ridicat de conectivitate care nu există nicăieri pe piață astăzi”, a spus Morrison.
Potrivit lui Jay Snowden, la baza proiectului ESPN Bet a stat întrebarea: „Cum elimini acest neajuns, astfel încât oamenii care verifică scorurile și văd o oportunitate de pariu, să poată plasa acel pariu în acel moment?”. „Ei nu o pot face în aplicația ESPN, deoarece nu este licențiată, dar au cum să parieze pe ESPN Bet. A trebuit să ne aliniem la viziunea de a elimina neajunsul pentru acel fan de sport”, a spus Snowden.
ESPN va folosi puterea întregului său portofoliu pentru a promova produsul ESPN Bet. Spectatorii se pot aștepta la o prezență și un branding puternic în emisiuni precum SportsCenter, spectacole live înainte de meci și după meci, noi talente și multe altele. Spectacolul de studio al ESPN Daily Wager a fost deja rebranduit la „ESPN Bet”.