Prima pagină » Eveniment-Social » Elevii ieșeni au început testarea inițială standardizată. Cum au decurs probele în școlile din mediul rural: „Unii dintre ei au venit cu dispozitivele proprii”
Elevii ieșeni au început testarea inițială standardizată. Cum au decurs probele în școlile din mediul rural: „Unii dintre ei au venit cu dispozitivele proprii”

Elevii ieșeni au început testarea inițială standardizată. Cum au decurs probele în școlile din mediul rural: „Unii dintre ei au venit cu dispozitivele proprii”

20 sept. 2024, 02:00,
Ștefana Șovea în Eveniment-Social

Ieri, 19 septembrie 2024, elevii ieșeni au început testarea inițială standardizată. Până pe 30 septembrie 2024, elevii din județul Iași vor susține probele la cele opt materii, pe o platformă online. Iată cum s-a desfășurat, în școlile din mediul rural, prima zi de testări.

Iată cum a decurs prima zi de testare inițială standardizată la școlile ieșene din mediul rural

În perioada 19 septembrie – 30 septembrie 2024, Inspectoratul Școlar Județean Iași va aplica, în parteneriat cu BRIO Teste Educaționale (Platforma Digitală pentru Îmbunătățirea Performanței Școlare), în toate unitățile de învățământ preuniversitar de stat, din județ, și în unitățile de învățământ particulare, testarea inițială standardizată la un număr de 8 discipline de studiu (Limba și literatura română, Matematică, Istorie, Fizică, Biologie, Chimie, Informatică, Geografie) pentru elevii din clasele V-XII.

Ieri, 19 septembrie 2024, a fost prima zi de testări. Conform reprezentaților Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Iași, nu au fost înregistrate probleme.

„Din informațiile pe care le avem testarea a decurs foarte bine”, declară Antonina Bliorț, purtător de cuvânt al ISJ Iași.

Reporterii BZI au discutat cu directorii mai multor școli, din mediul rural, pentru a afla dacă toți elevii au avut dispozitive electronice pe care să susțină probele.

În cadrul Școlii Gimnaziale Dumești, au susținut proba la Fizică elevii clasei a VII-a, mai exact, un număr de 31 de elevi. Dintre aceștia, 26 au venit cu dispozitivele proprii de acasă, iar cinci dintre ei au primit de la școală.

„Cei mai mulți elevi au susținut testarea inițială pe dispozitivele electronice proprii, iar cinci elevi nu au avut, așadar, au primit din partea școlii. Nu au fost probleme în timpul testării de astăzi (n.r. – 19 septembrie), totul a decurs normal. Un număr total de 31 de elevi au susținut probleme la Fizică, mai exact, clasa a VII-a”, declară Ana Dorneanu, directorul Școlii Gimnaziale Dumești.

La Școala Gimnazială Mironeasa, 50 de elevi au susținut probele la materiile Biologie și Matematică, pe calculatoarele din cadrul celor două laboratoare de Informatică.

„Un număr aproximativ de 50 de elevi au susținut probele la  Biologie și Matematică, în cele două laboratoare pe care le avem dotate prin programul PNRAS. Nu au fost raportate probleme cu platforma online”, declară Florentina Ionescu, directorul Școlii Gimnaziale Mironeasa.

Elevii care nu au avut dispozitive electronice au primit din partea școlii

Elevii de la Școala Profesională Lungani au susținut probele atât pe dispozitivele proprii, cât și pe cele oferite de către unitatea de învățământ.

„Într-un corp de clădire, din Goești, am folosit toate dispozitivele școlii, mai exact, un număr de 57 de elevi au susținut acolo testarea, iar într-un corp din zona Zmeu au susținut 130 de elevi testarea, unii dintre ei au venit cu dispozitivele proprii, iar unii au primit de la școală. Nu s-au raportat probleme”, declară Cojocea Iordache, directorul Școlii Profesionale Lungani.

Mihai Marius Cojocaru, directorul Școlii Gimnaziale Sirețel, declară faptul că nu au fost înregistrate probleme în prima zi de testare inițială standardizată.

„Toți elevii au dat testele în laboratoarele informatice și totul a decurs normal. Elevii nu au fost nevoiți să vină cu tablete de acasă, pentru că le-am oferit noi dispozitivele necesare, au lucrat pe laptopuri. Chiar m-am interesat la colegii mei și nu au fost probleme cu platforma. Elevii au susținut probele la Biologie și Matematică”, declară Mihai Marius Cojocaru, directorul Școlii Gimnaziale Sirețel.

Scopul testării inițiale standardizate este de a realiza o diagnoză obiectivă, privind nivelul de pregătire a elevilor și de a stabili, ulterior, demersuri educaționale eficiente atât la nivelul unităților de învățământ, cât și la nivel județean. Elevii din mediul rural, din Iași, au venit atât cu dispozitivele proprii de acasă, însă cei care nu au avut, au primit din partea școlilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`