Rezultate aparte ale proiectului „Școli prietenoase în comunități implicate”. Acesta a fost implementat de Inspectoratul Școlar Județean Iași, în parteneriat cu Asociația HoltIs și Fundația COTE
Rezultate aparte ale proiectului „Școli prietenoase în comunități implicate”. Acesta a fost implementat de Inspectoratul Școlar Județean Iași, în parteneriat cu Asociația HoltIs și Fundația COTE. Pentru echipa care implementează proiectul „Școli prietenoase în comunități implicate”, luna decembrie 2019 este încărcată de satisfacția derulării unui număr de 19 luni de proiect. Sunt luni în care, în centrul atenției, au fost copiii, preșcolari sau elevi din învățământul primar și gimnazial din șase comunități ale județului Iași: Răducăneni, Pârcovaci, Deleni, Erbiceni, Podu Iloaiei și Hârlău, dar și adulții, fie în calitate de elevi ai programului «A doua șansă» sau în calitate de părinți. Grupurile țintă implicate în proiect sunt reprezentate de 60 de copii antepreșcolari și 200 de copii preșcolari care se află în situație de risc educațional, 480 de elevi care se află în situație de risc educațional, 200 de tineri/adulți care nu și-au finalizat educația obligatorie, 260 de cadre didactice și 740 de părinți ai copiilor implicați în cadrul proiectului”, au arătat oficialii Inspectoratului Școlar.
Începând cu luna ianuarie 2020, elevii vor redescoperi tainele picturii
Începând cu luna ianuarie 2020, elevii vor redescoperi tainele picturii, astfel încât vor fi vernisate șase expoziții în cele șase școli implicate în proiect în cadrul activității „Știați că…?”. În cadrul proiectului vor fi organizate două work-shop-uri cu titlul „Promotori pentru Educația Parentală”, în cadrul cărora 74 de cadre didactice vor fi formate ca Educatori Parentali. Rolul acestor work-shop-uri este de a facilita schimbul de experiențe în special din aria educației parentale, dezbaterea pe marginea celor mai eficiente metode de lucru cu părinții și a metodelor de promovare a filosofiei educației parentale în comunități și mai ales conștientizarea acesteia de către părinți. „Programele de educație parentală s-au dezvoltat ca răspuns la circumstanțele sociale actuale, care impun prin particularitățile lor utilizarea de noi practici parentale cu ajutorul cărora părinții își pot crește copiii adaptați condițiilor sociale actuale, dar și flexibili în a se adapta contextelor viitoare. Dacă ne referim la contextul actual, putem spune că rapiditatea cu care se produc schimbările în sfera socială, alterarea statutului familiei, anxietatea manifestată în domeniul parentalității determină părinții să resimtă nevoia de sprijin specializat în vederea însușirii de noi practici pentru exercitarea parentalității. Aceste achiziții sunt necesare, dacă ținem cont de faptul că practicile parentale sunt percepute ca fiind factorul cu cea mai mare influență asupra rezultatelor copiilor”, a precizat prof. univ. dr. Ștefan Cojocaru, coordonatorul Asociației HoltIS.