Prima pagină » National » Elevii de gimnaziu vor avea o nouă materie la școală! Când va fi aprobată disciplina la nivel național
Elevii de gimnaziu vor avea o nouă materie la școală! Când va fi aprobată disciplina la nivel național

Elevii de gimnaziu vor avea o nouă materie la școală! Când va fi aprobată disciplina la nivel național

12 sept. 2024, 10:00,
Mirela Gabriela Todosi în National

Elevii de gimnaziu vor avea o nouă materie la școală! Este vorba despre un opțional numit drepturile şi îngrijirea animalelor, care reprezintă o premieră în România. Iată când va fi aprobată disciplina la nivel național.

Elevii de gimnaziu vor avea o nouă materie la școală!

În anul școlar 2024-2025 va fi introdusă o nouă materie școlară, drepturile şi îngrijirea animalelor. Disciplina a fost introdusă deja în mai multe școli din Ilfov. Câteva dintre capitolele care vor fi predate la „Ora cu şi pentru animale” sunt: Oameni şi animale, Drepturile şi bunăstarea animalelor, Îngrijirea şi protecţia animalelor, Sănătate, liber şi protejat, Animale şi sănătatea noastră. Structura noii materii a fost realizată de către reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Ilfov şi ai Protecţiei Animalelor Ilfov în colaborare cu doi medici veterinari.

„Începem să ne aliniem standardelor internaţionale. A fost o muncă enormă, pentru că la noi în ţară nu există aşa ceva. Mereu am spus-o: totul pleacă de la educaţie, iar copilul bun şi empatic de azi este adultul responsabil de mâine.”, a declarat preşedintele CJ Ilfov, Hubert Thuma.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Ilfov a anunțat că după ce va fi pilotat un an în Ilfov, proiectul va fi analizat de specialiştii din Ministerul Educației pentru a fi aprobat la nivel naţional. Și în rândul cadrelor didactice va fi o schimbare pentru că apare o nouă profesie în sistemul de învățământ, cea de „profesor itinerant și de sprijin.”

Este obligatorie absolvirea unei facultăți cu licență în psihopedagogie specială, psihologie sau pedagogie. Candidații trebuie să finalizeze un master didactic în unul dintre domeniile psihopedagogice și să efectueze un stagiu practic de un an școlar, sub supravegherea unui profesor mentor cu experiență în educația specială. Posturile de profesori itineranți și de sprijin sunt normate în cadrul unităților de învățământ special și se ocupă prin concurs. Fiecare școală care are elevi cu nevoi speciale va scoate la concurs posturi pentru profesori itineranți și de sprijin.

Educație rutieră în școli

Începând din această toamnă, cadrele didactice vor avea obligația legală să facă educație rutieră pentru învățământul primar, gimnazial și liceal. Cele trei ghiduri publicate de Ministerul Educației trebuie parcurse de către profesori pentru a putea face educație rutieră, fie că sunt profesori diriginți sau nu.

,,Ghidurile de educație rutieră destinate cadrelor didactice din învățământul primar, secundar inferior și secundar superior au rolul de a stimula și sprijini profesorii în implementarea obligației legale de educație rutieră. Această obligație legală nu se adresează exclusiv diriginților. Încurajăm toate cadrele didactice să se implice activ în această componentă educativă, dat fiind rolul extrem de important pe care îl au profesorii în creșterea gradului de siguranță rutieră a copiilor.“, transmit reprezentanții Ministerului Educației prin intermediul ghidului.

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că își dorește ca Săptămâna Altfel din 2024-2025 să fie axată pe siguranța rutieră.

„Dacă anul acesta tematica pentru Săptămâna Altfel a fost prevenţia violenţei în şcoală şi prevenirea adicţiilor, îmi doresc ca pentru anul viitor tematica să fie axată pe siguranţă rutieră.”

Ministerul Educației a propus o nouă lege care îi vizează pe elevii de la școala primară. Proiectul lansat de Ministerul Educației arată că, la sfârșitul școlii primare, elevul trebuie să manevreze cu ușurință un dispozitiv digital, să caute date sub formă de text, fotografii și videoclipuri. Elevul trebuie să știe să salveze link-uri și fișiere, iar la nevoie să le acceseze rapid, să înțeleagă ideea de drepturi de autor și de siguranță a datelor, iar în final să poată întocmi autonom o lucrare pe un subiect anume. Cert este că, din această toamnă, telefonul, laptopul, tableta și calculatorul devin oficial instrumente de învățare activă pentru elevii români de la școala primară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *