Prima pagină » Actualitate » Elevul umilit de învățătoare pentru un mărțișor „ieftin” a ajuns la psiholog: „Este vorba despre afectarea echilibrului psihic și emoțional”
Elevul umilit de învățătoare pentru un mărțișor „ieftin” a ajuns la psiholog: „Este vorba despre afectarea echilibrului psihic și emoțional”

Elevul umilit de învățătoare pentru un mărțișor „ieftin” a ajuns la psiholog: „Este vorba despre afectarea echilibrului psihic și emoțional”

04 mart. 2021, 11:48,
Elena Nicoleta Bujor, în Actualitate

Un elev în clasa a III-a fost umilit la școală de învățătoarea căruia îi făcuse el un mărţişor handmade. Băieţelul face parte dintr-o clasă la o unitate de învăţământ din comună Slobozia, judeţul Argeş. Din acest considerent, copilul a ajuns la psiholog.

În momentul în care orele s-au terminat şi tatăl băiatului a venit să-l ia de la scoala micuţul a izbucnit în plâns și i-a povestit că doamna l-a făcut de râs în faţa tuturor colegilor săi. I-ar fi menţionat că mărțișorul dăruit de el este urât și că nu a fost în stare să îi cumpere ceva.

Băieţelul din Argeş a avut nevoie de psiholog, după ce a fost umilit de propria sa învăţătoare

Familia băiatului susţine că în aceste momente copilul este foate afectat de ceea ce s-a întâmplat. Ca urmare a incidentului de luni, 1 martie 2021, elevul a fost nevoit să meargă la psiholog miercuri, 3 martie 2021. Copilul nu s-a mai dus la şcoală de 3 zile.

Elevul are nevoie de o intervenţie chirurgicală la ambii ochi, având în vedere problemele cu vederea şi care necesita implanturi de cristalin. Costul viitoarei operaţii se ridica la suma de 3.000 de lei.

”Părerile celor din jur au un ecou și un impact deosebit de mare asupra copiilor și a echilibrului lor emoțional. Acest lucru se întâmpla pt ca cei mici nu dispun de experiența de viața necesară și nici de filtrele și rațiunea adulților pt a descifra corect și constructiv mesajele, mai mult sau mai Uton directe, din spatele cuvintelor. Ei iau drept bune opiniile celorlalți, fără să conteste, să pună la îndoiala sau în balanța veridicitatea lor. De aceea, este de datoria noastră, a adulților, să conștientizam ca ceea ce spunem copiilor își poate pune amprenta asupra imaginii, stimei și încrederii în sine ale copiilor. Și că, în funcție de polaritatea mesajelor pe care le transmitem, de validare, de încrederea sau încurajare, putem contribui la o dezvoltarea lor armonioasă sau, dimpotrivă, la afectarea echilibrului lor psihic și emoțional atunci când folosim cuvinte dezaprobatoare sau umilitoare” a explicat psihologul Andra Zaharia.

Reacţia învăţătoarei după ce a fost acuzată că l-a umilit pe elev

Gheorghiţă Amzarescu, învăţătoarea acuzată, a menţionat că nu i-a comunicat băieţelului că nu îi place mărţişorul, ci pur şi simplu de ce a cheltuit bani pentru a-i cumpăra acea atenţie. Femeia a ţinut să menţioneze faptul că tatăl copilului este un „reclamangiu”.

Este cunoscut faptul că ceea ce le spunem copiilor își poate pune amprenta asupra imaginii, stimei și încrederii în sine, potrivit declarației psihologului Andra Zaharia.

”Pur şi simplu i-am spus băiatului de ce a cheltuit banii când am văzut mărţişorul mai mare, gândindu-mă că este cumpărat. După care băiatul mi-a spus că mărţişorul este confecţionat de tatăl său. Nu i-am spus că nu îmi place mărţişorul. A fost o interpretare a băiatului. Pentru ce îmi faceţi imaginea ferfeniţă? Toţi părinţii sunt revoltaţi de acel copil. Eu nu i-am făcut nimic, m-am purtat foarte frumos cu copilul. Nu ştiu ce se mai vrea. Am 24 de copii în clasă, de la clase diferite, este foarte greu. Tatăl copilului este reclamagiu, a mai avut conflicte cu oamenii din comună” a spus Gheorghiţă Amzărescu, învăţătoarea acuzată.

Tatăl băieţelului a cerut conducerii şcolii din Slobozia să îi permită să stea pe holul şcolii în timpul orelor, pentru a preveni alte incidente. Solicitarea sa a fost aprobată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *