Prima pagină » Eveniment-Social » Elevi și profesori de la Colegiul Național Iași au participat la o întâlnire Erasmus+ în Turcia
Elevi și profesori de la Colegiul Național Iași au participat la o întâlnire Erasmus+ în Turcia

Elevi și profesori de la Colegiul Național Iași au participat la o întâlnire Erasmus+ în Turcia

25 nov. 2024, 15:50,
în Eveniment-Social

În perioada 7-11 octombrie 2024, elevi ai Colegiului Național Iași, alături de profesorii lor, au luat parte la o întâlnire transnațională în cadrul proiectului Erasmus+, Climate Action starts from Local Level, Nr. 2023-1-RO01-KA220-SCH-000154832 în Istanbul, Turcia, împreună cu membri ai comunității locale și reprezentanți ai școlilor partenere din Italia, Grecia, Turcia, Letonia, Lituania.

Elevi și profesori de la Colegiul Național Iași au participat la o întâlnire Erasmus+ în Turcia

Scopul principal al întâlnirii transnaționale l-a reprezentat îmbunătățirea atitudinii față de mediul înconjurător prin adoptarea unui comportament ecologic adecvat de către comunitățile din diverse zone geografice ale țărilor partenere. Atât elevii cât și profesorii participanți au înțeles, cu această ocazie, riscul la care expunem nu numai propria planetă, ci și pe noi înșine, dacă nu ne reconfigurăm modul de raportare la consumul resurselor naturale, care accelerează schimbările climatice în fiecare moment, și nu încercăm să economisim și să aducem schimbări relevante în interacțiunea noastră cu lumea înconjurătoare. Prin participarea la  ateliere și pregătirea unor prezentari pe tema ecofobiei atât în țara de proveniență cât şi ca aspecte generale, elvii au devenit mai conștienți de responsabilitatea fiecăruia de a asigura un viitor sustenabil pentru generațiile următoare, de influența pe care modul de viață îl are asupra vieții marine şi asupra  societății și au fost încântați să descopere diverse moduri de recicla creativ anumite materiale pentru a atrage atenția asupra problemelor ecologice. Participanții au confecționat pălării pe teme ecologice din obiecte reciclabile, astfel punându-şi creativitatea la încercare pentru a transmite un mesaj despre ecologizare. Participanții au aflat că ecofobia, pe lângă frica de schimbarile mediului, reprezintă şi comportamentul neetic pe aceaşi temă şi am conştientizat că afectează nu doar starea societății ci şi problemele determinate de fake news şi consumerism.

Aplicațiile practice au avut rolul de a oferi experiențe unice și de a lărgi orizonturile de cunoaștere ale elevilor. În contextul vizitei la acvariul din Istanbul, aceṣtia au descoperit variatele probleme pe care viețuitoarele marine le întâmpină din cauza poluării mediilor de viață acvatice. Partea care a avut cel mai mare impact asupra participantilor a fost observarea pinguinilor care a oferit ocazia de a analiza schimbarile cauzate de topirea calotelor de ghețari, observații întărite de o macheta sugestivă regăsită în cadrul complexului acvariului.

Ştiam cu toții că organismul uman conține apă în aceeaşi pondere ca Pamântul, în jur de 75%. La finalul activităților am conştientizat, de asemenea, faptul că poluarea din organismul fiecăruia dintre noi (cu microplastic, metale grele etc.) este similară poluării din mări şi oceane.

În cadrul acestui proiect, au fost promovate interculturalitatea, multilingvismul și legăturile sociale strânse între elevi. Comunicând și cooperând zile în șir pentru a-și atinge obiectivele de învățare, elevii s-au împrietenit rapid, au valorificat cina în familie ṣi orice alt prilej pentru a cânta ṣi dansa cu mult entuziasm piese specifice țărilor partenere.

„Climate Action starts from Local Level”, a însemnat, astfel, nu numai un schimb de experiență culturală între elevi, ci și colaborare, lucru împreună pentru un scop comun, o problemă globală, indiferent de lucrurile care ne individualizează și care pot părea, la început, un obstacol în comunicarea noastră.  Proiectul CALL ne-a demonstrat că prin deciziile luate zi de zi, cu toții putem aduce influența mediul și că deosebirile dintre noi nu constituie un obstacol pentru derularea acțiunilor climatice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`