Cei mai cunoscuți doctori din Iași au mărturisit că empatia aproape a dispărut din sistemul sanitar, iar relația medic-pacient are foarte mult de suferit din această cauză. Deși unii medici au vorbit despre problemele pe care le-au observat, părerile sunt împărțite.
Prof. dr. Mircea Onofriescu: „Pacienții nu merg la consultații pentru că le este frică de cum vor fi tratați”
Un factor care a contribuit la deteriorarea relației medic-pacient este faptul că majoritatea cadrelor medicale sunt suprasolicitate. Astfel, nu mai au timp să discute cu bolnavul și să-l ajute să înțeleagă de ce afecțiune suferă și care sunt pașii ce trebuie urmați până la vindecare.
Prof. dr. Mircea Onofriescu a explicat că medicul este obligat să-și modeleze explicațiile în funcție de pacientul pe care îl are în față și să reușească să comunice eficient atât cu o persoană fără studii, cât și cu una intelectuală.
„De 15 ani, sunt la Colegiul Medicilor, în comisia de jurisdicție, iar la mine vin oameni care spun că le-a murit mama, că le-a murit tata și explică cum doctorii nu le-au dat nicio informație, nu au vorbit cu ei, nu le-au explicat cât este de grav și ce trebuie făcut. Relația de comunicare între medici și pacienți este deficitară de foarte multe ori. O relație bună între medic și pacient este o condiție, de foarte multe ori, absolut necesară pentru a se desfășura o bună asistență medicală. Contează foarte mult cum vorbești cu pacientul care este intelectual sau cu un pacient care are câteva clase, cum vorbești cu un pacient care are cancer și cu unul care are infertilitate. Trebuie să le explici complexitatea intervențiilor chirurgicale, pentru că sunt unele intervenții deosebit de grele, în urma cărora se rămâne cu sechele, trebuie să le explici acest lucru.
Foarte multe cadre medicale sunt foarte aglomerate și nu au timpul necesar să se ocupe de acest lucru. Noi, în Maternitatea «Cuza Vodă» din Iași, am avut diferite discuții legate de acest subiect și am trimis niște protocoale în care să le explicăm și să le dăm scris pacientelor ce tip de intervenție se face, ce complicații pot apărea, ce avantaje sunt, ca să înțeleagă despre ce este vorba. Ne întoarcem, astfel, la aceeași poveste, problema de educație sanitară. Pacientele nu au cele mai elementare noțiuni despre sănătatea organismului. Aceasta este marea tragedie. Există această comunicare care trebuie să fie între medic și familiile lor. Nu este suficient să-i vorbești unei bunici care are 80 de ani, 15 boli și uterul căzut, trebuie să le explici și copiilor. Foarte multe paciente în vârstă vin foarte târziu și trebuie să le explici de necesitatea unor intervenții chirurgicale, trebuie să le comunici exact ce se întâmplă.
Multe femei refuză să mai vină să facă controalele periodice tocmai din cauza acestui considerent, și nu vorbim doar despre consultații ginecologice, dar și cardiologice, și gastroenterologice, și stomatologice. Pacienții nu merg la astfel de consultații pentru că le este frică de cum vor fi tratați. Este mult mai ușor să previi decât să tratezi, aceasta este un proverb încă din antichitate și trebuie obligatoriu folosit”, declară prof. dr. Mircea Onofriescu.
Cei mai cunoscuți medici din Iași afirmă că empatia aproape a dispărut din sistemul sanitar
Prof. dr. Adrian Covic a observat că tehnologia a afectat relația medic-pacient. Astfel, medicii consideră că, având la îndemână mai multe posibilități pentru a diagnostica și trata anumite afecțiuni, comunicarea cu pacientul nu mai este la fel de importantă.
„Din punctul meu de vedere, empatia a dispărut într-o medicină care este mai tehnologizată. Cred că empatia este vitală și trebuie păstrată pentru medicina modernă. Mai mult decât atât, ar trebui să reprezinte un punct important pentru școlile de medicină. Cu toate acestea, nu putem spune că empatia a dispărut în totalitate, dar s-a redus foarte mult, pentru că medicina este cumva mai tehnologizată, atunci lumea apelează la aceste elemente și cumva între medic și pacient nu mai există relația de acum mai mulți ani, în care medicul stătea și punea mână pe pacient, stătea de vorbă cu el foarte mult, cumva de aici a plecat problema.
Medicii au un program extrem de solicitat, există tehnici de investigare care înainte nu existau și care îți oferă mai multe informații și răspunsuri. Pe de altă parte, foarte mulți medici consideră că nu mai trebuie să apeleze la elementele de discuție cu pacientul, de-al examina fizic. Acest lucru afectează foarte mult pacientul, chiar dacă tehnologia creează, fără discuție, posibilități mai mari de diagnostic, pacienții au în continuare nevoie de partea aceasta de alinare, de discuție, de relație. În continuare cred că aceasta este, de fapt, magia medicinii și că ar trebui să ne întoarcem la discuțiile acestea cu pacienții”, declară prof. dr. Adrian Covic, medic primar medicină internă și nefrolog, coordonatorul Compartimentului de Transplant Renal al Spitalului „Dr. C.I. Parhon” Iași.
Conf. dr. Lucian Eva: „Încă există medici care au empatie, medici tineri, care sunt dedicați, care își fac cu pasiune profesia”
Conf. dr. Lucian Eva, managerul Spitalului Clinic de Urgență „ Prof. Dr. Nicolae Oblu” din Iași, este de părere că relația dintre medic și pacient ar trebui să fie bazată pe încredere reciprocă și că în sistemul sanitar nu ar trebui să existe doctori lipsiți de empatie.
„Relația dintre medic și pacient este o relație bazată pe încredere reciprocă, acest lucru presupune și prezența empatiei, tehnologia, oricât de avansată ar fi ea, nu are cum să înlocuiască relația dintre medic pacient cel puțin atât cât cunoaștem noi, astăzi, evoluția tehnologiei, aceasta este doar un mijloc, un instrument în mâna medicului, nicidecum nu poate lua decizii în ceea ce privește diagnosticul, prognosticul și tratamentul unui pacient. Cred că chiar și în prezența tehnologiei, relația dintre medic și pacient nu ar trebui să aibă de suferit. Pe de altă parte, empatia este apanajul oamenilor cu o inteligență emoțională de nivel cel puțin mediu sau înalt. Acest lucru înseamnă că, dacă nu este prezentă această inteligență, nici nu are cum să apară empatia.
Dacă medicul respectiv nu are empatie, nu cred că are ce să caute în sistemul de sănătate, ar trebui să-și caute o altă profesie. Cu toate acestea, există medici care au empatie, medici tineri care sunt dedicați, care își fac cu pasiune profesia și, bineînțeles, empatizează foarte bine cu pacienții. Eu tot am spus de lipsa de onestitate profesională, atât timp cât medicul este onest din punct de vedere profesional, pacientului nu ar trebui să-i apară sentimentul de frică, în ceea ce privește consultația sau să ceară părerea altcuiva. Până la urmă, când este vorba de viața lui, pacientul are dreptul să-și aleagă medicul, fără ca medicul să se supere că pacientul face acest lucru”, subliniază conf. dr. Lucian Eva, managerul Spitalului Clinic de Urgență „Prof. Dr. Nicolae Oblu” din Iași.
Din sistemul sanitar a dispărut o regulă pe care prof. dr. Carol Stanciu o consideră ca fiind de aur, anume că pacientul trebuie să fie pe primul loc.
„Nu mai există empatie față de pacient. Din punctul meu de vedere, nu mai există omenie deloc. Este o regulă în medicină, care ar trebui să fie mai importantă decât jurământul lui Hipocrate, anume faptul că pacientul trebuie să fie pe primul loc, pentru pacienți, medicul nu trebuie să fie obosit, pentru că meseria lui este să fie în slujba pacientului”, explică prof. dr. Carol Stanciu, unul dintre cei mai cunoscuți medici din Iași.
În opinia unor specialiști, relația medic-pacient s-a îmbunătățit în ultimii ani
Deși unii medici consideră că, în ultimii ani, relația medic-pacient s-a deteriorat, Liliana Mihailov este de altă părere, subliniind că medicii de familie au o relație foarte bună cu pacienții lor.
„Am făcut progrese foarte mari în tot ce înseamnă comunicarea dintre medic și pacient. Din punctul meu de vedere, ca medic de medicină primară, care sunt în prima linie, nu consider că pacientului îi este frică să vină la control, ba din contra. Ne facem timp, chiar dacă a comunica, a empatiza înseamnă timp pe care uneori nu-l avem. Cred că s-a modificat mult, în bine, atitudinea față de pacient și comunicare cu acesta”, subliniază medicul de familie Liliana Mihailov.
Dr. Elena Popescu, medic primar psihiatru în cadrul Institutului de Psihiatrie „Socola” Iași, a subliniat că doctorii trebuie să discute foarte mult și cu aparținătorii pacienților cu tulburări psihice.
„Este importantă prezența aparținătorilor și să li se explice ce înseamnă un pacient cu tulburări psihice, pentru că tulburările psihice sunt de anumite categorii. Ca adresabilitate, în ambulatoriu și cabinetele private, sunt pacienți cu tulburări de anxietate, tulburări depresive.
Familia trebuie să înțeleagă că medicul are datoria să-i explice ce înseamnă acea tulburare psihică, pentru că, dacă nu-i explici, pacientul se întoarce în mediul socio-familial și există posibilitatea să fie mici conflicte între membri sau, pur și simplu, structuri de personalitate diferite, caractere diferite sau diferite obișnuințe, iar atunci nu ai un rezultat scontat, pentru că cel mai important este mediul socio-familial în care pacientul trăiește. Încă de la prima vizită, se încercă construirea unei relații. În momentul în care îi explici familiei, îi explici și pacientului ce presupune acea tulburare psihică, de unde vine, de ce a venit, asta se face după o anamneză amănunțită, nu după zece minute de discuții.
Trebuie explicat foarte bine fiecare ce rol are în această relație. Există posibilitatea să nu ai o relație tocmai bună cu toți pacienții, poți să-ți dai seama de asta de la primul sau al doilea consult. Când vorbim de o persoană cu anumite vulnerabilități, știu că aceștia au tendința de a lega relații foarte apropiate cu medicul, dar medicul trebuie să impună, cu eleganță, anumite limite. Rezultatele vin după o perioadă lungă. În psihiatrie, nu mergi o dată la un consult și gata, am primit o schemă de tratament pe care îl iau o lună și totul este în regulă. De foarte multe ori, pacienții abandonează tratamentul, pentru că medicii nu fac această educație, nu le explică ce rol are fiecare substanță, de ce au ajuns așa, cum au ajuns, să le explice că este nevoie de o anumită perioadă de timp să se instaleze acele efecte pozitive scontate din partea medicației.
Pacientul trebuie să se prezinte regulat la medicul psihiatric, să recunoască de fiecare dată când apar modificări în starea lui. Scopul nostru este pacientul, integrarea și funcționalitatea lui. Un pacient cu tulburări psihice are probleme de adaptare în familie, la serviciu, în societate, trebuie înțeles și, foarte important, trebuie să i se explice familiei. Ești obligat să explici ce efecte secundare au medicamentele, să explici managementul cazului, sunt pacienți care au nevoie de psihoterapie, în acest caz, trebuie să le explici în ce constă psihoterapia, trebuie să-l faci pe pacient să fie deschis, să nu creadă că tu obții informații de la el în scop personal”, precizează dr. Elena Popescu.
Prof. dr. Gabriel Dimofte: „Un medic adevărat va fi foarte atent la cuvintele pe care le folosește”
Prof. dr. Gabriel Dimofte, directorul medical al Institutului Regional de Oncologie Iași, susține că în cazul pacienților oncologici este foarte important modul în care doctorul discută cu bolnavul. De asemenea, prof. dr. Gabriel Dimofte a subliniat că pot exista medici profesioniști care nu sunt cei mai buni comunicatori.
„Empatia și disponibilitatea de a da explicații pacientului sunt lucruri foarte diferite. Capacitatea de a rezona cu suferința pacientului, de a înțelege drama pacientului oncologic sunt esențiale pentru oricine practică o disciplină care se adresează unui bolnav de cancer.
Un medic nu este și nu poate trăi ca o mașină, ca un specialist în mecanisme pe care să le poți înlocui cu piese de schimb. Boala afectează atât pacientul, cât și familia și cercul de prieteni, iar suferința emoțională poate uneori să depășească, în consecințe, suferința fizică. A transmite informații poate fi total lipsit de empatie. Un medic adevărat va fi foarte atent la cuvintele pe care le folosește, la atitudinea în fața pacientului și a suferinței care îl răvășește. Un adevăr, o informație poate fi transmisă în așa fel încât să ofere o speranță sau cel puțin să îl facă pe pacient să înțeleagă că nu este tratat ca un obiect.
Ca medic adevărat, trebuie să le arăți pacienților că îți pasă, că nu te-ai transformat într-un mecanism bine uns, care recită o indicație medicală sau un prognostic. La fel diferă empatia și capacitatea de a transmite aceste sentimente pacientului. Nu toți medicii sunt mari comunicatori. Unii dintre noi, profesioniști de mare excepție, nu au darul de a-și modula vorbele astfel încât pacientul să înțeleagă că și noi, medicii, trăim o parte din drama lor. Asta îi face mai puțin profesioniști? Cu siguranță că nu. Ca pacient, mi-aș dori un medic care să își cunoască meseria mai bine decât își cunoaște vorbele.
Desigur, în lumea reală, poți găsi cadre medicale din toate categoriile, mixturi de calități care să te încânte, dar și taciturni care pot fi profesioniști perfecți. Alegerea pacientului pentru doctorul ideal este cu atât mai complicată, pentru că accesul său la aceste «informații» foarte intime este limitat, iar de multe ori are la bază doar capacitatea de comunicare, care se diferențiază greu de marketing”, declară prof. dr. Gabriel Dimofte legat de empatia din sistemul sanitar.
Onofrescu o fi și un mare empatic…cu banul gros pus jos…
La doctori empatia se măsoară în spaga
Empatie? Citiți cum s-a comportat personalul medical la improvizația de spital de la Lețcani in timpul pandemiei Covid, cazul Gabriel Toma este cutremurător. Ce s-a întamplat la Lețcani ar trebui sa fie lecție de manual de rele tratamente. După ce se va discuta despre ce s-a întâmplat cu adevărat acolo, poate am să cred că mai interesează pe cineva empatia în practica medicală.
Treaba e asa : spaga este direct proportionala cu abureala pe care doctorul o da pacientului. Ca doctorii numesc abureala empatie, este alta poveste.
După perioada plandemiei, oamenii și-au pierdut aproape complet increderea in așa zisii medici. Și pe bună dreptate. Atunci medicii și-au pierdut ultima brumă de onoare și omenie.
Empatie ???, nu au timp sunt cu adevărat suprasolicitați, rup ușile de la ieșire din spitalul de stat să ajungă la cabinetele lor private și la centrele medicale cu care colaborează, sigura preucuparea principala sunt banii, pacienți sunt clienți generatori de profit pentru entitățile proprii…SRL, CMI…CMC…sa…colaborării centre private ….UMF
De unde empatie? Și nu de șpagă neapărat, că nu orea se mai dă/primește. Este suprasolicitare, nu sunt materiale sanitare (spirt, vată, săpun, branule bune etc.), nu sunt paturi suficiente, nu-i, nu-i, nu-i. Ce empatie? Abia strângi bani să te duci la psiholog și psihiatru ca să mai mergi o spăaptămână la muncă! Și nu doar în sist. sanitar…
Pentru că tot ați pomenit de psiholog, câti medici oncologi fac terapie psihologică? Este absolut necesar că specialiștii care se confruntă zilnic cu situații disperate, majoritare, să-și împrospăteze forțele că să-și poată face meseria. Este această terapie decontată de Casa de Sănătate? Mă îndoiesc…și atunci avem de a face cu specialiști abrutizați, plictisiți de propria lor viață că să-i mai intereseze îmbunătățirea vieții pacienților. Și nu este vorba numai de bani, acolo unde „nu este” se și fură mult, pur și simplu este capul plecat în fața șefilor, nu trebuie să știe nimeni că sunt probleme pentru că de abia atunci încep necazurile. Și atunci ultima verigă din lanțul trofic, pacientul, le suportă pe toate: subfinanțarea sistemului medical, vilele de prost gust și limuzinele obținute din banii de investiții de la unitățile sanitare, micile furtișaguri ale personalului cu pregătire medie, burnout-ul medicilor, lipsa compensării medicamentelor extrem de scumpe ș.a.m.d. Și gunoiul de sub preș este cât casa!
Medicii stiu cum sa se comporte in diferite situatii, au si carte, si educatie si empatie, depinde de mediul in care lucreaza, suprasolicitare, aparatura, tehnica etc ( de multe ori putine, defecte, lipsa) De ce nu se vorbeste si de atitudinea de tate a asistentelor si infirmierelor din spitale care si ele lucreaza in acelasi mediu dar au mari carente (unele, evident) in cunostinte, educatie si mai ales empatie. Simti in atitudinea lor o ironie, chiar rautate la adresa medicilor (indeosebi rezidenti) , se cred mult mai destepte si importante, vorbesc urat, jignitor chiar cu pacientii! Si cand te gandesti ca unele au o post–liceala fara bacalaureat iar pacintul poate fi o persoana ce are o educatie si cultura mult superioara doar ca acum este un simplu pensionar, sau un om simplu si cu bun simt de la tara!
Ipcriti mincinosi, nesimtiti, doar la spaga va e gandul.La Socola au ajuns sa interneze bolnavi psihici de ambele sexe intr un pavilion sa nu le scada spaga d lor doctori Turliuc si fosta Prepelita.Ipocritilor, nemernici!!!!
@ un român furios, aveți mare dreptate! Din mamaie și tataie, bunicul și bunica, nu te mai scot. Dar asta se datorează tot medicilor, pentru că dacă aceștia i-ar atenționa, mă refer la șefii de secție, profesorii, nu în ultimul rând asistentele șefe ( astea-s tartorii infirmierelor) nu și-ar mai permite. Dar, din păcate, medicii, în loc să le corecteze pe infirmiere, dau in mintea lor, „ce te doare, mamaie”, ” cum te simți, bunicule”. Cultura organizatională din instituțiile sanitare bugetare constă în haine de firmă și mașini scumpe, dar maniere de mahala. Rezidenții intră în malaxor, cum sunt toți așa trebuie sa devină și ei.
Cand ai 10-20 mii euro pe luna (venituri reale…nu luati dar brutul fara sporuri si „atentii”…plus consultatiile la privat…ca de la spitalul de stat se pleaca la 8:30)…nici nu mai stii cum arata un muritor de rand si daca e din aceeasi rasa cu tine.
De unde empatie.
Si totul pe un program de lucru de 10% din programul unui medic din „occident”.
E macel la intoarceri de specialisti in Romania…numai de ar avea loc…plicurile sunt pregatite dar posturile in spitalele de stat sunt mai rare si mai greu de prins decat lacrimile de extraterestru.
Eva si empatia. Atitudine de mahala
A dispărut empatia, dar a apărut mitumania sau practica luării de mita la Ovidiu Mitu si A.Haba ,având ca modele pe vestitii doctori magicieni Tesloianu, Petris, care primeau foloase necuvenite culese de la stimulatoarele mortilor, frumos sterilizate si ambalate. Ăștia , da adepți empatici ai MITUmaniei .
La policlinica nr 1 medicii au program afisat de la 7 insa ei vin dupa ora 9
Karma. Medicii sunt functionari publici ” in intelesul legii penale”, prestatori de servicii aflate pe o lista unde o operatie costa 300 lei iar ora de garda 30 lei, sunt protocoale aprobate de spital cu care justifici orice, orice conversatie cu un pacient poate fi inregistrata, poti fi reclamat anonim oricand, cercetat, anchetat, nici un multumesc formal din partea pacientilor care cred ca li se cuvine totul samd. Unde sa mai incapa empatia?
Nu d-le doctor Onofriescu,,, oamenii nu merg la consultații pentru ca le este frica”……. Nu merg la consultații pt ca luați pielea de pe ei pt o consultație,… Ii jupuiți de vii cu tarifele pe care le practicați! Am mai zis aici…. Mie în 2002 îmi luați 1/ 4 din salariul pe care îl aveam atunci pt o consultație la cabinetul dvs particular de la gara, insarcinata fiind, iar la naștere,, v-ați dat plecat din localitate” și l-ați trimis pe DC rezident Ancuța, asta după ce m_ati sărăcit la propriu 9 luni de zile!
Nu ati intervievat cei mai empatici, cumsecade si omenosi medici. Chiar ati ajuns la polul opus.
Cum de nu ati cerut o parere si de la dr. Timofte, dansul chiar este un medic emaptic
Este inca din studentie. Procesul de crestere intelectuala si morala a noilor doctori trebuie ajustat. In curand AI va da toate diagnosticele si tratamentele, doctorilor le ramane doar omenia.
Vreti empatie? Militati pentru a intrerzice medicilor sa lucreze si in spitale de stat si la cabinetele private!!! Simplu. sa aleaga. ori stat ori privat!!!
Pentru Anonim, 10.57: crezi ca empatia se invata la privat??? Ori o ai, ori nu. Din nastere, sau din cei 7 ani de acasa. Punct.
EMPATIE??????????????asa sunt formati din facultate, pe parcursul celor 6 ani studentii trec prin chinuri din partea cadrelor didactice. Sunt jigniti,insultati ….oare ce viitori medici vor deveni ??? Bazele fundatiei este eronata prin atitudinea de superioritate pe care o au unele cadre didactive. Asa sunt educati 6 ani ,asa vor da si ei mai departe.
dr Onofriescu este la pensie de cativa ani. ce mai cauta la spitalul de stat? ce sa mai profesese? din urma vin tinerii medici care nu mai au loc in spitale din cauza dinozaurilor fosilizati din fotoliile de cadre didactice.
Marele Diktator spaguitor Eva este empatic,ziceți?
Totul pornește de la motivația celor care aleg cariera medicala: banul câștigat ușor și îmbogățirea rapida. Iar UMF pune umărul vârtos la asta, cu testele grila și profesorii spagari.
La fel si la politicieni: au aceeași motivație.
,
Dr. Onofriescu in 1993 ma salvat de la moarte dupa o interventie chirurgicala a doctoritei Tomosoiu care din pacate la ora 7 era sub influienta lui”Bacus”. Respect domnule Profesor, va multumesc din suflet.
Asistenta sefa de la Alergologie, Rozeta , analfabeta si violenta cu pacientii. Unde s cei 7 ani de acasa? Frica de mers la spital, e pe bune, se comporta mizerabil!
Am avut soția internată la IRO și la Infecțioase,a trebuit să dăm șpagă în ambele spitale!!!Care empatie?!Te jumulesc începând de la cel care îți preia hainele (IRO)și pină la domnul profesor!!
Empatia, onoarea, respectul, corectitudinea sunt calități care le lipsesc medicilor alopați. Mai ales după pandemie, când au fost de-a dreptul criminali, nu mai avem încredere în ei.
Măi nea Covic, lasă bre vrăjeala asta penibilă… Ți-ai supus procesorul la mare efort, iar neuronii sunt deja în colaps. Cum să spui mă că tehnologia a afectat relația medic-pacient sau gura păcătosului adevăr grăiește și de fapt ești deranjat că nu mai poți aburii pacienții cât și familiile acestora întrucât tehnologia actuală permite oricărui interesat să acceseze informațiile de care este interesat. Dar, ca să spui că empatia a dispărut întrucât medicina a devenit mai tehnologizată e deja prea mult… ori ne crezi proști, ori te lasă bibilica. Dacă totuși te lasă bibilica, voi face un mic efort să te ajut. Empatia a dispărut în momentul în care medicina s-a privatizat nu tehnologizat cum dealtfel ai afirmat. Ai atât de mulți pacienți omorâți cu zile și tu îți dai cu părerea despre empatie… deja ești caz patologic, căci idiot nu te pot crede.
Măi nea Covic, lasă bre vrăjeala asta penibilă… Ți-ai supus procesorul la mare efort, iar neuronii sunt deja în colaps. Cum să spui mă că tehnologia a afectat relația medic-pacient sau gura păcătosului adevăr grăiește și de fapt ești deranjat că nu mai poți aburii pacienții cât și familiile acestora întrucât tehnologia actuală permite oricărui interesat să acceseze informațiile de care este interesat. Dar, ca să spui că empatia a dispărut întrucât medicina a devenit mai tehnologizată e deja prea mult… ori ne crezi proști, ori te lasă bibilica. Dacă totuși te lasă bibilica, voi face un mic efort să te ajut. Empatia a dispărut în momentul în care medicina s-a privatizat nu tehnologizat cum dealtfel ai afirmat. Ai atât de mulți pacienți omorâți cu zile și tu îți dai cu părerea despre empatie… deja ești caz patologic, căci idiot nu te pot crede.
Pe domna dr nu o cunosc… dar baietii sunt cu stele… si reporterul se pune bine alegandu-si personajele…
DNA-ul doarme tare de tot la Iasi, ar trebui destituiti. Coroborati aceste cazuri zilnice de spaga cu achitarile de prin instante si vedeti eficienta. La acest Parchet trebuie organizat un birou numai si numai pentru medici, cu oameni infiltrati cu bani marcati…. cu de toate.