Prima pagină » Informații utile » Eliberarea cazierului în Iași, în pandemie. Acte necesare, taxe și program
Eliberarea cazierului în Iași, în pandemie. Acte necesare, taxe și program

Eliberarea cazierului în Iași, în pandemie. Acte necesare, taxe și program

02 apr. 2021, 12:07,
în Informații utile

Cazierul judiciar reprezintă documentul eliberat de către autoritatile locale si care reflectă situația judiciară a unei persoane. Fie că aveți nevoie de cazier pentru școala de șoferi, fie pentru noul loc de muncă, e bine să aveți în vedere actele necesare, taxele impuse și programul ghișeelor. Pentru evitarea aglomerării, pe raza iașiului, cazierul poate fi ridicat de la sediul Poliției Municipiului Iași -care se află pe strada Otilia Cazimir, numărul 4- cât și de la I.P.J Iași.

Cât trebuie să plătești pentru cazierul judiciar în Iași?

Începând din anul 2017, cazierul judiciar se eliberează gratuit. Gratuitatea se aplică atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice. Înainte de 2017, taxa pentru eliberare era de 10 lei, dar s-a renunțat la aceasta abrogarea legii nr. 1/2017.

Asigură-te că ai toate actele necesare pregătite

Pentru persoanele fizice sunt necesare următoarele acte: – cererea tip completată, pe care o găsiți și o completați la ghișeu și actul de identitate (cartea de identitate, buletinul de identitate, paşaport, cartea de identitate provizorie şi certificat de înregistrare a cetăţenilor U.E., carte de rezidenţă, carte de rezidenţă permanentă, permis de şedere temporară sau permanentă), aflat în termen de valabilitate.

În cazul în care aveți nevoie de cazier pentru un copil minor, pe lângă cele menționate mai sus, în locul buletinului, este nevoie de prezența actului de identitate al unui părinte, copie și original și de cerficatul de naștere al copilului, tot în original și copie.

Dacă vreți să obțineți cazierul altei persoane, aceasta trebuie să vă împuternicească. Pe lângă actul doveditor de împuternicire (procură autentificată, în orginal și copie) și de cererea tip, necesară pentru toate situațiile, mai aveți nevoie de: actul de identitate împuternicit (cartea de identitate, buletinul de identitate, paşaport, cartea de identitate provizorie şi certificat de înregistrare a cetăţenilor U.E., carte de rezidenţă, carte de rezidenţă permanentă, permis de şedere temporară sau permanentă, aflate în termen de valabilitate) și de copia actului de identitate al titularului certificat.

Programul pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar la Poliţia Municipiului Iaşi

Programul pus la dispoziția publicului pentru eliberarea cazierului în situația dată este de luni până vineri, de la 9:00 la 14:00, cu excepția zilei de miercuri, unde programul de funcționare începe la 10:30, de la ora 13:30 pauză, reluându-se de la ora 15:00 până la ora 18:00. Eliberarea actului doveditor se face pe loc.

Programul pentru eliberarea documentului la I.P.J. Iaşi:

Pentru persoanele fără antecedente penale: Program de luni până vineri, după cum urmează:

Luni: 8:30-12-30 apoi de la 13:30-15:30

Marți: 10:30-13:3 apoi de la 15:00-18:00

Miercuri 8:30-12:30 apoi de la 13:30-15:30

Joi 8:30-12:30 apoi de la 13:30-15:30

Vineri, program scurt: 8:30-13:00

Eliberarea actului doveditor se face pe loc.

Pentru persoanele cu antecedente penale:

Luni: 8:30-12-30 apoi de la 13:30-15:30

Marți: 10:30-13:3 apoi de la 15:00-18:00

Miercuri 8:30-12:30 apoi de la 13:30-15:30

Joi 8:30-12:30 apoi de la 13:30-15:30

Vineri, program scurt: 8:30-13:00

Eliberarea actului doveditor se face după trei zile lucrătoare, iar programul este de la 08:30-12:30 cu pauză până la 13:30-15:30. Vineri, același program scurt de la 08:30 până la 13:00.

În ce situații ai nevoie de cazier?

În acest act pot fi trecute, după caz, condamnări sau măsuri penale, proceduri procesual-penale sau administrative.

Implementarea Regulamentului privind Protectia Datelor a dus la reducerea locurilor de munca ce solicita cazier. Astfel, este nevoie de cazier judiciar în care sunteți :avocat sau consilier juridic, gestionar, paznic, gardă de corp, funcționar public sau medic/dentist/farmacist.

Un alt caz in care vă este cerut cazierul  este atunci cand se depune dosarul de grațiere individuală.

Programul ghișeelor pentru eliberarea cazierului în timpul pandemiei

Polițiștii ieșeni au venit în ajutorul persanelor care vor să își elibereze cazier judiciar încă din 2016. Aceștia au pus la dispoziția ieșenilor o categorie, prin intermediul site-ului, prin care își pot completa cererea de eliberare. Astfel, în cadrul secțiunii „actualizări recente”, de pe platforma „is.politiaromana.ro” veți regăsi cererea necesară eliberării documentului. Ca urmare, aceasta  va fi verificată de către polițiști, zilnic. Mai apoi, polițiștii vor putea comunica termenul de eliberare iar cei în cauză vor fi nevoiți să se prezinte la sediul poliției doar pentru ridicarea documentului, fără a mai pierde timp la rând.

Pentru a trimite în format electronic copia actului de identitate, dacă este cazul, se poate utiliza adresa de e-mail: cazier@is.politiaromana.ro.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
25 decembrie 2024
25 decembrie 2024