Elevii de clasa a VI-a din Iași au joi, 26 mai 2022, Evaluarea Națională la matematică și științe ale naturii. Astfel, 7.133 de elevi, din 169 de unități de învățământ din județul Iași, au susținut proba la matematică, din cadrul Evaluării Naționale. Elevii au primit subiecte care le-au testat competențele și nivelul de pregătire la matematica și știinte ale naturii.
Elevii au avut de rezolvat 15 probleme de matematică, într-un interval de 60 de minute. Problemele pe care au trebuit să le rezolve elevii au fost de algebră, dar și de geometrie
Învățătorii vor corecta teste în cel mult 6 zile de la data susținerii de către elevi. Corectarea nu se va face în manieră clasică, nu se vor menționa rezolvările, ci cadrele didactice vor putea doar sublinia anumite răspunsuri, pentru a evidenția codul atribuit elevului. După corectarea testelor, părinții sau reprezentații legali ai elevilor vor fi chemați la școală, unde li se vor prezenta, în privat, testele.
În ce a constat proba la matematică și științe ale naturii a evaluării naționale pentru clasa a VI-a
Joi, 26 mai, 2022, elevii claselor a VI-a din ciclul gimnazial au susținut testarea la matematică și științe ale naturii.
Elevii au trebuit să rezolve în decurs de 60 de minute 15 probleme matematice. Pentru modelul 1, exercițiul 1, elevii au trebuit să încercuiască litera corespunzătoare răspunsului corect, în urma rezolvării unei probleme pe baza unui text dat. Exercițiile următoare, 2 și 3, au fost tot tip grilă, elevii fiind puși în situația de a calcula lungimea și masa unor animale. La punctul cu numărul 4, viteza medie calculată în metri pe secundă a trebuit aflată, în funcție de datele problemei. Următorul punct, 5, a fost reprezentat de o problemă care după aflarea rezultatului elevii au trebuit să încercuiască varianta corectă. La partea de geometrie, măsura unghiului unui triunghi a făcut obiectul problemei cu numărul 6.
În continuare, la punctul 7, bisectoarea a fost cea care lipsea din datele menționate în problemă. Mai departe, două exerciții tip grilă s-au regăsit din nou, iar ultimele 3 exerciții s-au concentrate pe mediu și protejarea acestuia, înglobând aspectele învățate din domeniul științelor ale naturii.
Cum vor fi evaluați elevii de clasa a VI-a
Evaluarea testelor se face în cadrul școlii de către două cadre didactice: dirigintele de la clasă și un alt cadru didactic din școală, care nu a predat la clasă și nu a fost nici asistent. La corectare nu se precizează rezultatele corecte, așa cum procedează învățătorii în mod normal, dar se pot face mențiuni și se pot sublinia anumite lucruri, pentru a evidenția și argumenta codul atribuit elevului.
După corectarea lucrărilor, fiecare părinte sau reprezentat legal va trebui să se prezinte la unitatea de învățământ din care face parte elevul pentru a lua la cunoștință rezultatele, comunicarea acestora făcându-se în mod individual și privat. Profesorul de la clasă le va prezenta părinților lucrarea, le explică acordarea codurilor în funcție de greșelile făcute și întocmește un proces verbal, care este mai apoi semnat de către părinte.
La finalul evaluărilor, dirigintele clasei întocmește un raport la nivelul clasei, în care sunt trecute toate codurile obținute la fiecare item cu toate explicațiile necesare acordării respectivului cod, pentru fiecare elev în parte. Astfel, atât profesorii câ și părinții au oevidență clară a rezultatelor obținute de elevi.
Evaluarea Națională în ciclul gimnazial nu mai este o noutate în România, elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a fiind testați în fiecare an pentru ca Ministerul Educației și al Cercetării să urmărească îndeaproape nivelul de pregătire al școlarilor, în urma aflării rezultatelor la Evaluarea Națională.